Parabolus

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Spamberichten

Goeiedaaag,
Zijn er veel mensen die net als ik veel spamberichten in hun mailbox ontvangen? Het zijn er ongeveer 6 per dag de laatste tijd.
Ik heb al 15 nieuwe Samsung telefoons gewonnen enzovoort. Als ik de domeinen bekijk van de afzender, zijn die vaak heel vaag:

  • @zip6.nigowed.eu
  • @rjk48.millesco.com
  • @RobotPin.com
  • en zgn. van Bol: g0JzuWQ1K9@gaza.gotrand.com
Daar moeten de almachtige Ziggo-ict-ers toch wel een filter voor kunnen schrijven?
Mijn vrouw zegt dat ze zorgvuldig omgaat met waar ze de mailgegevens achterlaat....
Dat doe ikzelf ook.
Fijne dag.
6 Reacties 6
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi Parabolus, welkom op de Community! Irritant dat je dit zo vaak in je mailbox krijgt, spam is alleen maar ruis! Ons spamfilter houdt al 99% van de mails tegen, helaas houdt dit niet alles tegen. Blijf zeker dit soort mails als 'Ongewenst' markeren in de Ziggo webmail, waardoor ons Spamfilter alleen maar wordt verbeterd.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ons spamfilter houdt al 99% van de mails tegen, helaas houdt dit niet alles tegen.

Marianne Ziggo
Je bedoelt hopelijk: levert meteen al heel veel berichten af in je SPAM Folder & soms iets in Inbox, dat iemand als SPAM kan beoordelen.
Niet Ziggo, maar de gebruiker moet bepalen of iets uiteindelijk wel of niet SPAM is.
Dat zou moeten lukken door het Ziggo SPAM Filter iets aan te leren. Dat kan functioneel bij Ziggo Web Mail, maar dit werkt in de praktijk helaas niet zo best bij de Ziggo Mail faciliteiten

Gr Han
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
hanh schreef: "Niet Ziggo, maar de gebruiker moet bepalen of iets uiteindelijk wel of niet SPAM is."

Als Ziggo alle spam doorlaat dan heb je van de 100 mails 15 goede en 85 spam berichten waar je dan uit moet gaan kiezen, 85% van het mailverkeer is spam, en er is duidelijke spam, verzonden door spamservers die direct geblokt kan worden.

Dat was ooit wel zo dat je dat zelf moest doen, maar gelukkg is die tijd voorbij.:relaxed:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Be rt
Ik bedoelde iets anders.
Er is SPAM die niet afgeleverd wordt. Dat doet elke Email provider.
De afzender krijgt dan een Bounce.

De rest gaat ofwel naar Inbox ofwel naar de SPAM Folder.
De gebruiker bepaalt of dit Ok is- daar doelde ik op. Door het Filter zonodig iets te leren als het niet helemaal goed gaat.
Na een tijdje moet de verdeling over SPAM Folder en Inbox bijna 100% gaan kloppen met de opvattingen van de gebruiker. Heb het idee dat dit niet zo goed gaat bij Ziggo Mail, maar wellicht beter dan in het verleden.
Controle van SPAM Folder (op false positives) blijft altijd nodig, evenals dat er wel eens iets ongewensts in de Inbox terecht kan komen. Dan het Filter weer bij laten leren.

Wat ik -ook in het verleden- meemaakte, is dat nieuwsbrieven en andere normale (commerciele) mail niet kon worden afgeleverd bij Ziggo adressen, terwijl dit wel goed ging bij bv Gmail adressen. Dat gaf erg te denken. Heb dit recent overigens niet meer gezien.

SPAM helemaal niet afleveren moet bijzonder zorgvuldig gebeuren.

Gr Han
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
hanh Ah, OK, klopt, het loopt nog niet zoals het moet lopen.

Ik heb begrepen dat aan het einde van het jaar verbetering moet zijn door een nieuwere implementatie van dit systeem.

Ik hoop het wel, want nu komt er weer veel spam in de inbox die duidelijk spam is en wordt er nogal wat goede afgeleverd in de spambox, zelfs na een paar maanden slepen.
Het licht onder het vergrootglas.:relaxed:
Bommens66

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij zijn sinds maart 2018 overgestapt van Tele-2 naar Ziggo Totaal pakket. Wij hebben nog nooit zoveel spam in onze spam-box gehad. Soms wel 20 op een dag. Belachelijk gewoon. Wat wij ook doen, we komen er niet vanaf. Hopelijk kan Ziggo hier zelf iets aan doen. Bij voorbaat dank.

Uitgelicht topic