abuijsen

Level 4
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Soundbar gekoppeld en nog problemen met het geluid

De monteur van Ziggo heeft mijn tv en soundbar (Bose 500) gekoppeld aan de afstandsbediening. Hij gaf aan dat ik het knopje op de afstandsbediening om de Mediabox Next aan te zetten wel wat langer ingedrukt moest houden. Dit doe ik dan ook, maar het geluid doet het dan even en valt na een paar seconden weer weg. Dan weer alles uitzetten (de tv en de Mediabox Next) en weer opnieuw aanzetten. Dit moet ik soms drie of vier keer doen alvorens het geluid het doet.

Iemand enig idee wat dit is en hoe ik dit oplos?
13 Reacties 13
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Je zou eventueel de soundbar met een Optische Audiokabel kunnen koppelen, dan gaat het geluid keurig met de TV mee.

Optische Audio kabel kan je goedkoop hier bestellen

Anders even de zoekbalk boven in de community kijken of er nog meer topic's zijn.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hoe zit de soundbar nu aangesloten?
Hoe is de volgorde van de aansluitingen?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
abuijsen Heb je toevallig in het menu "Energie verbruik in standby iets anders dan hoog?
Zet deze eens daar op. De box start sneller op en wellicht ook audio functie.

Verder is er een mogelijkheid om de Next rechtstreeks aan te sluiten op de soundbar? Evt via hdmi of wat Dave aangaf via optische aansluiting. ( spdif) Geef even aan wat de mogelijkheden zijn.

En ARC ( adio return signaal) goed ingesteld inz menu tv . etc etc. oa zie de vragen van Be rt.
GilbertC

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier het volgende probleem met de Ziggo Next en de Bose Soundbar 500 en Bassmodule.

Ik ben nu ruim een week aan het proberen alles fatsoenlijk aan de praat te krijgen. Na het voor de eerste keer aansluiten van de Next liep het geluid niet goed, er zat een rare vibratie in de Bassmodule, het geluid viel spontaan uit, beeld bleef zwart bij aanzetten (menu e.d. waren wel zichtbaar)

Dit weekend de moeite genomen om elk apparaat, dus Bose, Philips TV en de Next te resetten.

Het is als volgt aangesloten, Hdimi van Next naar TV, TV (HDMI/ARC) naar Soundbar.
Dit werkte overigens bij de Horizon perfect!

Wat werk wel:

Zwart beeld is vooralsnog verdwenen, dit omdat ik de next op ECO heb ingesteld.
Beeld loopt synchroon met geluid (HDMI kabel vervangen hoewel er al een dure kabel aan hing)

Wat werkt niet fatsoenlijk:

Het geluid valt nog steeds weg, soms seconden, vaak komt het niet meer terug en moet ik van alles doen om weer geluid te krijgen. Vaak geeft de tv de melding dat het geluid nu weer via de tv komt.

Wisselende geluidskwaliteit, wordt zachter en na een paar tellen weer terug.

Bij inschakelen duur het vaak 10 tot 15 seconden voordat het geluid via de soundbar is te horen.

Het erge is dat ik op aandringen van een Ziggo monteur de Next heb besteld, had ik het maar gelaten. Het is momenteel niet fijn TV, Netflix of On Demand te kijken via de Next. Op elke dienst dezelfde problemen.

Het probleem zit duidelijk in de Next, hij lijkt niet goed samen te werken met de andere apparaten.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
GilbertC Dat lees ik ook vaker hier, dus dat klopt wel.
Maar ik heb ook gelezen dat er aan gewerkt wordt om dit op te lossen.

Niet als oplossing bedoeld, maar als tijdelijke omweg.
Kun je eens proberen om de Bose 500 via de optische TOSLINK op de Next aan te sluiten?
Mogelijk is dan ook de melding van de TV weg.
abuijsen
Topicstarter
Level 4
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
GilbertC: Wat is dan de beste TOSLINK die ik kan kopen? De goedkoopste is dan goed genoeg?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Hoeft inderdaad niet duur te zijn!
GilbertC

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt abuijsen

ik heb vandaag de optische kabel getest, geen succes kan ik zeggen, ook dan valt het geluid uit.

het maakt niet uit of hij rechtstreeks op de tv of op de soundbar is aangesloten.

wat een draak van een apparaat! De horizon werkte zonder problemen.

Morgen even contact opnemen met ziggo!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Heb je de Next op Stereo staan of op Dolby?

Ik heb hier een Bose Solo 5 op Dolby en geen enkele onderbreking.
Zou je Next defect zijn?
GilbertC

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt

ik heb alles geprobeerd, dolby via next, meerkanaals via tv, beide op stereo.

flut, zit nu ook tv te kijken. Net weer alles uit en aan moeten zetten.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Das balen inderdaad.
Laat SVP even weten wat de helpdesk zegt en voor oplossing biedt.
abuijsen
Topicstarter
Level 4
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Dan maar verder met 2 afstandsbedieningen....
Halogeen123

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ik gebruik de (oudere) Samsung TV, Bose Soundbar 500 en de NEXT met de afstandsbediening van de NEXT. Daarnaast BASS module 500 Bose

Aansluiting:

  • HDMI van Next naar TV;
  • HDMI van TV (HDMI-ARC) naar Soundbar 500;
  • SAMSUNG TV : Geluid via keuze: ONTVANGER. Volgens SAMSUNG zou dit op : Externe luidspreker moeten staan. Bij mij werkt het op ONTVANGER.

Wel problemen gehad met aansluiten, verschillende volgorden van aansluiten HDMI moeten proberen (beginnen met 1 HDMI en daarna andere toevoegen).

Hoop dat dit je help.

Uitgelicht topic