Anneliesmul

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung televisie verbind niet met wifi-netwerk, andere apparaten in huis wel

TV krijgt geen verbinding meer met WiFi. Wel met persoonlijke hotspot. Andere apparaten in huis hebben wel verbinding met WiFi. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

13 Reacties 13
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Modem al eens opnieuw opgestart??

 

Teun

Anneliesmul
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja daar ligt het niet aan. Andere apparaten (iPhone, iPad) hebben wel WiFi 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Welk modem heeft u? Hebben de 2.4 en 5 GHz netwerken een verschillende naam?

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Heb je een Samsung tv? zo ja, dan even spanning er af, netwerk instelling “vernieuwen" en opnieuw verbinding maken met wifi.

 

Teun

Anneliesmul
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Jan F. Ziggo contact box en: nee

@Teun Al geprobeerd; werkt niet. Volgens Samsung helpdesk zou het aan internet provider liggen: tv vraagt meer dan iPad of iPhone. Misschien software update?

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Dus wel een samsung. Ligt niet aan provider hoor. Ook al eens geprobeerd met een kabel en dan op wifi?

 

Teun.

Anneliesmul
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op kabel lukt het wel. WiFi ga ik nu weer pr

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Oke, we horen even en anders modem even wat langer van de spanning halen.

 

Teun

Anneliesmul
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

WiFi nog steeds niet

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Geef de netwerken een verschillende naam en verbindt met het 2.4 GHz netwerk.

Anneliesmul
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Jan F. Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe dat moet. 
Bovendien: het heeft al heel lang wel gewoon gewerkt en nu opeens niet meer, is het geven van een andere naam dan mogelijk toch een oplossing?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Inloggen in uw modem en dan hier een naam ingeven.

 

Ik kan geen succes garanderen, maar vaak kan een apparaat niet goed kiezen uit twee netwerken met dezelfde naam.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Anneliesmul. Welkom op de Ziggo Community!

Wat bijzonder dat juist alleen jouw Samsung televisie niet wil verbinden met de wifi. Ik zie dat je gisteren ook nog telefonisch contact hebt gezocht met één van mijn collega's. Tijdens dit gesprek is aangeraden om jouw modem eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Lukt het inmiddels wel om jouw Samsung televisie te verbinden met jouw wifi-netwerk? Zo niet, dan raad ik je aan om de tip van @Jan F. te proberen. De netwerken hebben namelijk op dit moment dezelfde netwerknaam. Houd ons vooral op de hoogte! 

Uitgelicht topic