baneertje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Snelheidsproblemen op Connectbox: 6Mbps download

Hi, ik ervaar sinds kort problemen met mijn internetsnelheid via de connectbox. Wanneer ik hier een speedtest op doe met mijn laptop bereik ik een downloadsnelheid van 6mb/s, upload 20mb/s. Wanneer ik de speedtest uitvoer met andere apparaten kom ik op de 200mb/s download, zoals het hoort.
Ik heb ook van Ziggo een wifi extender, als ik hier de speedtest op uitvoer met mijn laptop haal ik de 200mb/s. Dit is dus met dezelfde laptop.

Ik heb (zover ik weet) niets aan instellingen of dergelijke veranderd en kan er niet achter komen waar dit nu door komt.
4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Hebben de SSID namen van 2,4 GHz en 5 GHz dezelfde namen?
Zo ja, probeer ze eens andere namen te geven?

Of kijk met Wifi Analyzer eens of je op hetzelfde kanaal zit als je Wifibooster of op eenzelfde kanaal als je buren.
Zo ja, dan kun je een vrijer kanaal vastzetten in je modem.
baneertje
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Bert, Ja deze hebben dezelfde naam maar dit heeft nooit tot problemen geleid. Het rare is ook dat het zich alleen voordoet met mijn Asus laptop. Bij alle overige apparatuur draait het volle bak snelheid..... Vermoeden bestaat dus dat het aan een instelling oid ligt op mijn laptop. En dan alleen met de verbinding met de connectbox, via de booster draait de laptop wel volle bak
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Verschillende apparaten kunnen wel problemen ervaren met dezelfde namen en anderen in het geheel niet en zoekt dan de beste verbinding 2.4 of 5 GHz, dat is het lastige van dit probleem.
Het hangt deels van de software/firmware af en deels van de hardware, als er ergens iets veranderd, dan kunnen de mogelijkheden van een apparaat ook weer veranderen.

Als ik Wifi problemen ervaar, verwijder ik eerst altijd via Apparaatbeheer -> netwerkadapters -> apparaat verwijderen en de software ook.

Hierna opnieuw Windows laten installeren of van de fabrikant website de laatste software installeren, dan zijn alle instellingen er ook uit en begin je met schone instellingen.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi baneertje, welkom hier nog.

We hebben al een flinke tijd niks meer van je gehoord. Heb je nog een update voor ons? We zijn natuurlijk benieuwd naar de stand van zaken.

Uitgelicht topic