Music19

Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes

Slechte 4G ontvangst binnenshuis met Hollands Nieuwe

Ik heb binnenshuis een belabberde 4G ontvangst. Meestal moet ik het doen met 1 streepje.

Aangezien HN op het netwerk van Vodafone zit, houdt dit dan automatisch in dat bij een overstap naar Vodafone mijn ontvangst net zo slecht zal zijn? Of kan het bij 'big mama' Vodafone toch beter zijn omdat HN gebruik maakt van de restcapaciteit van Vodafone?

Wie kan mij vertellen of overstappen voor mij zin heeft?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Wellicht mosterd na de maaltijd, maar je vermoeden Carola22 klopt inderdaad. HollandsNieuwe maakt wel gebruik van het netwerk van Vodafone, maar is niet van dezelfde kwaliteit als die van Vodafone.
Ik ben benieuwd wat de test gaat uitwijzen! 🙂

Bekijk in context

37 Reacties 37
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Maakt gebruik van exact hetzelfde netwerk.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Carola22,
Die vraag kun je het beste stellen in het Vodafone-forum.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Carola22

Nieuwbouw huis ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik heb om die reden Simyo, dochter van KPN.
Als je een jaar abo sim only neemt en daarna verlengd na de uitnodiging, is er een aanbieding met een behoorlijke korting van 15-20 % die verder ieder jaar blijft.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Heb je de mogelijkheid op je telefoon zitten om te bellen via wifi? Zo ja, dan dit zeker aanzetten! 🙂
Is trouwens bij elke provider aan te raden om dit aan te zetten, aangezien, zoals Ronihd al bedoeld, de nieuwbouw huizen zo goed geïsoleerd zijn, dat er niet zo'n goede bereik is binnen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Evert96 wrote:
Heb je de mogelijkheid op je telefoon zitten om te bellen via wifi? Zo ja, dan dit zeker aanzetten! 🙂
Is trouwens bij elke provider aan te raden om dit aan te zetten, aangezien, zoals Ronihd al bedoeld, de nieuwbouw huizen zo goed geïsoleerd zijn, dat er niet zo'n goede bereik is binnen.

Volgens mij kan dit alleen bij Vodafone met een geschikt toestel.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Of Hollands Nieuwe bellen via Wifi ook heeft, weet ik niet, maar Vodafone is niet de enige, wel de eerste die ermee begon. Zelf heb ik Tele2 en daar kan het ook en volgens mij is KPN en T-Mobile er ook mee bezig.
harmroest

Level 1
  • 228Posts
  • 0Oplossingen
  • 52Likes
wist ik niet, maar is wel een super oplossing. Vooral als je tussen de dikke muren zit!
Verwijderd account
Niet van toepassing
harmroest wrote:
wist ik niet, maar is wel een super oplossing. Vooral als je tussen de dikke muren zit!

Maar je moet dus wel een telefoon en een provider hebben die dit ondersteunen.
C0sm0s

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml


Daar op die kaart kan je zien wat je dekking moet zijn.
4G Buiten/ 4G Binnen/ 4G+


In principe moet dat voor vodafone/hollands nieuwe hetzelfde zijn.
Maar misschien woon je net in een gebied met een wat minder dekking. Kan je dus daar zien.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Wat ik bedoelde met mijn vraag of de TS in een redelijke nieuwbouw woning woont heeft idd te maken met het feit dat veel hedendaags HR++ glas voorzien is van een laag die de hoogfrequent signalen van de providers tegenhoud/dempt

Veel beton en beton ijzer dempt ook , dit geld overigens ook voor de wifi signalen.
C0sm0s

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ronihd wrote:
Wat ik bedoelde met mijn vraag of de TS in een redelijke nieuwbouw woning woont heeft idd te maken met het feit dat veel hedendaags HR++ glas voorzien is van een laag die de hoogfrequent signalen van de providers tegenhoud/dempt

Veel beton en beton ijzer dempt ook , dit geld overigens ook voor de wifi signalen.


Denk dat ze dat wel snapte.. Maar dan zouden mensen met andere providers die bij haar op visitie komen bijv. er ook last van kunnen hebben.
En neem aan dat je dat wel vraagt als je problemen hebt met je verbinding of het bij andere ook zo is.


