1
Vraag
2
Reacties
lymafoto

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

SSID Wifibooster aanpassen

Hallo allemaal,

Een ziggo starter ben ik , ik heb oa de wifibooster (bedraad) besteld, maar nu lees ik dat het een eigen SSID heeft. Kan ik deze aanpassen naar de SSID van mijn modem?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Jawel, ik heb hier een modem en een Wifibooster bedraad en een Wifibooster via stroom en allemaal hebben ze hetzelfde SSID zowel op de 2,4 als op de 5 GHz.

Zorg wel dat je de kanalen vastzet op het modem en op de Wifibooster op een ander kanaal, zodat ze elkaar al niet gaan storen.
Met Wifi Analyzer is mooi te zien welke Wifizender op welk kanaal zit.

Nog een tip: niet alle apparatuur kan ertegen dat alles dezelfde SSID naam heeft, hier werkt het wel goed.
De laptop kiest de beste Wifi zender en gaat vanzelf naar 5 GHz als deze beter is.
Als ik door het huis loop, springt hij vrij snel over naar een andere zender, ook de tablet en de telefoons doen dit zonder merkbaar effect.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Jawel, ik heb hier een modem en een Wifibooster bedraad en een Wifibooster via stroom en allemaal hebben ze hetzelfde SSID zowel op de 2,4 als op de 5 GHz.

Zorg wel dat je de kanalen vastzet op het modem en op de Wifibooster op een ander kanaal, zodat ze elkaar al niet gaan storen.
Met Wifi Analyzer is mooi te zien welke Wifizender op welk kanaal zit.

Nog een tip: niet alle apparatuur kan ertegen dat alles dezelfde SSID naam heeft, hier werkt het wel goed.
De laptop kiest de beste Wifi zender en gaat vanzelf naar 5 GHz als deze beter is.
Als ik door het huis loop, springt hij vrij snel over naar een andere zender, ook de tablet en de telefoons doen dit zonder merkbaar effect.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Nog even wat info: geef je SSID en beveiligingssleutel geen vreemde tekens, dat vind ook niet alle apparatuur fijn.
Ik gebruik alleen HOOFDLETTERS, kleine letters en cijfers.

Het is een kwestie van uitproberen wat er bij je mogelijk is.
lymafoto
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bedankt voor het snelle en heldere antwoord. De tip van de kanalen had ik niet eerder over nagedacht, dus nogmaals bedankt!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Veel internetplezier gewenst.:relaxed:
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom bij Ziggo en welkom op de Community, lymafoto. Nog een toevoeging op het goede antwoord van Bert. Als je naar dit stappenplan gaat, klik, dan kan je inloggen op je Wifibooster en daar de naam en/of wachtwoord aanpassen 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic