Wilhelmiengoldw

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Spookopname Mediabox XL verwijderen

Ik kan de spookopname niet verwijderen van mijn horizon box

16 Reacties 16
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @Wilhelmiengoldwing , welkom hier! 
 

Wat gek dat je überhaupt een spookopname hebt. Laat staan dat je deze niet kunt verwijderen. Dat is natuurlijk heel erg raar en ik help je hier graag een handje bij. 

 

Wat krijg je precies te zien? Kun je hier een foto van maken en deze hier plaatsen (inclusief de melding die je te zien krijgt)? Dan kan ik je goed verder helpen!

Wilhelmiengoldw
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Wilhelmiengoldw
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

Met de foto van blindspot staat hij in het nenu, als je het aanklikt krijg je de tweede foto te zien,

groetjes Wilhelmiengoldwing

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Had ik ook af en toe last van met de MBXL (heb nu de Next). Ben wel verbaasd dat dat nog altijd niet is opgelost.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Wilhelmiengoldwing 

Hm, een hele lijst maar uiteindelijk staan er helemaal geen opnames meer op dus. Ik snap dat je dit verwijderd wilt hebben. Ik adviseer je om de Mediabox XL opnieuw in te stellen. Hier lees je hoe je dat doet. Kies bij stap h voor “Nee”. De “lege” opnames worden dan alsnog verwijderd. Laat je ons weten of dit gelukt is?

Wilhelmiengoldw
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

 

als ik dit doe dan ben ik alle anderen opnames kwijt, dat is niet de bedoeling,ik wil mijn films er graag nog op hebben staan.

 

gr, Wilhelmien

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dan is dat inderdaad nu geen oplossing, dat snap ik. Hopelijk komt er binnenkort een moment dat je je opnames hebt bekijken zodat je de stappen alsnog kunt uitvoeren. 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

@Rikst Ziggo  Misschien is het een goed idee om deze bug door te geven??? Of ons te vertellen of dit reeds een gelogd probleem is? Of moeten we maar gewoon leren leven met de Ziggo bugs?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Goed opgemerkt, @Dolfff ! Er zijn soortgelijke meldingen bekend, waar ik deze inmiddels aan heb toegevoegd. Voorlopig is er helaas geen oplossing en/of workaround, behalve om de gehele harde schijf te legen.

FourB

Level 7
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes

Beste wilhelminagoldwing,

Het klopt dat dit probleem nog steeds niet is opgelost. Dit probleem heb ik en vele andere al in de UPC tijd kenbaar gemaakt en vervolgens jaren lang warm gehouden voor een software oplossing. Maar nee. En nu in 2020 is er schijnbaar ook geen workaround meer. Nou die is er wel en die is door gebruikers ooit destijds zelf uitgevonden en op dit forum geplaatst en staat nog steeds in het archief.

 

Dit is de belangrijkste passage daaruit. Zoek eens op “lege opname valt niet te verwijderen”
 

===============
 

Van de week weer een aflevering die niet weg wilde maar ik heb hem zojuist wederom weg kunnen krijgen zonder resetten. Dit keer was het een aflevering van modern family die dwars zat. Weer via de zoekfunctie in ondemand heb ik de aflevering kunnen verwijderen waarna er wederom een andere aflevering 'onder vandaan' te voorschijn kwam nadat de eerste probleemopname verwijdert was. 

Ik ben met de zoekfunctie gaan zoeken naar de namen van personages uit modern family. Bij veel resultaten even in de zoekfunctie de bron op 'mijn media' zetten, scheelt lang scrollen. Bij de eerste paar namen kreeg ik de bekende 'geen informatie' als de aflevering wel gevonden werd, zonder mogelijkheid tot verwijderen. Maar bij de naam 'gloria' kreeg ik ineens wel de informatie van de aflevering te zien en kon ik de aflevering toch weer verwijderen. Je moet dus alleen eigenwijs genoeg zijn totdat je een zoekwoord gevonden hebt waarmee de afleverings informatie wel in beeld komt!Van de week weer een aflevering die niet weg wilde maar ik heb hem zojuist wederom weg kunnen krijgen zonder resetten. Dit keer was het een aflevering van modern family die dwars zat. Weer via de zoekfunctie in ondemand heb ik de aflevering kunnen verwijderen waarna er wederom een andere aflevering 'onder vandaan' te voorschijn kwam nadat de eerste probleemopname verwijdert was. 

Ik ben met de zoekfunctie gaan zoeken naar de namen van personages uit modern family. Bij veel resultaten even in de zoekfunctie de bron op 'mijn media' zetten, scheelt lang scrollen. Bij de eerste paar namen kreeg ik de bekende 'geen informatie' als de aflevering wel gevonden werd, zonder mogelijkheid tot verwijderen. Maar bij de naam 'gloria' kreeg ik ineens wel de informatie van de aflevering te zien en kon ik de aflevering toch weer verwijderen. Je moet dus alleen eigenwijs genoeg zijn totdat je een zoekwoord gevonden hebt waarmee de afleverings informatie wel in beeld komt!

 

================

 

het heeft bij mij al meerdere keren bij mij tot het vinden van de lege opname geleidt, die dan vervolgens wel kon weggooien, zonder dat ik de hele harde schijf moest wissen. De afgelopen maanden heb ik het zelf ook nog een paar keer gehad. De laatste keer moest ik wel wissen, maar meestal met zoeken lukte het wel.

 

Groeten en succes Marcel

FourB

Level 7
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes

En ook deze oude passage “Opname verwijderen lukt niet: probleem wat al jaren speelt!”

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@FourB  Goed gevonden, ik wist dat die ergens was, maar kon hem niet meer vinden.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Goeie zeg. Je moet er maar op komen.

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Wilhelmiengoldwing ,

U moet wel geduld hebben want het kan een langdurige zaak worden. maar om U alvast ietwat te helpen:

https://www.imdb.com/title/tt4474344/

Succes met zoeken

Leetjuh90

Level 2
  • 112Posts
  • 12Oplossingen
  • 19Likes

Dit maak ik vaker mee bij verschillende gebruikers. Vervelend om te lezen dat het een bekend probleem is wat niet makkelijk op te lossen is. De meeste gebruikers kunnen niet zo omslachtig te werk gaan als @FourB omschrijft. Dit resulteert dan weer helaas in het volledig leegmaken van de schijf.

Tijd voor een software update?

Jaap7

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit probleem speelt nog steeds. Ik heb hier ook last van. Helaas gaat het bij mij om 3 series, waarvan de individuele afleveringen geen unieke woorden hebben die niet in de TV serie omschrijvingen voorkomt. Ik kan dus niet zoeken op losse afleveringen om ze op die manier te verwijderen. Dit probleem speelt nou al heel erg lag, sowieso meer dan 2 jaar al, zie b.v.: 

https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/lege-opname-niet-te-verwijderen-24156

Uitgelicht topic