Be rtInderdaad zijn er gevallen waarbij niet smtp.ziggo.nl wordt geblokkeerd
voor het Account, maar de hele internetverbinding.
Bv
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/slechte-behandeling-bij-spam-melding-17691
Zo'n blokkade van Account of verbinding wordt uiteraard door een geautomatiseerd mechanisme in gang gezet.
Ik heb de oude Topics over dit nog een beetje doorgelezen, maar mij wordt nergens
duidelijk dat het bij afsluiting van de verbinding typisch zou gaan over vermeende
SPAM-abuse via port 25.
Maakt verder ook niet zo uit.
Het belangrijkste probleem is dat Ziggo blokkeert en geen bewijslast aanvoert.
Dat kan niet.
Bewijslast kan de 'veroorzaker' helpen een evt
werkelijk SPAM Abuse probleem in zijn network op te gaan lossen.
In de gevallen die ik tegenkwam keken gebruikers uiteraard ook naar evt
aanwezige malware als veroorzaker.
Er werd dan niks gevonden.
Door geen bewijslast aan te leveren maakt Ziggo de indruk die niet te hebben of
niet prijs te willen geven omdat die zo flinterdun is, dat je op grond daarvan niet kunt gaan blokkeren.
Ik vermoed dat Ziggo zijn eigen geautomatiseerde blokkeringsmechanismen niet begrijpt.
Dat stemt droevig.
Gr Han