EVrije

Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Spam van @umberd.com

Ik krijg nu ineens spam(?) mail binnen (nu al 3 stuks binnen 10 minuten). Ze komen allemaal van 
xxxxx <info@umberd.com>, waarin xxxxx de naam van de aanbieder is (Bol, Bitcoin en Netflix), en zijn niet aan mij geadresseerd maar aan roeldj@ziggo.nl

Ik moet ze helaas even openen om te zien dat er vreemde email adressen zijn gebruikt. Maar daarna gaan ze ongelezen de prullenbak in. 

Maar ik vraag me af hoe mails voor roeldj@ziggo.nl bij mij terecht komen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

@Femia je ontkomt nooit aan die rotzooi. Word het ene tegengehouden door het spamfilter, komt er wel weer wat nieuws om je te misleiden, of je geld af te troggen of iets dergelijks. Die mafkezen hebben niet anders te doen, en helaas tuinen er nog steeds mensen ins, zoals met die telefoons die je kan ‘winnen’ of ‘krijgen'. Geloof me, je wint niets. Dat Ziggo jarig is en trakteert is ook zo'n mail of pop-up die maar blijft komen. Triest dat er mensen zijn die zo hun leven invullen en aan geld komen… 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

roeldj is waarschijnlijk de eerste naam op een spamverzendlijst. Als u naast dat adres in uw mail klikt ziet u waarschijnlijk de rest van de geadresseerden en daar zal uw adres ook bij staan.

Femia

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb deze 3 mails ook ontvangen daarnet. Heb ergens anders hier op het forum ook al die vraag gesteld. Hoe kom je van die ellende af? Het is niet de eerste keer.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

@Femia je ontkomt nooit aan die rotzooi. Word het ene tegengehouden door het spamfilter, komt er wel weer wat nieuws om je te misleiden, of je geld af te troggen of iets dergelijks. Die mafkezen hebben niet anders te doen, en helaas tuinen er nog steeds mensen ins, zoals met die telefoons die je kan ‘winnen’ of ‘krijgen'. Geloof me, je wint niets. Dat Ziggo jarig is en trakteert is ook zo'n mail of pop-up die maar blijft komen. Triest dat er mensen zijn die zo hun leven invullen en aan geld komen… 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat kan helpen is een niet logische naam bijvoorbeeld zonder klinkers, gebruik zo min mogelijk de combinatie voornaam.achternaam@provider dat is doorgaans vragen om problemen.

Het hangt ook een beetje samen met het surf gedrag hoe vager de website des te groter de kans op ellende en wees vooral behoedzaam op wat voor websites je een email adres ingeeft.

Er bestaat een levendige handel in lijsten met emailadressen vaak worden combinaties door slimme software zelf aangemaakt.

Tegen beter weten in gebruik ik enkel gmail ik zie nauwelijks dit soort berichten.

spock

Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen ,

 

Ik krijg ook dat soort mails binnen , heel vervelend .

Hopelijk wordt het gauw verholpen door ziggo.

 

 

Begonia

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wij krijgen ook deze spam afkomstig van dezelfde e-mailadressen die in het eerste bericht staan. Hopelijk kan Ziggo deze spam stoppen.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
spock wrote:

Goedemorgen ,

 

Ik krijg ook dat soort mails binnen , heel vervelend .

Hopelijk wordt het gauw verholpen door ziggo.

 

 

Dan maken ze wel weer gebruik van andere email adressen. Van zulke gekken kom je niet af. Soms lijkt het ineens te stoppen, maar gaat het wel door onder een andere noemer.

Begonia

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat is wel een heel algemeen antwoord. Het is  toch fijn als Ziggo de kraan kan dichtdraaien als een e-mailadres van Ziggo ermee te maken lijkt te hebben.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Begonia wrote:

Dat is wel een heel algemeen antwoord. Het is  toch fijn als Ziggo de kraan kan dichtdraaien als een e-mailadres van Ziggo ermee te maken lijkt te hebben.

Zoals gezegd; roeldj is waarschijnlijk de eerste naam op een spamverzendlijst. Dat heeft dus niets te maken met de zender van de spam. Ik weet dus niet goed welke kraan we zouden moeten dichtdraaien hiervoor :-(. 

Uitgelicht topic