jhameetman

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Signaalkwaliteit matig. Wat nu?

Reeds langere tijd hebben wij haperend beeld op diverse zenders. Het lijkt steeds erger te worden, en nagenoeg op alle zenders. Uit de diagnostiek blijkt dat de signaalsterkte uitmuntend is maar de signaalkwaliteit matig. Wat moeten wij doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Onmiddellijk Ziggo bellen en je situatie omschrijven en om een monteur vragen die je AOP in orde komt maken en de signaalsterkte op het goede niveau gaat brengen.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
De signaal sterkte zou ergens in goed moeten staan en de kwaliteit zou uitmuntend moeten zijn. Kennelijk is er met uw signaal iets aan de hand. Hoe heeft u de mediabox aangesloten? Kunt u een foto maken van het AOP en de verdere aansluitingen naar modem en TV('s)?
Hamster36

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem sinds een paar dagen. Wordt er niet goed van.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hamster36

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de box opgenomen in een thuisnetwerk of met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met het thuisnetwerk via de Mediabox XL.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hamster36 bij mij haperde het geluid behoorlijk bij sommige zenders, maar nadat ik de box even een minuutje van de stroom af heb gehaald, doet alles het weer goed.
Helpt dat bij jou ook? Zo niet, wat is dan bij jou de signaalsterkte en kwaliteit bij NPO1?
Hamster36

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hamster36

Je signaalsterkte is veel te hoog, daardoor gaat de signaalkwaliteit naar beneden door oversturing storing.

De signaalsterkte is het best ergens in GOED.

Gebruik je een coax versterker?

Kun je hier een foto plaatsen van je AOP met eventuele splitters en versterkers erop?
Hamster36

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Onmiddellijk Ziggo bellen en je situatie omschrijven en om een monteur vragen die je AOP in orde komt maken en de signaalsterkte op het goede niveau gaat brengen.
Hamster36

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie. Inmiddels contact gehad met Ziggo via Messenger over AOP. Foto gestuurd. Ze nemen contact met mij op.

Uitgelicht topic