Dennis Dennis

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Server is niet meer toegankelijk na aanschaf connectbox Giga

Dag,

 

Enkele dagen geleden mijn connectbox Giga ontvangen voor Giganet plus een wifibooster. Na installatie werkt het internet prima. Nu probeerde ik mijn eigen server weer online te krijgen en kwam erachter dat er geen port forward opties in mijn connectbox aanwezig waren. Na contact met de klantenservice heb ik een IPv4 profiel gekregen en de mogelijkheid gekregen om port forwarding in te stellen. Na het openzetten van de juiste poorten (dubbelcheck uitgevoerd en ook voor het juiste IP adres) kan ik mijn server toch niet benaderen. Ik heb mijn PC waar Mijn server op draait bekabeld aangesloten via de wifibooster welke uiteraard is aangesloten op mijn connectbox Giga. Iemand enig idee hoe ik dit toch voor elkaar kan krijgen Of wat het probleem is?

13 Reacties 13
Gerrit Z

Level 1
  • 519Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes

Hi @Dennis Dennis, goedenavond.

Tof dat je het nieuwe modem ontvangen en geïnstalleerd hebt! Minder fraai is dat je eigen server nu niet meer te benaderen is.

Mijn eerste gedachte ging ook uit naar het omschakelen van IPv6 naar IPv4. Zo te lezen is dit dus al gebeurd en heb je inmiddels ook de juiste poorten al opengezet. Flink balen dat het nog steeds niet in orde is. Om heel eerlijk te zijn past dit ook niet helemaal binnen mijn straatje. Vandaar dat ik graag de hulp inschakel van de Community 😉 @Be rt, @Ronihd en @Dave-, hebben jullie nog wat tips/tricks voor @Dennis Dennis?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Als je inlogt op je modem http://192.168.178.1

 

Ga naar Geavanceerde Instellingen dan naar Beveiliging en dan optie IP en Poort filtering of Port Forwarding 

daar kan je de poorten van je server instellen. Zie foto 1

 

Je kan ook naar optie Geavanceerde Instellingen gaan, dan naar DHCP en scroll naar beneden en  kies vervolgens IP Reservering toe.

 

Zie foto 2

 

anders kan @Be rt  je vast meer vertellen over Poorten en forwarding of @Ronihd 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Je hebt port forward al toegepast lees ik, dus dat is gelukt.

(info: IP filtering is juist poorten dichtzetten.)

Welke wifibooster heb je in gebruik? @Dennis Dennis 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Dennis Dennis 

Met juiste IP adres bedoel je dan het ip adres wat je krijgt van het modem of het internet ip adres ? https://watismijnip.nl/

 

 

Dennis Dennis
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dag allen,

Dank voor jullie reactie.

@Be rt De wifiboosters zijn diegene die Ziggo geleverd heeft.

@Ronihd Het IP adres waar ik de poorten op forward,  is diegene die het modem aan mijn desktop (waar mijn server op draait) heeft toegewezen. Dit IP adres staat bij de “verbonden apparaten” als ik inlog in mijn modem van Ziggo of als ik IPconfig gebruik. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@Dennis Dennis Er zijn 3 verschillende wifiboosters.

Heb je de witte, de zwarte of de wifibooster via de stroom in gebruik?

Dennis Dennis
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Be rt Ik heb de witte geleverd gekregen die via een netwerkkabel aangesloten is. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Daar heb ik nog geen problemen mee gelezen, maar je weet maar nooit.

Even hardop gedacht, mits dit mogelijk is?
Kun je de server rechtstreeks op het modem aansluiten om te zien of je die dan wel in kunt komen?

Dennis Dennis
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Be rt   Dank voor de suggestie. Dat zal ik nog eens proberen. Kom erop terug. 

Dennis Dennis
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Be rt Hoi,

 

Excuus voor de wat late reactie maar even van huis in verband met verlof. Heb het rechtstreeks geprobeerd, dus zonder tussenkomst van wifibooster. Via LAN wel te bereiken, maar vanuit externe locatie niet…....

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Kun je hier een screenshot plaatsen van je port forward instelling?

Dan vraag ik @hanh  en @efok en @DennyW er even bij, mogelijk kunnen zij je de juiste weg wijzen.

Dennis Dennis
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Be rt Hoi,

 

Dat zal ik vanavond even doen. Stel dat ik voor het IP van mijn server DMZ instel, dan moet ik er toch extern bij kunnen omdat dan alles open staat? Dat zal ik vanavond ook nog even proberen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@Dennis Dennis DMZ kun je gebruiken, maar let wel op, dan staan alle poorten volledig open voor het hele internet en als er geen goede beveiliging en firewall op je server draait, heb je binnen de kortste keren een berg ongenode gasten in het systeem van je server.

Uitgelicht topic