r.elshout1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht signaal/geen service Ziggo Sport Golf 403

Ik ervaar sinds enkele weken dat ziggo golf kanaal 403, continue slecht signaal of geen service weergeeft. De overige sportkanalen hebben geen problemen.
27 Reacties 27
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Heb je deze stappen al gevolgd?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/

Dit ligt bijna altijd aan kabels en/of aansluitingen. Kun je daar een foto van plaatsen?
r.elshout1
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als het daar aan zou liggen, zou ik toch bij meerdere zenders last moeten hebben? Dit is de enige zender waar ik problemen ondervind. En tot paar weken terug was er niets aan de hand.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Nee zo werkt het niet, omdat verschillende frequenties gebruikt worden kan de ene zender perfect werken en een andere helemaal niets doen.
Een beruchte storing is 4g Interferentie, maar er zijn er nog veel meer.

Maar soms helpt het om de kabels even uit de apparatuur te halen en opnieuw aan te sluiten.
ha.k

Level 4
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Heb ik ook vaak dat kanaal 403 slecht kwaliteitssignaal heeft, maar is heel wisselvallig bv vrijdag slecht en zaterdag weer middelmatig zondag weer slecht en maandag goed? terwijl andere kanalen bv 401 402 allemaal goed zijn qua kwaliteitssignaal.
oplossing signaal constant binnen laten komen?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey r.elshout1 . Welkom hier! We hebben je al een tijdje niet meer gezien. Hoe gaat het nu?
ha.k , zoals Steefb al aangeeft komen deze zaken regelmatig door zaken in de bekabeling. Heb je de stappen doorlopen die hij geplaatst heeft?
ha.k

Level 4
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
En wanneer moet ik dat doen stappenplan van Steefb op vrijdag, zaterdag, zondag of maandag?
zie bovenstaande uitleg.
op het moment kan ik (toevallig) weer kanaal 403 kijken zonder blokken maar voor hoe lang?
ha.k

Level 4
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Afgelopen zaterdag was het weer helemaal niks en zondag weer prima beeldje op kanaal 403 ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
ha.k Om bij het begin te beginnen van je aansluitingen.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
ha.k

Level 4
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dat ziet er in ieder geval goed uit.

Ik kan niet goed beoordelen of er met folie afgeschermde coax kabels aangesloten zitten op de versterker.
Zitten er kabels tussen die al ouder zijn, zeg ouder dan 8-10 jaar?
ha.k

Level 4
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Denk ik niet Ziggo monteur heeft het zo aangesloten, het vreemde is dat het willekeurig is maandag slecht dinsdag weer goed beeld?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
ha.k Is deze witte ook een nieuwe?

ha.k

Level 4
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Nee is aangegoten kabel en gaat naar de woonkamer door een 16 mm pvc buisje en komt uit in een Einddoos - Retourgeschikt, die is aangebracht door een ziggo monteur. Vanaf daar gesplit via goedgekeurde splitter (aangebracht door Ziggo monteur) gaat 1 verder naar mediabox en 2 rechtstreeks naar de tv..
Het derde uitgaande kabeltje op de foto (meest versterkt) gaat naar zolder en geeft willekeurige ook storing op kanaal 403?
Ik vindt het vreemd dat de ene dag signaalkwalteit zowel benden als op zolder tegelijkertijd wisselt van 100% (goed) naar 50-70% (slecht).?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
ha.k Het is lastig van hieruit beoordelen wat de kwaliteit van deze kabel is, als er ergens in je coax systeem een oude/niet goed afgeschermde kabel zit, kan die al allerlei signalen op je coax netwerk zetten die een storing zouden kunnen veroorzaken.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
ha.k . We komen wel ergens!
Zou je bijvoorbeeld eens, op het moment dat de storing zich voordoet, een de "oude" kabel willen loshalen uit deze versterker en dan kijken hoe het op de tv boven gaat? Gaat het met de "oude" kabel aangesloten niet goed, maar zonder wel, dan kunnen we toch een voorzichtige conclusie trekken dat de "oude" kabel het signaal verstoord.

Voor de anderen die actief zijn in dit topic; vinden jullie dit ook een logische stap/test, of ga ik aan iets voorbij?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
TOP TIP om één en ander uit te sluiten Lycke Ziggo :relaxed:
#LekkerBezig
ha.k

Level 4
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Gisteren weer slecht beeld dus kon ik gaan testen:
'oude' losgehaald en boven kanaal 403 aangezet deze was signaalkwaliteit 100% en signaalsterkte 70%, dus goed beeld.
Toen oude kabel er weer in en nog steeds goed beeld boven, echter beneden nog steeds slecht (blokkerig) beeld en foutmelding :"deze zender is tijdelijk niet beschikbaar".
Het maakt dus niet uit of 'oude' kabel er wel of niet in de versterker zit, ik vindt het ook vreemd dat kanaal 403 het gisteren boven wel goed doet maar beneden helemaal niet?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je schreef eerder ook: "Ik vindt het vreemd dat de ene dag signaalkwalteit zowel benden als op zolder tegelijkertijd wisselt van 100% (goed) naar 50-70% (slecht).? "

Ik begin steeds meer te denken aan iets met je versterker.
Of de voeding of de versterker zelf.
Hoe oud is de versterker?
Ik zie veel voedingen defect raken van deze versterkers na 6/7 jaar, bij mij, bij de buren en op dit forum al vaak gelezen..

Kun je eens een andere voeding proberen die erop past?
12V met 300mA is voldoende.
ha.k

Level 4
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Dat kan ongeveer wel kloppen dat de versterker 6/7 jaar oud is,
Ik heb denk ik zo geen voeding liggen met deze specificaties.
En kan dit alleen maat testen als kanaal 403 slecht signaal geeft.
Kan Ziggo gewoon geen nieuwe versterker/voeding opsturen?

Uitgelicht topic