Be rt Ik bedoelde iets anders.
Er is SPAM die niet afgeleverd wordt. Dat doet elke Email provider.
De afzender krijgt dan een Bounce.
De rest gaat ofwel naar Inbox ofwel naar de SPAM Folder.
De gebruiker bepaalt of dit Ok is- daar doelde ik op. Door het Filter zonodig iets te leren als het niet helemaal goed gaat.
Na een tijdje moet de verdeling over SPAM Folder en Inbox bijna 100% gaan kloppen met de opvattingen van de gebruiker. Heb het idee dat dit niet zo goed gaat bij Ziggo Mail, maar wellicht beter dan in het verleden.
Controle van SPAM Folder (op
false positives) blijft altijd nodig, evenals dat er wel eens iets ongewensts in de Inbox terecht kan komen. Dan het Filter weer bij laten leren.
Wat ik -ook in het verleden- meemaakte, is dat nieuwsbrieven en andere normale (commerciele) mail niet kon worden afgeleverd bij Ziggo adressen, terwijl dit wel goed ging bij bv Gmail adressen. Dat gaf erg te denken. Heb dit recent overigens niet meer gezien.
SPAM helemaal niet afleveren moet bijzonder zorgvuldig gebeuren.
Gr Han