Corina 1966

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Slecht beeld

Ik heb sinds twee maanden Ziggo. Alles is aangelegd door een monteur. Maar ik heb niks anders dan storing op mijn tv, allerlei kleuren. Gaat ik ondemand kijken dan loopt alles vast en krijg ik het toevallig wel voor elkaar dan zit ik een film of serie te kijken en elke 10 seconden stopt het beeld om vervolgens weer verder te gaan. Dus tis geen kijken zo. Heb best wel spijt dat ik over gestapt ben naar Ziggo. Hoop geld voor een hele slechte verbinding. En alle kabels en draden etcetera zitten goed vast, dus daar lig het niet aan
24 Reacties 24
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic, zij kunnen dieper in de systemen kijken.

Alvast een paar vragen.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

Hoe kijk je TV, met een mediabox of een CI+ of rechstreeks op je TV?
Corina 1966
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Volgens mij met een Mediabox (Humax) en ook CI+. Das toch een kaart die je achterin je tv schuift? Ik hoop dat je wat aan de foto's heb. Gr. Corina
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Op zich ziet dat er goed uit.

Kun je de signaalwaarden laten zien die je ziet op de Humax?

Zit er bij de Humax en de TV nog een splitter?
Corina 1966
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Waar kan ik de signaalwaarden vinden dan op de Humax? Er brand alleen een groen lampje omdat hij aan staat. Sorry hoor, maar ik heb er totaal geen verstand van
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Dan ga ik er even Willem-A bijvragen, als hij online is.
Hij weet blindelings de weg in alle Humaxen, ik verdwaal als ik het uit mijn hoofd moet vertellen, ik heb er geen aangesloten staan.
Corina 1966
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Corina 1966
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Is dit het toevallig, de signaalwaarden?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
OK, je signaal om live te kijken is goed.
Hoe is je internet verbinding met de Humax?
Via een netwerkkabel of via Wifi?

Ik vermoed via Wifi, want ik zie geen netwerkkabel in je modem.
De Wifi verbinding is waarschijnlijk niet geheel lekker.

En dan zijn er veel mogelijkheden.
Als eerste je Wifi namen 2,4 en 5 GHz een aparte naam geven en kijken met Wifi Analyzer uit de app stores of je Wifi kanaal niet toevallig op die van de buren zit.
Zo ja, dan een ander Wifi kanaal vastzetten.

Hier staan nog een aantal tips voor een betere Wifi ervaring: Wifi verbindingsproblemen met Android en andere apparaten - mogelijke oplossingen.

Als de afstand tussen modem en apparaten ver is met flink wat muren ertussen kan dit ook een slechte verbinding veroorzaken, mogelijk kan dan een Wifibooster de uitkomst bieden: https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster
Corina 1966
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Thanks voor de informatie, gaat het proberen. Hoop dat het lukt. Gr. Corina
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:
Op zich ziet dat er goed uit.

Kun je de signaalwaarden laten zien die je ziet op de Humax?

Zit er bij de Humax en de TV nog een splitter?

Ik zie bij het kozijn anders wel een of meer coax kabels welke daar los hangen zonder aansluiting. Het lijkt zelfs of er 2 kabels op een vreemde manier aan elkaar zijn geknoopt... Is je dat niet opgevallen Be rt ?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Corina 1966 wrote:
Is dit het toevallig, de signaalwaarden?

Ja, klopt. BER moet 0 zijn en blijven, en is dus netjes. Andere waarden ook uitstekend, maar dit is natuurlijk een beeld van maar 1 zender. Het is raadzaam de waarden eens uit te lezen bij wat verschillende zenders. Daar kan nl. wel verschil in zitten.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt schreef:

"....Ik vermoed via Wifi, want ik zie geen netwerkkabel in je modem.
De Wifi verbinding is waarschijnlijk niet geheel lekker....."

Ik pleit doorgaans voor bekabeld werken en niet via Wifi. een kabel is absoluut betrouwbaarder. Maar... je Corina 1966 geeft aan, spijt te hebben van de overstap, en dat is niet nodig, want je hebt ook installatiegarantie via Ziggo. Je hebt dus recht op een monteur welke ervoor zorgt dat alles piekfijn gaat werken.

