mkn

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Server smtp.ziggo.nl ondersteund geen beveiligde verbinding.

ik kan sinds vandaag geen mail meer verzenden. Wel ontvangen. Ik krijg deze melding "Server smtp.ziggo.nl ondersteund geen beveiligde verbinding." Wat moet ik doen om dit te verhelpen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Deze storing is inmiddels van meerdere kanten gemeld en er is ook een snelle work-around die je meteen uit kunt voeren:

Log eerst in op https://mail.ziggo.nl/
1. Ga naar 'Instellingen'
2. Ga naar 'Accounts'
3. Verwijder de toegevoegde e-mailaccount(s) die problemen geven
4. Klik vervolgens op 'Account toevoegen'
5. Selecteer hier 'E-mailaccount' en daarna 'Anderen'
6. Vul het e-mailadres en wachtwoord in
7. Klik op toevoegen (lukt dit niet? Verander dan het wachtwoord van het e-mailadres via Mijn Ziggo)

- Nu heb je het account weer toegevoegd, maar dit wordt niet altijd met de juiste serverinstellingen gedaan. Daarom de volgende controle:

8. Klik achter het toegevoegde account op 'Bewerken'
9. Check of de 'Verbindingsbeveiliging' en 'Serverpoort' overéénkomen met onderstaande screenshots (zowel voor inkomende als uitgaande e-mail)




10. Test of het versturen weer werkt

Bekijk in context

31 Reacties 31
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Heb je alle instellingen volgens de laatste standaard ingesteld?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen
IggyV

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem al sinds vrijdagavond!.

Op de website staat geen melding! Ook de klantenservice aan de telefoon is niet op de hoogte en kan het ook niet op de website vinden.
Er wordt nu een 'call' van gemaakt.

Het gaat om de Ziggo webmail!
Aan tips over hoe ik mijn smtp server moet instellen heb ik niets. Het gaat er meer om dat Ziggo zijn webmail goed moet instellen.

Ik zag dat mkn ditzelfde probleem ook heeft.
Het verbaasd me dat dit nu al sinds vrijdagavond duurt en dat er nog niemand hier of bij Ziggo door heeft dat er geen mail verzonden kan worden vanuit de vernieuwde webmail....

Vreemd toch?
IggyV

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Heb je alle instellingen volgens de laatste standaard ingesteld?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen



Het gaat om Ziggo Webmail, daar moet ik alleen op inloggen en kan zelf geen server dingen instellen....
Verwijderd account
Niet van toepassing
Bij mij werkt het gewoon goed, net geprobeerd.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
IggyV Je hebt hetzelfde probleem in 2 topics neergelegd, dat geeft 2 keer vragen, 2 keer antwoorden en kan verwarring scheppen in de reacties.

Graag in dit topic verder gaan: *link verwijderd*

** Aangepast door moderator (Mark Ziggo) **
Link naar andere topic verwijderd, meldingen van "Server smtp.ziggo.nl ondersteunt geen beveiligde verbinding." gaan we juist hier verzamelen!
Be rt heeft wel een goed punt, plaats je reactie alleen in een relevant topic over het exacte probleem wat je ervaart en niet in elk topic wat een beetje lijkt op jouw probleem.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi mkn, van harte welkom op onze Community waar klanten elkaar helpen. Je hebt al een aantal tips gekregen van onze gebruikers alleen is me nog niet helemaal duidelijk waar je deze melding ziet.

Zie je deze melding in de webmail (mail.ziggo.nl) zoals IggyV ook ervaart? Deze meldingen gaan we hier verzamelen! (Het topic waar Be rt naar verwijst ging origineel over een andere storing.)
mkn
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Mark,
Ik krijg deze melding als ik een mail wil verzenden via de Ziggo Webmail.
Ik hoop dat je me kunt helpen. Ik kan nu namelijk geen mail verzenden.

Groetjes, mkn
Sander68

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Mark,
Ook ik krijg bovenstaande melding als ik een mail wil verzenden via de Ziggo webmail.
Gebruik ik mijn oude ..@upcmail account, dan geeft dit geen problemen.
Ik hoop dat je me helpt, aangezien ik vooral mijn @ziggo.nl account gebruik.

Groetjes, Sander68
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hallo mkn, IggyV, Sander68 en Frits37,

Jullie ervaren allen dezelfde foutmelding ("Server smtp.ziggo.nl ondersteunt geen beveiligde verbinding.") in onze Ziggo webmail (https://mail.ziggo.nl/) en dit probleem gaan we in dit topic verder onderzoeken.

Kunnen jullie mij een privébericht sturen met je klantnummer en het e-mailadres waarin het probleem zich voordoet? Klik op mijn naam en dan "Stuur bericht".
ja.kool

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo,

Ik ervaar hetzelfde probleem met 2 van mijn email adressen.
1 daarvan is van mijn moeder, ik beheer haar account.
De ander is op mijn klantnummer geregistreerd.

Groet Jan
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
bvwijck Ik heb je storing hier ook geplaatst:
Ik krijg bericht
SMTP Ziggo ondersteunD geen beveiligde berichten.
Wat is dat nou? en ook nog een taalfout.
Frits37

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
PM gestuurd.
mkn
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ook ik heb PM verzonden
vonkaalders

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook dit probleem bij een van mijn mailadressen. Bij mijn andere ziggo mailadres doet het zich vreemd genoeg niet voor .
Frits37

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Inmiddels geen mail meer kunnen versturen sinds zondag. Het wordt tijd dat het wordt opgelost.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Wat wel een beetje vreemd is dat als je binnen de webmail accounts kiest je een account kan bewerken en vervolgens alleen maar je naam en enkele mappen kan kiezen, terwijl als kiest voor account toevoegen (e-mail) je de keuze hebt uit servertype, verbindingsbeveiliging, serverpoort, uitgaande server etc.
Is dit eenmaal ingesteld dan kan je dit achteraf niet meer wijzigen (althans ik kan dit niet vinden)
Je hoofdaccount kan je ook niet verwijderen, je kan alleen als test een nieuw account (met dezelfde gegevens van het account waar het fout gaat aanmaken) en vanuit hier mail te versturen.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Deze storing is inmiddels van meerdere kanten gemeld en er is ook een snelle work-around die je meteen uit kunt voeren:

Log eerst in op https://mail.ziggo.nl/
1. Ga naar 'Instellingen'
2. Ga naar 'Accounts'
3. Verwijder de toegevoegde e-mailaccount(s) die problemen geven
4. Klik vervolgens op 'Account toevoegen'
5. Selecteer hier 'E-mailaccount' en daarna 'Anderen'
6. Vul het e-mailadres en wachtwoord in
7. Klik op toevoegen (lukt dit niet? Verander dan het wachtwoord van het e-mailadres via Mijn Ziggo)

- Nu heb je het account weer toegevoegd, maar dit wordt niet altijd met de juiste serverinstellingen gedaan. Daarom de volgende controle:

8. Klik achter het toegevoegde account op 'Bewerken'
9. Check of de 'Verbindingsbeveiliging' en 'Serverpoort' overéénkomen met onderstaande screenshots (zowel voor inkomende als uitgaande e-mail)




10. Test of het versturen weer werkt
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Ook ter attentie aan jullie: ja.kool, vonkaalders, bvwijck, IggyV,

Zie bovenstaand antwoord.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Mark Ziggo Je hebt mijn reactie gelezen zie ik, fijn dat je jezelf het beste antwoord geeft :joy:

Uitgelicht topic