Wat ook een probleem kan zijn is dat het een telefoon model is met een net wat zwakkere antenne.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Als je problemen met 4G hebt op het netwerk van Hollands Nieuwe, dan zou ik daar op de Community (forum) je klacht plaatsen. Dit mag dan wel via het netwerk van Vodafone gaan maar je bent klant bij Hollands Nieuwe en die zijn daar verantwoordelijk voor. Er zijn zoveel factoren waar het aan zou kunnen liggen... zoals de genoemde HR++ of een zwak toestel, die niet voldoende kan ontvangen.

Overstappen naar Vodafone kan je altijd wel doen, die heeft voor z'n eigen klanten 4G over Wifi, dus als je dan binnen slecht bereik hebt dan kan je toch over Wifi bellen. Of dit ook geldig is voor Hollands Nieuwe klanten, geen idee. Dus toch weer een verwijzing naar de Community van Holland Nieuwe!!

Succes in ieder geval en mocht je de oplossing daar hebben gekregen, laat het ons hier ook weten 🙂
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Wij zitten ook in een nieuwbouw huis en kunnen ook niet of nauwelijks bellen, op zolder of washok hebben we 4G en de rest is gewoon G.

Dit probleem heb ik aangekaart bij Vodafone en ik kreeg in 2014 ter compesatie een Femtocell 1.0 en het probleem in huis is opgelost.

per oktober gaat de Femtocell op de schop en wordt niet meer ondersteund door vodafone, dus zitten we weer met het zelfde probleem, reeds ook al in een topic hierover gereageerd.

Zij vertelde mij het volgende:

Welk toestel gebruik je want dan kan je:
Bellen via Wifi aanzetten ( hoorn met wifi logo )
en bij instellingen kan je ook bellen via 4G aanvinken, de meeste toestellen zijn al geupgrade bij Vodafone dus wie weet heb je hier iets aan.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Carola22
ik heb een app ontdekt binnen de Google Play Store genaamd Wifi Calling en deze geïnstalleerd op mijn Motorola Moto G5 en kan nu wifi bellen, terwijl mijn telefoon nog niet in het goedkeuringslijstje van Vodafone staat.
Men garandeert niet dat het op iedere telefoon via het Vodafone netwerk werkt, maar proberen kan dus altijd.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik schreef eerder:

Be rt wrote:
Ik heb om die reden Simyo, dochter van KPN.
Als je een jaar abo sim only neemt en daarna verlengd na de uitnodiging, is er een aanbieding met een behoorlijke korting van 15-20 % die verder ieder jaar blijft.

Ik lees hierboven betere oplossingen, deze kende ik nog niet, dan kun je misschien ook gebruik maken van de voordelen die de combinatie Ziggo Vodafone bied.:relaxed:
Verwijderd account
Niet van toepassing
Bellen via wifi doe ik thuis met WhatsApp, bevalt prima maar volgens mij heeft Carola helemaal geen verbinding meer :grin:
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Komt vaker voor... als het opeens goed gaat hoor je de TS niet meer. Best jammer, zou ook wel willen weten wat deze nu heeft gedaan?!
Music19
Topicstarter
Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes
mguzz wrote:
Bellen via wifi doe ik thuis met WhatsApp, bevalt prima maar volgens mij heeft Carola helemaal geen verbinding meer :grin:


Ja hoor, Carola is nog online, maar dan wel via wifi van Ziggo.:laughing: Sorry, had helemaal geen melding ontvangen dat er reacties waren. Bedankt voor jullie reacties.

Ik woon in een jaren '60 huis, dus zeker geen 3 dubbele isolatie van muren of ramen. Ik kan via wifi bellen met WhatsApp, no problem.

Alleen vraag ik me af, waarom mensen dan de hoofdprijs betalen voor een abonnement aan KPN, Vodafone, T-Mobile, als er geen verschil zit in ontvangst? kwaliteit bij providers die van hun netwerk gebruik maken. Het grote abonnementsprijs verschil kan toch niet veroorzaakt worden door een betere klantenservice die je misschien 1x per jaar nodig hebt?

Ik ben geen technicus maar ik kan me voorstellen dat de restcapaciteit verder wordt afgeknepen als, in dit geval Vodafone, meer nodig heeft.
Vandaar mijn vraag of ontvangst binnen bij Vodafone beter kan zijn dan bij HN, die tenslotte van de restcapaciteit gebruik maakt.

Uitgelicht topic