Hier het volgende probleem met de Ziggo Next en de Bose Soundbar 500 en Bassmodule.
Ik ben nu ruim een week aan het proberen alles fatsoenlijk aan de praat te krijgen. Na het voor de eerste keer aansluiten van de Next liep het geluid niet goed, er zat een rare vibratie in de Bassmodule, het geluid viel spontaan uit, beeld bleef zwart bij aanzetten (menu e.d. waren wel zichtbaar)
Dit weekend de moeite genomen om elk apparaat, dus Bose, Philips TV en de Next te resetten.
Het is als volgt aangesloten, Hdimi van Next naar TV, TV (HDMI/ARC) naar Soundbar.
Dit werkte overigens bij de Horizon perfect!
Wat werk wel:
Zwart beeld is vooralsnog verdwenen, dit omdat ik de next op ECO heb ingesteld.
Beeld loopt synchroon met geluid (HDMI kabel vervangen hoewel er al een dure kabel aan hing)
Wat werkt niet fatsoenlijk:
Het geluid valt nog steeds weg, soms seconden, vaak komt het niet meer terug en moet ik van alles doen om weer geluid te krijgen. Vaak geeft de tv de melding dat het geluid nu weer via de tv komt.
Wisselende geluidskwaliteit, wordt zachter en na een paar tellen weer terug.
Bij inschakelen duur het vaak 10 tot 15 seconden voordat het geluid via de soundbar is te horen.
Het erge is dat ik op aandringen van een Ziggo monteur de Next heb besteld, had ik het maar gelaten. Het is momenteel niet fijn TV, Netflix of On Demand te kijken via de Next. Op elke dienst dezelfde problemen.
Het probleem zit duidelijk in de Next, hij lijkt niet goed samen te werken met de andere apparaten.