Dan Ooo

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

SMTP mail vertraagd 400 4.4.7 error encountered

Sinds een paar dagen heb ik problemen met verzenden van email.

Ik gebruik de smtp.ziggo.nl als relay server op port 587, en login met mijn credentials.
Dit staat al een jaar of 2 zo ingesteld, en nu krijg ik onderstaande foutmelding

Remote Server at smtp.ziggo.nl (212.54.42.9) returned '400 4.4.7 Message delayed'
23-9-2019 14:27:31 - Remote Server at smtp.ziggo.nl (212.54.42.9) returned '441 4.4.1 Error encountered while communicating with primary target IP address: "Failed to connect. Winsock error code: 10060, Win32 error code: 10060." Attempted failover to alternate host, but that did not succeed. Either there are no alternate hosts, or delivery failed to all alternate hosts. The last endpoint attempted was 212.54.42.9:25'

Mail blijft in de outbound queue staan en wordt niet verstuurd.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ShelLuser

Level 8
  • 228Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes
Ik heb mijn twijfels. Het kan zo zijn dat het hoofd adres van de Ziggo SMPT een proxy / relay is die de boel verder naar 'binnen' stuurt maar dit is meestal niet real-time. Met wel programma probeer je de e-mail af te leveren?

(edit): Las over Exchange heen. Ik heb eerder het idee dat je server niet goed met de SMPTP server communiceert. Heb je het al eens met een MUA geprobeerd? Ofwel: gewoon een e-mail programma en dan de e-mail rechtstreeks bij Ziggo droppen?

Ik gebruik thuis een FreeBSD/Sendmail opzet met Ziggo als smarthost en ik heb nergens problemen mee. Dat zegt natuurlijk niet alles maar... laat mij wel twijfelen of dit echt bij Ziggo zit.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
'The last endpoint attempted was 212.54.42.9:25'

Blijkbaar staat de poort ingesteld op poort 25 (poort 25 is niet open).

Welke server/configuratie heb je draaien?
Dan Ooo
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zowel 25 als 587 met authenticatie gecheckt. Vanaf een exchange server, en vanaf een sophos xg firewall die als relay server staat ingesteld.

password opnieuw ingegeven, tls certificate eisen naar beneden bijgesteld. Het lijkt er mij meer op dat er aan de smtp.ziggo.nl kan iets niet goed gaat.
ShelLuser

Level 8
  • 228Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes
Ik heb mijn twijfels. Het kan zo zijn dat het hoofd adres van de Ziggo SMPT een proxy / relay is die de boel verder naar 'binnen' stuurt maar dit is meestal niet real-time. Met wel programma probeer je de e-mail af te leveren?

(edit): Las over Exchange heen. Ik heb eerder het idee dat je server niet goed met de SMPTP server communiceert. Heb je het al eens met een MUA geprobeerd? Ofwel: gewoon een e-mail programma en dan de e-mail rechtstreeks bij Ziggo droppen?

Ik gebruik thuis een FreeBSD/Sendmail opzet met Ziggo als smarthost en ik heb nergens problemen mee. Dat zegt natuurlijk niet alles maar... laat mij wel twijfelen of dit echt bij Ziggo zit.

Uitgelicht topic