MajoorKnots

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sonos systeem en Wifibooster

Op de connectbox heb ik een sonos systeem aangesloten, die met WiFi bediend wordt. Tot zover alles ok. Als de smartphone verbindt met de router op zolder, kan sonos van daaruit niet bediend worden. Nu wil ik de router vervangen voor en ziggo wifibooster (bekabeld). Vraag: Kan ik bij verbinding via de wifibooster straks wel sonos bedienen. Dus zonder terug over te schakelen naar de connect box?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Met de genoemde Wifibooster heb je dat IP probleem niet, omdat hij direct in dezelfde adressering zit als je modem en je direct contact zou moeten kunnen maken.
Laat even weten of het gelukt is.
Veel succes gewenst.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Krijgt je smartphone op zolder een IP adres in aan andere ranche dan de sonos?
Je kunt sommige routers in bridge zetten zodat de Connect Box als DHCP werkt voor je hele netwerk.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi MajoorKnots,

Welkom! Zo te zien staat Be rt voor je klaar. Ik hoop dat je er via de Community uitkomt.
MajoorKnots
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor het antwoord. Helaas is dit hogere wiskunde voor mij. Oplossing: Ik bestel wel een ziggo wifibooster en probeer of dat mijn bedienings issue met de sonos oplost.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Met de genoemde Wifibooster heb je dat IP probleem niet, omdat hij direct in dezelfde adressering zit als je modem en je direct contact zou moeten kunnen maken.
Laat even weten of het gelukt is.
Veel succes gewenst.
MajoorKnots
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dank je. ik laat het weten.
MajoorKnots
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Be rt,
Wifibooster was er waanzinnig snel.
Aangesloten en mijn wens is uitgekomen:
Ik kan nu ook via de wifibooster mijn sonos bedienen en hoef niet eerst weer terug naar wifi vanuit de meterkast.:thumbsup:
Ik zal nog wel even de uitdaging aangaan om netwerknaam en password van de wifibooster hetzelfde te maken als de originele en dan hoop ik er weer een paar jaar niet naar te hoeven omkijken.
helemaal top en dank.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Ik heb alle 2,4 en 5 op modem en 2 Wifiboosters dezelfde naam gegeven en dezelfde beveiligingssleutel.
Wel het modem en de Wifibooster op een ander vast kanaal gezet, zodat ze elkaar niet in de weg zitten met Wifi uitval tot gevolg.

Uitgelicht topic