Ik zal hierbij Lycke Ziggo vragen dit even met je te bespreken. Lijkt me in dit geval beter, en je hebt er dus ook recht op.

Veel succes!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Willem-A schreef: "Het lijkt zelfs of er 2 kabels op een vreemde manier aan elkaar zijn geknoopt... Is je dat niet opgevallen @Be rt ? "

Jawel, ik zag het wel en twijfelde ook eerst, maar ik vermoed dat deze niet aangesloten zijn, omdat ik denk ze te zien verdwijnen in de hoek in de zwarte buis naar boven, mogelijk naar andere ruimtes waar ze nu niet gebruikt worden.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Be rt wrote:
Willem-A schreef: "Het lijkt zelfs of er 2 kabels op een vreemde manier aan elkaar zijn geknoopt... Is je dat niet opgevallen @Be rt ? "

Jawel, ik zag het wel en twijfelde ook eerst, maar ik vermoed dat deze niet aangesloten zijn, omdat ik denk ze te zien verdwijnen in de hoek in de zwarte buis naar boven, mogelijk naar andere ruimtes waar ze nu niet gebruikt worden.


Dat viel mij direct op ik hoop dan ook dat er niet zo tv gekeken word 😉 en de splitter die er tussen zit lijkt me dan ook overbodig ? , maar dat kan ik niet heel goed beoordelen omdat ik nog veel loshangende kabels zie
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ronihd wrote:

Be rt wrote:
Willem-A schreef: "Het lijkt zelfs of er 2 kabels op een vreemde manier aan elkaar zijn geknoopt... Is je dat niet opgevallen @Be rt ? "

Jawel, ik zag het wel en twijfelde ook eerst, maar ik vermoed dat deze niet aangesloten zijn, omdat ik denk ze te zien verdwijnen in de hoek in de zwarte buis naar boven, mogelijk naar andere ruimtes waar ze nu niet gebruikt worden.
Dat viel mij direct op ik hoop dan ook dat er niet zo tv gekeken word 😉 en de splitter die er tussen zit lijkt me dan ook overbodig ? , maar dat kan ik niet heel goed beoordelen omdat ik nog veel loshangende kabels zie

Ik kan het niet goed zien hoor Be rt en ben het ook wel met Ronihd eens dat er nogal een brei aan kabels te zien is. Dat eens goed aanpakken kan zeker geen kwaad...
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hoe staat het er voor, Corina 1966 ? 🙂
Corina 1966
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Corina 1966 wrote:

*knip*


Hai hai allemaal, helemaal top dat jullie met mij meedenken vooral omdat ik er zelf de ballen geen verstand van heb. Maar tis inderdaad zo dat er door deze woning zoveel kabels en draden lopen waar je helemaal hoteldebotel van word. Wij hebben deze woning drie maanden geleden gekocht en die mensen hadden ook ziggo zeiden ze. En de vorige bewoner was elektrischein van beroep zei hij. Maar er lopen door heel de woning draden en kabels waarvan wij denken waar zijn die in Jezusnaam voor. Maar okee dit probleem is dus voor 1 tv in de woning, en nou moet ik zeggen op dit moment kan ik alles weer krijgen. Maar morgen kan dat allemaal weer afgelopen zijn, want dan krijg ik niets anders als storing en kan ik movies en series niet te pakken krijgen en zelfs Netflix werkt dan niet. Word er helemaal gestoord van
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Corina 1966

dan is het wellicht goed dat een monteur de boel eens goed nakijkt. Maar dan zijn er wel kosten aan verbonden als het issue binnenshuis zit, of beter, aan de eigen installatie ligt. En ja, ik was ook elektromonteur en werkte altijd erg netjes, maar dat doen veel anderen niet altijd....
Corina 1966
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Willem-A wrote:
Dag Corina 1966

dan is het wellicht goed dat een monteur de boel eens goed nakijkt. Maar dan zijn er wel kosten aan verbonden als het issue binnenshuis zit, of beter, aan de eigen installatie ligt. En ja, ik was ook elektromonteur en werkte altijd erg netjes, maar dat doen veel anderen niet altijd....

Maar er is al een monteur van ziggo geweest die dit heeft aangesloten!!!

Uitgelicht topic