Mark1984

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Slechte ontvangst NGC op analoge TV slaapkamer

Goedemiddag,

Sinds een aantal dagen doet National Geographic Channel het niet goed meer op mijn analoge tv op de slaapkamer (beeld flikkert). Overige zenders doen het prima. Heb zenders al opnieuw laten instellen maar dit verhelpt het probleem niet. In de woonkamer werkt alles naar behoren (digitaal). Ik heb qua kabels nergens aangezeten dus het is spontaan ontstaan. Iemand anders hier ook last van sinds kort?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark1984
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Geen idee wat er is gebeurd.. maar de zender lijkt het nu weer goed te doen! Ik wacht het nog even af, anders kan deze topic gesloten worden.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Mark,

Ik heb geen analoge TV meer, maar je hebt waarschijnlijk te maken met een signaalprobleem.

Is het trouwens mogelijk met deze tv om digitaal te kijken? Het analoge signaal gaat namelijk straks weg, dus je moet sowieso over en digitaal is betere kwaliteit en meer zenders 🙂 Hoe dit moet, kun je hier vinden.

Kun je foto's sturen hoe de aansluitingen eruit zien?

Groet,
Evert
Mark1984
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Evert,

Dank voor je reactie.

Ik heb ook een Smart TV in de woonkamer. Hier doen wel alle zenders het. Ik zal zo even foto's maken. De kabel wordt gesplitst in de meterkast in de hal (woon in app.). Komt er vervolgens via de muur weer uit in de slaapkamer.. is een normale coax kabel. Zit verder ook niets aangesloten op die tv (alleen analoog signaal, geen decoder o.i.d. want de tv hangt aan de muur).

PS Let niet op de muur, die moet nog geschilderd worden 🙂 De muur zelf is niets aan veranderd, de kabel zit zo al 5 jaar.
Mark1984
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Het gaat blijkbaar ergens in huis mis, aangezien het op 1 van de tv's wel goed gaat.

Gaat de kabel in de meterkast, direct in de TV of zit er nog iets anders tussen, zoals een wandcontactdoos? Zo ja, wil je daar ook een foto van plaatsen?

Wat je ook kunt proberen is even de coax kabel loshalen (bij de tv) en weer vastmaken. Wie weet is die door schoonmaken of iets dergelijks wat los komen te zitten.
Mark1984
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
De kabel komt direct uit de muur de tv in (zie je wellicht op de foto wat slecht, maar is een gat naast het stopcontact). Coax kabel loshalen heb ik ook geprobeerd.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Helder. De oorzaak kan in 1 van de volgende dingen zitten: Het AOP, de kabel naar de splitter toe, de splitter, de kabel naar je tv toe of de tv.

Het AOP, de kabel naar de splitter toe en de splitter zelf zijn uitgesloten, anders had je op je smart tv ook storing gehad. Je AOP is trouwens wel wat oud, die zou vervangen kunnen worden.

We houden dus de kabel naar je tv of de tv over. Heb je misschien een andere kabel liggen die je kunt testen? Of dat je tijdelijk de analoge tv aansluit op de andere kabel?
Mark1984
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Geen idee wat er is gebeurd.. maar de zender lijkt het nu weer goed te doen! Ik wacht het nog even af, anders kan deze topic gesloten worden.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
En dat speciaal op pakjesavond ;-).

Er lijkt niets veranderd, maar goed dat het nu allemaal weer naar behoren werkt! Mocht het toch weer terugkomen, dan horen we graag van je. De coax-kabel van splitter naar TV vervangen lijkt dan zeker wel de beste optie.

Wat voor TV heb je, trouwens? Grote kans dat je hierop digitaal via de kabel kunt kijken, in plaats van analoog!

Uitgelicht topic