Katja Akkerman

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Smartcard werkt niet

Hi. Mijn smartcard werkt niet. Geen foutcode, gewoon geen enkel signaal. Kabel gechecked
4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als je de TV eerst installeert om de zenders te vinden, dan moet je de smartcard nog niet gebruiken, deze moet er pas in als alle zenders zijn opgehaald.
Daarna worden de gecodeerde zenders pas gedecodeerd door de smartcard.

Zie je al wel zenders zonder smartcard?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Staat je Smartcard geregistreerd in je Mijn Ziggo?
Zo ja, dan is er bij een probleem een simpele oplossing: zenders opnieuw ophalen.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Katja Akkerman

Je hebt niet aan gegeven of je de kaart gebruikt in een mediabox of met een module die je in een TV stopt.

In het geval je de kaart samen in combinatie met een module gebruikt, dan geldt het volgende:

De wijze waarop de kaart in de module gestoken moet worden is een beetje "tegennatuurlijk" als je kijkt naar de kaart en de module.

Zie s.v.p. dit plaatje (komt uit de gebruiksaanwijzing).


N.B.:
Verder is de werkwijze van zender zoeken / instellen op een TV ook "onwennig". Je moet namelijk eerst de TV instellen op digitaal kijken (invullen netwerknummer, frequentie land etc.) het instellen alvorens de module in te pluggen.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Katja Akkerman, welkom hier!

Zoals je kunt lezen willen we je hier graag helpen met dit smartcardprobleem. Om tot een oplossing te komen hebben we ook jouw input nodig. Laat je nog wat van je horen?

Uitgelicht topic