De ontvangen partij kan e.a. zien in de headers van mail, indien spam staat er best vaak ook info info en die is belangrijk.
Gewoon ook naar meerdere ontvangers met verschillende maildiensten sturen.
Dat is ook belangrijk dan weet je of het aan verzenderkant of ontvanger kant fout gaat.
Het geeft namelijk als er aan verzendkant zaken niet op orde zijn geen ( of in ieder geval weinig) zin bij de ontvangers e.a. te willen regelen en hun dienst abuse enz aan het werk te zetten. ( kan bij echt niet op orde zijn aan verzender kant soms zelf negatief uitpakken)
Er zijn diverse mogelijkheden je uitgaande mail te testen ook gratis / half gratis bij online diensten, handiger is eerst waar je mails heen wil verzenden dat ze aan moeten komen daar simpel testen en gewoon om een relpy vragen enz, waar men de mailheaders dan in de mail plakt.
Want Abusediensten zijn zelden snel met afhandeling bij problemen niet aankomende mails , als jezelf e.a. aan voorwerk gedaan hebt is het ook lastiger bij duidelijk aanwijzingen je te negeren enz.
Abuse diensten zijn duur in personeel en vaak alleen het hoognodige doet men, vooralsnog is mijn ervaring met > 20 jaar IT en diverse contacten met diverse Abuse diensten.
Erger is als men een melding bij abusedienst doet van e.a. dan wil en dwingt men vaak dat je hun werk doet namelijk erg veel uitzoeken en van alles en nog wat aanleveren.
Of je dat wil moet jezelf weten, bij e.a. is men overigens verplicht zaken te regelen ook met weinig maar wel genoeg voor bewijs info zover ik weet. ( of dat bij gewoon spam en/of mail niet aankomen ook zo is weet ik niet)
De automatische blacklists / abuselists enz, zijn vooral zo snel en mede uit noodzaak ontstaan omdat de manuele abuse diensten niet goed bleken te werken! vergeet dat niet..Overigens dat veel van de spamfilters steeds strakker gaan staan metalle echtheidswaarmerken tegen e-mailphishing (DMARC, DKIM en SPF) Wat daadwerkelijk het geval is moet de maildienst hier e.a. beter gaan regelen instellen en hulp gaan bieden verwacht ik zoEN gebruik je verouderde mailclients of settings is het simpel daarvan zullen bij meer en meer mails compleet geblokt gaan worden soms al binnen je eigen netwerk.Dit omdat ze niet meer veilig zijn!:wink:
ONtopic voor :
Misschien voor topicstarter hier zijn outlook versie en welk systeem windows enz gebruikt enz. waar de mails aankomen even in de header te kijken bijv welke tls versie en cipher enz.
BIJ de webmail van ziggo gaat mail met juist cipher en tls versie de deur uit zo ook klopt het ipadres waarmee verzonden wordt daar wel en zal dus meestal nog goed gaan.Men is bijv. gelukkig begonnen met TLS 1.0 en onveilige ciphers te blokken bij steeds meerdere partijen en systemen.