Daniq

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slechte wifi door Netgear Powerline 1000

Hi,

 

Ik heb sinds een week een OKI printer die door middel van een Neatgear Powerline 1000 in het netwerk hangt. Nu is de wifi daar zo slecht door geworden dat mijn werkprogramma steeds om opnieuw inloggen vraagt vanwege veiligheidsredenen. Komt door een dynamisch ip adres volgens mijn systeembeheerder. 

 

Nu heb ik de Netgear losgehaald en werk alles weer top maar kan ik niet printen.

 

Heeft iemand de oplossing voor mij??

2 Reacties 2
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Om welk dynamisch IP-adres gaat het volgens uw systeembeheerder? Bij Ziggo heeft u dat altijd! Als het om het interne IP-adres gaat binnen uw eigen netwerk, kunt u de printer en eventueel uw powerline adapter in uw modem een vast adres geven in de range van de DHCP. Ik zie niet zo snel de relevantie van zo'n actie, maar niet geschoten is altijd mis.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Goedemiddag en welkom op de Ziggo Community @Daniq

Flink balen dat jouw wifi-verbinding juist problemen kreeg i.c.m de Netgear Powerline 1000 😞 Je bent in ieder geval zelf al goed aan de slag gegaan. Fijn dat de verbinding zelf nu zonder de Netgear weer top werkt. De tip van @Jan F. is een hele goede tip voor als je toch juist graag de Netgear weer wil toevoegen in het netwerk. Heb je hier toevallig nog naar gekeken? Wil je toch liever de Netgear uit het netwerk houden, dan moeten we een oplossing zoeken voor het printen via jouw OKI printer. Deze moet dan ingesteld worden op het netwerk van het Ziggo modem. Laat ons vooral weten wat je graag wilt, dan helpen we hier graag bij verder. Mogelijk dat @Be rt dan ook nog een handige tip voor je heeft op dit gebied. 

 

 

Uitgelicht topic