Djelfa16

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds omzetting naar digitaal i.c.m Humax 5500C problemen met tv-kijken

Beneden een ziggo box 

en boven een digitaal ontvanger omdat ze zonodig van de analoog af moesten 

niets meer als problemen toen 

de ene keer helemaal geen tv boven 

dan alleen rtl en nu alleen de npo

8 Reacties 8
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Heb je de Humax 5500c boven? Ik denk van wel. Deze box doet het doorgaans prima, maar het signaal dient wel in orde te zijn en zo te zien is dat nu niet het geval. Kun je een foto plaatsen van kabels/stekkers, het AOP (aansluiting van Ziggo) en kun je ook eens de sterkte, kwaliteit en BER van de box uitlezen en daar een foto van maken? Zoveel mogelijk info is ook zeer belangrijk. 

Djelfa16
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gaat gewoon via een coax kabel 

die zit wel goed de eerste paar maanden ging het goed 

maar het probleem was meestal dan we alleen geen rtl zenders konden zien 

sinds paar maanden is het dan dat we niets hebben gister alleen ned 1.2.3 en zoals tv Gelderland 

 

soms hielp het om de stroom van af te halen soms niet 

Djelfa16
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Voordat we dat kastje kregen hadden we ook gewoon alle zenders 

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Hoi @Djelfa16 , dat is inderdaad erg vervelend maar zoals Willem al aangeeft is de kans groot dat hier toch wat mis gaat met het signaal. De tv aansluiting op de oude manier ( coax in de tv) was hier waarschijnlijk wat minder gevoelig voor omdat “analoog” minder eisen stelde aan het signaal. Op welke manier wordt het signaal beneden gesplitst en welke connectoren worden er gebruikt op die coaxkabel naar boven ?
Geeft de box verder ook nog een foutcode op de kanalen die niet werken ?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ha @Djelfa16 

Willem-A vroeg je:

Heb je de Humax 5500c boven?

Een antwoord gaf je nog niet.

Djelfa16
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Volgends mij wel jha 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Djelfa16 wrote:

Voordat we dat kastje kregen hadden we ook gewoon alle zenders 

Dat is een geheel andere situatie. Dat legt @Schiksie al uit. Je kan er niet zomaar vanuit gaan, dat wanneer analoge Tv werkt, digitale dat ook doet. En ik zie inderdaad niet of er nu een Humax 5500c word gebruikt, maar ga daar gemakshalve maar vanuit. 

Maar ik zie ook geen waarden van de Humax, en/of een foto daarvan en zeer waarschijnlijk is er nu echt iets mis met het signaal. En dat probeer ik te achterhalen. Dat lukt me zo echter niet. Maar zaak ik wel dat de installatie absoluut in orde is, en dus zeggen foto's vaak meer dan 1000 woorden. 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Goedemiddag en welkom op de Ziggo Community @Djelfa16

Logisch dat je flink baalt als je nu door de omzetting van analoog naar digitaal juist problemen ervaart met het ontvangen van alle tv-zenders boven. Voor de omzetting van analoog naar digitaal heb je van ons een Humax 5500C gekregen. Zoals @Schiksie en @Willem-A aangeven is het niet vanzelfsprekend dat het signaal picobello in orde is, omdat er voorheen bij Analoge TV geen vuiltje aan de lucht was. Analoge TV is namelijk minder storingsgevoelig dan Digitale TV. Zonder direct overhaaste conclusies te trekken is het wel aannemelijk dat er iets in het signaal naar boven niet goed gaat. 

Naast de ontvanger heb je ook een Ziggo Mediabox XL. Als je de ontvanger nu aansluit op de televisie waarop normaal gesproken de Ziggo Mediabox XL is aangesloten. Ontvang je dan wel probleemloos alle kanalen? Zo ja, dan is dit een indicatie dat er wel degelijk iets niet helemaal goed gaat met het coax-signaal naar boven. We kijken dan graag met je mee naar mogelijkheden om dit te verbeteren. Stuur ons hiervoor de eerder gevraagde informatie en foto's toe. Dan duiken we er met zijn allen in! 

Uitgelicht topic