vdpasjes

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Slechter beeld via de Humax IRHD-5300C

Ik heb onlangs een nieuwe tv gekocht.

Bij het aanzetten viel mij op dat het beeld niet scherp was. Via internet kijken was het beeld beter.

Ik heb al kabels vervangen maar dit hielp niet. Via de handleiding van de Humax kan ik niet direct iets vinden qua instellingen wat beter wordt.

Nu heb ik de humax vervangen door een oudere TV ontvanger van Samsung. Nu is het beeld goed zoals het hoort te zijn. 

Ik heb al met Ziggo gemaild hierover, en men heeft me verwezen naar hier. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
vdpasjes wrote:

@ Willem.

Als men de Humax moet resetten is dit een kwestie van stekker eruit strekken en even wachten?

Dan is dit al een paar keer gedaan.

 

Een reset is eigenlijk een fabrieksreset, maar dan staat de Humax standaard (weer) op 720P. Heb je een 5300c dan dien je deze, net als andere modellen op 1080I te zetten bij een Full-HD scherm, maar dan moet dat wel via het menu gedaan worden. Bij de Humax 5300c is er nl. geen V-format toets aanwezig op de afstandsbediening. Ook kun je bij de (her)installatie kiezen voor 1080I.

*De 5500c kan als enige worden ingesteld op 1080P, maar deze geeft maar enkele zenders weer in HD omdat deze ontvanger werkt met alleen de vrije zenders. 

Er kan wel wat verschil in kwaliteit aanwezig zijn tussen ontvangers en bv. een ontvanger en de Tv, maar de Humax zou een keurig plaatje neer moeten zetten. Betere kabels veranderen niets aan die kwaliteit, tenzij natuurlijk de ontvangst van de ontvanger niet in orde is. Maar is het beeld goed, en zijn ook de waarden op de Humax goed, word het beeld niet beter met een andere kabel. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, mogelijkheden, rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

Ziggo info & handleiding.

 

Hebt u de Humax al gereset?  Gelukkig is er op dit forum een Humax expert, namelijk  @Willem-A . Hij heeft nu een ‘belletje’ gekregen.

vdpasjes
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@ Willem.

Als men de Humax moet resetten is dit een kwestie van stekker eruit strekken en even wachten?

Dan is dit al een paar keer gedaan.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

- hdmi-aansluiting gebruiken.

- zorg dat de resolutie op 1080i staat.

   V-format knop op AB.

vdpasjes
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

bedankt, we gaan het proberen.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
vdpasjes wrote:

@ Willem.

Als men de Humax moet resetten is dit een kwestie van stekker eruit strekken en even wachten?

Dan is dit al een paar keer gedaan.

 

Een reset is eigenlijk een fabrieksreset, maar dan staat de Humax standaard (weer) op 720P. Heb je een 5300c dan dien je deze, net als andere modellen op 1080I te zetten bij een Full-HD scherm, maar dan moet dat wel via het menu gedaan worden. Bij de Humax 5300c is er nl. geen V-format toets aanwezig op de afstandsbediening. Ook kun je bij de (her)installatie kiezen voor 1080I.

*De 5500c kan als enige worden ingesteld op 1080P, maar deze geeft maar enkele zenders weer in HD omdat deze ontvanger werkt met alleen de vrije zenders. 

Er kan wel wat verschil in kwaliteit aanwezig zijn tussen ontvangers en bv. een ontvanger en de Tv, maar de Humax zou een keurig plaatje neer moeten zetten. Betere kabels veranderen niets aan die kwaliteit, tenzij natuurlijk de ontvangst van de ontvanger niet in orde is. Maar is het beeld goed, en zijn ook de waarden op de Humax goed, word het beeld niet beter met een andere kabel. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Allereerst welkom op de Community @vdpasjes! Leuk dat je een nieuwe TV hebt. Maar dan verwacht je natuurlijk niet dat de beeldkwaliteit achteruit gaat. Is het je al gelukt om de tips van @Pasi, @youriy en @Willem-A kunnen testen?

vdpasjes
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor de reactie's,

Klopt een V format functie is er niet.

Heb het scherm op 1080i gezet en het beeld is nu zoals het moet zijn.

 

Gr, Roy.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
vdpasjes wrote:

Dank voor de reactie's,

Klopt een V format functie is er niet.

Heb het scherm op 1080i gezet en het beeld is nu zoals het moet zijn.

 

Gr, Roy.

Het is jammer dat ze die toets bij de 5300c hebben weggelaten. Maar goed, eenmaal goed ingesteld verander je het doorgaans toch niet meer. En via het menu is het ook wel te doen. Mooi dat het gelukt is en het beeld nu naar je zin is.

Veel kijkplezier.

Uitgelicht topic