Eli0123

Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Samsung omzetten naar digitaal onthoudt niet

De Samsung tv onthoudt de instelling niet van alleen digitaal en verspringt terug naar analoog en digitaal. Wat kan ik hier aan veranderen zodat het wel werkt?
9 Reacties 9
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Is de Tv wel Ziggo gecertificeerd? Ik neem aan dat je met een CI module werkt? Zo ja, in welk gebied? Geef a.u.b. zoveel mogelijk info, ook het type Tv, en wat je zelf al hebt gedaan.
Eli0123
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Deze tv is in de slaapkamer, alleen kabel aangesloten. Kreeg een brief dat je dan je tv van analoog naar digitaal moest zetten anders geen tv meer kunt kijken. Alle stappen via de flyer gevolgd maar bij de optie digitaal/analoog alleen digitaal aanvinken ‘vergeet’ de tv die instelling en gaat terug naar digitaal/analoog. Alle andere instellingen blijven goed staan.
de tv is een kleine Samsung flatscreen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Maar is de Tv wel Ziggo gecertificeerd? En word er nu een module gebruikt, of kijk je alleen de vrije zenders via de Tv?

Kun je alsnog het typenummer van de Tv doorgeven? Dat het een kleine flatscreen betreft is nl. geen waardevolle info.
Eli0123
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
De coax kabel loopt onder de vloer door naar de modem niets anders is aangesloten.
Hoe kun je nou weten of een tv ziggo gecertificeerd is?
Het gaat om een Samsung (kwam ook voor in de voorbeelden van de flyer)
T27C350EW
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dan is het zeer waarschijnlijk geen modem, maar een ontvanger/Mediabox o.i.d. Het modem is er voor het Internet. Ik weet nu dus niet of je de zenders zoekt via die ontvanger, of via de Tv... ?

Op de site van Ziggo kun je zo controleren of je Tv Ziggo gecertificeerd is. Is deze dat niet, is er nog geen man overboord, want dan kun je gewoon via een ontvanger/Mediabox werken. Voor het bekijken van de vrije zenders als het analoge signaal vervalt, levert Ziggo de Humax 5500c.

Ik zal eens kijken wat ik kan vinden over de Tv.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

'Jammer. Dit toestel is niet geschikt voor Digitale TV van Ziggo'


Je kan dus wel de vrije zenders bekijken via de Tv, maar voer dan eerst eens een fabrieksreset uit en zet de automatische updates uit. Kies anders ook eens voor een ander land, zoals Zweden.

En anders kan de Humax 5500c op de Tv worden aangesloten voor de ontvangst van de vrije zenders. Dat vind men doorgaans genoeg als men van analoog af komt.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Eli0123 . Welkom hier! Goed dat je de Community gevonden hebt voor hulp hierbij.
Over een CI+ module hoeven we het niet te hebben. Als ik het goed begrijp heb je de tv rechtstreeks op de coaxkabel aangesloten en kijk je momenteel nog analoog, maar wil je de tv nu digitaal instellen, toch? Dat moet kunnen!
Even als check; weet je zeker dat je momenteel analoog kijkt? Mag ik vragen wat/welke zender je ziet op kanaal 14?
Eli0123
Topicstarter
Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo,
Een Duitse zender heb ik nu op 14.
Vandaag kwam ik jullie bus tegen en heb daar een medewerker gesproken. Ga opnieuw alles proberen zo niet wachten tot 12 maart en zien wat we nog kunnen kijken
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Oke, duidelijk.

Heb je dit stappenplan gebruikt om je TV op de juiste manier in te stellen? Wachten tot maart is natuurlijk zonde. Met de juiste instellingen zie je meer zenders en ook nog eens in een betere kwaliteit!
Mocht je inderdaad bovengenoemd stappenplan gebruikt hebben, kan je ons dan vertellen bij welke stap het precies verkeerd gaat en welke keuzes je maakt in de stappen (Ik weet niet hoe het menu van jouw tv er uit ziet). Ik ben ervan overtuigd dat we er samen gaan uitkomen!

Uitgelicht topic