yogy

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Snelheid teruggelopen, 240/250Mbit geweest maar naar 160Mbit gezakt

Goedendag,
Ik heb alweer een paar jaar Ziggo.
Nadat ik verhuisd ben (Nieuwegein) heb ik wat wisselende snelheden mogen meemaken.
Ik woon in een redelijk nieuw flatgebouw 2012 dus geen oude bekabeling
Ziggo heeft in de april de snelheid verhoogd naar 250MBit
Ik heb een tijd tijd lang het genoegen had dat ik op Max snelheid kon internetten, vaak rond de 230/240 Mbit.
Het is echter de laatste tijd achteruit gegaan.

Ik zit nu rond de 160Mbit.

Mijn modem staat in de meterkast, met de bijgeleverde Ziggo aansluit kabel (1.5mtr) en splitter aangesloten op het AOP
Ik heb via het modem (Connectbox) de Down en Upstream waardes gekopieerd en bijgevoegd
http://www.dslreports.com/speedtest/57564236

Ik heb de test de laatste dagen op verschillende tijden uitgevoerd maar er zit niet veel verschil in snelheid.
Kan iemand zien of deze waardes aanduiden wat en/of waar het fout gaat.
Er is bij mij thuis voor zover ik weet verder niets veranderd.
De computer is bekabeld aangesloten

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
yogy
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Be rt wrote:

Er zit iets niet lekker in de verbinding, de sterktes zijn wel goed.

 

Bedankt voor de reactie.

Ik had vandaag toevallig een kennis over de vloer die iets meer verstand van netwerken heeft dan ik.
Die heeft alles uitgesplitst.
Daarbij kwamen we erachter dat vermoedelijk een twijfelachtige rj45 connector de culprit was.
Zat vanaf dat ik hier kwam wonen verstopt onder het bureau in de computer, en die was niet van zijn plaats geweest.
Maar was blijkbaar toch slechter geworden ??
Maar ja, een los gelegde kabel gaf aan dat het probleem toch in die kabel moest zitten, de wonderen zijn de wereld kennelijk nog niet uit
Nieuwe connector geknepen en weer full speed terug.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Er zit iets niet lekker in de verbinding, de sterktes zijn wel goed.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

yogy
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Be rt wrote:

Er zit iets niet lekker in de verbinding, de sterktes zijn wel goed.

 

Bedankt voor de reactie.

Ik had vandaag toevallig een kennis over de vloer die iets meer verstand van netwerken heeft dan ik.
Die heeft alles uitgesplitst.
Daarbij kwamen we erachter dat vermoedelijk een twijfelachtige rj45 connector de culprit was.
Zat vanaf dat ik hier kwam wonen verstopt onder het bureau in de computer, en die was niet van zijn plaats geweest.
Maar was blijkbaar toch slechter geworden ??
Maar ja, een los gelegde kabel gaf aan dat het probleem toch in die kabel moest zitten, de wonderen zijn de wereld kennelijk nog niet uit
Nieuwe connector geknepen en weer full speed terug.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, dat is al een goede stap.

Toch zit er iets ook nog niet lekker in je signaal, gezien de hogere Post RS Errors ten opzichte van je Pre RS Errors.

Hiermee kun je problemen gaan ervaren in de toekomst.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Mocht dit een niet hedendaagse zijn, dan wordt deze gratis vervangen door een Ziggo monteur.

yogy
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Be rt wrote:

OK, dat is al een goede stap.

Toch zit er iets ook nog niet lekker in je signaal, gezien de hogere Post RS Errors ten opzichte van je Pre RS Errors.

Hiermee kun je problemen gaan ervaren in de toekomst.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Mocht dit een niet hedendaagse zijn, dan wordt deze gratis vervangen door een Ziggo monteur.

 

Oke hierbij een foto.
De kabel met het groene randje (origineel van Ziggo) gaat rechtstreeks naar de connectbox, de versterker die je ziet is voor de ontvanger.
Je mag toch niet verwachten dat in deze redelijke nieuwbouw (2012) flat, verkeerd materiaal zit.
Zeker niet in zo’n highspeed gemeente met gigabit.
Had overigens wel die versterker nodig om het signaal voor de ontvanger op te krikken, die blokt zonder versterker.

Maar ja, misschien kan het signaal niet 8 verdiepingen hoog springen

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“Je mag toch niet verwachten dat in deze redelijke nieuwbouw (2012) flat, verkeerd materiaal zit.”
Dat is wel degelijk mogelijk, niet verkeerd, maar niet meer van deze tijd, vergeet niet dat na 2012 pas 4G en allerlei andere zenders zijn gekomen die in kunnen stralen op de eerste plaats waar Ziggo binnenkomt.
In een dergelijke bouw zou ook zomaar materiaal kunnen zitten uit 2009-2010 wat betreft de planning van deze bouw.

Voor de duidelijkheid, ik heb hier inmiddels al zeker 2 vervangers gehad sinds die tijd van het AOP = Abonnee Overname Punt = je Tratec wandcontactdoos.

Het hoeft nu niet direct, maar een Ziggo monteur kan deze gratis vervangen voor je mocht je toch nog wat problemen ervaren zoals een tragere reactie van het internet, wat zomaar mogelijk zou kunnen zijn met zoveel Post RS errors.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Neem contact op met Ziggo via de chat als je sneller een afspraak met een monteur wilt.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

Uitgelicht topic