FRWouter

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Speed up lag FIFA 20

Hi,

 

Na 4 dagen ben ik het spoor bijster… Ik heb laatste 4 dagen ontzettend veel internet problemen die er eigenlijk nooit waren. Wij hebben hier al een jaar een Connectbox en die deed het tot 4 dagen geleden eigenlijk prima, totdat ik disconnects merkte op mijn PS4 en ‘dips’ op mijn laptop. Dit gebeurde om het kwartier, vooral als ik in een potje FIFA zat. Klantenservice gebeld maar die konden me niet helpen want in hun systeem zagen ze niks vreemds(????). Gisteren een powerline adapter set van Devolo uit geprobeerd en vanuit daar een kabel naar mijn PS4: werkte niet. Vandaag de Connectbox in bridge mode laten zetten en een TP-Link AC2300 gekocht om mogelijk hiermee het probleem op te lossen… Maar helaas. De disconnects blijven weg alleen nu heb ik om de 5 minuutjes speed up lag en in een party (bellend dus met vrienden) valt het geluid soms heel kort weg. Ik heb geen vaste kabel naar mijn kamer en dus zit ik op het 5GHz netwerk maar tevergeefs. Ook connecten met 2,4 GHz netwerk gaf geen verschil. Ik weet geen oplossing meer.. Op mijn PS4 staat dat de internetsterkte 90% is dus ik zou het niet weten waar ik moet zoeken… Iemand die me kan helpen?

3 Reacties 3
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @FRWouter 

Welkom op de Community! Je game plezier wordt nogal verstoord begrijp ik! Je hebt al heel wat uitgeprobeerd de afgelopen dagen, jammer dat het geen resultaat geeft.

Ik begrijp dat een bekabelde verbinding naar je kamer er niet is. Dat is jammer, een bekabelde verbinding is een stuk minder gevoelig voor storingen. Ik ben wel benieuwd of er überhaupt gebruikt wordt gemaakt van de bekabelde verbinding en zo ja, of daar ook problemen op spelen? En ervaar je op andere apparaten op de wifi-verbinding ook problemen?

FRWouter
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey @Rikst Ziggo

 

In dit huis gebruikt niemand een kabel maar ik heb wel getest of bekabeld het verschil zou maken; dit is niet het geval. De ‘dips’ blijven zich voordoen. Op mijn PC merk ik tijdens het streamen van n film op Netflix bijv. dat ‘ie om de 10 minuten ongeveer 1 a 2 seconden moet bufferen en dan doorgaat met afspelen.

 

Groet,

 

Wouter

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor je uitleg. Er lijkt dan op de gehele verbinding e.e.a. niet goed te gaan. Ik zie dat er ook even contact is geweest met de klantenservice hierover. Kun je hier eens een foto maken van de hoofdaansluiting? Ervaar je ook problemen met TV kijken?

Uitgelicht topic