Deze storing is inmiddels van meerdere kanten gemeld en er is ook een snelle work-around die je meteen uit kunt voeren:
Log eerst in op https://mail.ziggo.nl/
1. Ga naar 'Instellingen'
2. Ga naar 'Accounts'
3. Verwijder de toegevoegde e-mailaccount(s) die problemen geven
4. Klik vervolgens op 'Account toevoegen'
5. Selecteer hier 'E-mailaccount' en daarna 'Anderen'
6. Vul het e-mailadres en wachtwoord in
7. Klik op toevoegen (lukt dit niet? Verander dan het wachtwoord van het e-mailadres via Mijn Ziggo)
- Nu heb je het account weer toegevoegd, maar dit wordt niet altijd met de juiste serverinstellingen gedaan. Daarom de volgende controle:
8. Klik achter het toegevoegde account op 'Bewerken'
9. Check of de 'Verbindingsbeveiliging' en 'Serverpoort' overéénkomen met onderstaande screenshots (zowel voor inkomende als uitgaande e-mail)
10. Test of het versturen weer werkt