Brax

Level 1
  • 318Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes

Spam filter Ziggo aanpassen ?

Gewoonlijk gebruik ik geen webmail voor mijn emails. Het enige account dat ik 'echt' gebruik is mijn hoofdaccount.

De laatste tijd word ik regelmatig overspoeld met emails die het spam filter van Ziggo passeren. Vooral de laatste paar dagen was het erg.

Mijn suggestie: kan het spamfilter van Ziggo aangepast worden ? Ik meen dat het "geleegd" is per 1 januari.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Ik heb hetzelfde in een paar accounts en in anderen weer niet.
Ziggo is er naar aan het kijken, ze hebben de gegevens van mijn mailboxen die dit fenomeen laten zien.
Ik vermoed dat er op een bepaalde mailserver de spam filter niet lekker is.

Een paar dagen geleden kwamen er hier 2 goede en 10 spam berichten in een bepaalde inbox.
2 waren er tegengehouden in de spam box.

Ik waande me weer 12 jaar terug in de tijd.:cry:

Sleep of verplaatst de spam berichten naar je spam map, als de spamfilter weer goed werkt zal hij dit oppakken.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Ik heb hetzelfde in een paar accounts en in anderen weer niet.
Ziggo is er naar aan het kijken, ze hebben de gegevens van mijn mailboxen die dit fenomeen laten zien.
Ik vermoed dat er op een bepaalde mailserver de spam filter niet lekker is.

Een paar dagen geleden kwamen er hier 2 goede en 10 spam berichten in een bepaalde inbox.
2 waren er tegengehouden in de spam box.

Ik waande me weer 12 jaar terug in de tijd.:cry:

Sleep of verplaatst de spam berichten naar je spam map, als de spamfilter weer goed werkt zal hij dit oppakken.
Brax
Topicstarter
Level 1
  • 318Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes
Misschien is het ook een idee om per 1 januari de map met SPAM emails niet meer te legen ...
Ik had het idee dat het daar (ook) me te maken had.

Natuurlijk moeten die folders niet overvol worden, maar dat betekent nog niet dat ze helemaal leeg gemaakt moeten worden ? Ik meen dat het filter 'leert' van de emails in de spam folder.

Lycke Ziggo , is er al iets bekend ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Brax wat je naar de spam map sleept wordt vanzelf verwijderd na 3 weken.
(Was ooit tussen 2 en 4 weken.)
De spam mappen maak ik nooit leeg en ik zie als oudste mails nu d.d. 26-01-2019

Inmiddels komen er bij mij vrijwel geen spam berichten meer in de inbox en ook al veel minder in de spam map, ik vermoed dat de spam filter daarvoor ook een stuk efficiënter is geworden.
Brax
Topicstarter
Level 1
  • 318Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes
Be rt ,

Echt ? Ik dacht dat het vorig jaar vrij lang bewaard werd. Ik had op een gegeven moment een aardige collectie opgebouwd ... heb toen zelf maar wat verwijderd.

Nu is het erg, vandaag bekeek ik mijn email zonder de webmail eerst te bekijken. Ik kreeg geloof ik minstens 5 spam emails binnen. Vorig jaar lag dit aantal gewoonlijk op nul tot 1.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Ik ervaar hetzelfde vandaag in een bepaalde mailbox, weer flink veel, de afgelopen 3 werkdagen een stuk minder.

Nu vandaag 9 spam berichten in de inbox en maar 2 in de spam map en 1 goed bericht in de inbox van deze mailbox.

Uitgelicht topic