MartensZ

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Signaalsterkte (meterkast)

Het signaal dat via de meterkast binnenkomst is te zwak (via coax). De mediaboz xl krijgt geen input en blijft zoeken totdat hij aangeeft dat er een te zwak signaal is (2020). Ook rechtstreeks aansluiten op de tv (dus zonder mediabox) geeft geen beeld (soms wel geluid). Resetten media box lukt dus ook niet omdat hij zichzelf niet kan installeren omdat hij geen input krijgt via de coax kabel. Het betreft een nieuwbouw huis. In ons oude huis werkt het aansluiten rechtstreeks op de tv wel maar via de mediabox weer niet. Ook dan geeft hij aan dat het signaal niet sterk genoeg is. Heb ik een nieuwe mediabox nodig of alleen een sterker sigaar? Zo ja, moet een monteur dat doen of kan dat vanaf afstand?
11 Reacties 11
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
ZIt er tussen de AOP en de mediabox XL geen splitters, versterkers etc?
MartensZ
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee er zit niets tussen. Dit heb ik gedaan om alle mogelijke storingen te vermijden. Dus AOP-coax kabel van ziggo- mediabox xl
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
In dat geval kun je inderdaad beter een monteur laten komen. De snelste manier is door 1200 te bellen of anders te wachten tot er een mod hier langs komt, maar dat is vaak iets langzamer.
MartensZ
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ah ok, dan wacht ik even af. Hopelijk kan er snel een mod reageren.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Martensziggo wrote:
Ah ok, dan wacht ik even af. Hopelijk kan er snel een mod reageren.


Nieuwbouwhuis ? vraag eens aan de buren of die signaal hebben ?
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Martensziggo Heb je inmiddels al contact gehad met mijn collega's? In dit soort gevallen gaat dat vaak sneller. Zo niet, stuur mij dan een privéberichtje met de adresgegevens en je telefoonnummer.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Martensziggo Je kunt Sander Ziggo een privébericht sturen door op zijn naam te klikken en dan op de volgende pagina op Stuur bericht.
MartensZ
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gistermiddag werkte de mediabox in 1x volledig (behalve internet). Daarvoor heb ik gebeld en dit zou vanaf vandaag wel werken. Echter een half uur na het bellen werkte de mediabox weer niet. Alleen analoog beeld (rechtstreeks op de tv) deed het nog. Nu werkt er dus helemaal niets meer. Ook nu het internet zou moeten werken, werkt er niets meer, zowel digitale tv, internet als de mediabox niet
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
Als dit een niet hedendaagse is, wordt deze sowieso gratis verwisseld voor een hedendaagse en kan de monteur direct meekijken voor je storing, mocht die er dan nog zijn.
MartensZ
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is een nieuwbouwhuis, wat 3 maanden geleden opgeleverd is. De AOP heet 1 aansluiting (coax). Ik kan momenteel geen doto maken helaas
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Martensziggo Oeps, je had al geschreven: " Het betreft een nieuwbouw huis.

Dan moet er zeker een Ziggo monteur komen om één en ander te bekijken.
Neem contact op met Ziggo voor een monteur.

Uitgelicht topic