LindaVerheijen

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Safe Online - Kan niet aanmelden

Ik probeer op de laptop van mijn ouders Safe Online te installeren na een melding dat de licentie verlopen was.
Het programma is verwijderd, ook heb ik de F Secure verwijdertool gebruikt.
Laptop opnieuw opgestart.
Helaas krijg ik elke keer als ik "Beheer Safe Online" klik, komt een nieuwe pagina met de melding "Kan niet aanmelden", fronsend gezichtje en de tekst "Als u toegang wilt hebben tot Safe Online, moet u zich abonneren op de service of contact opnemen met de ondersteuning om het probleem op te lossen.". Nu heb ik al een paar keer gebeld met de helpdesk, eerst bleek de optie "Safe Online" niet in hun account te zitten, maar dat is inmiddels verholpen (vanmorgen).
Helaas lukt het maar niet om door te gaan.
Ook niet op een andere PC.
Met mijn eigen account lukt het wel, maar ik wil installeren vanuit hun eigen account zodat ze zelf overal bij kunnen.
Wie kan helpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
LindaVerheijen
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Update: er ging inderdaad een dag overheen nadat de helpdesk de optie aan hun kant had toegevoegd aan het account van mijn ouders. Vandaag kon ik via hun eigen account de installatie doen.
Nu alleen uitzoeken hoe ik de pc uit mijn lijst krijg, maar dat kan later. Voor nu: gelukt.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo LindaVerheijen,
als je er 100% zeker van bent dat de 'oude' software verwijderd is, moet SafeOnline te installeren zijn.
Bij een internetabo bij Ziggo heb je standaard recht op 1 licentie.

Als je bij het account van je ouders kan/mag komen ga je naar MijnZiggo, producten, internet, SafeOnline.
Daar kun je de software downloaden op 1 pc of tablet of smartphone.
Na de download kun je het bestand installeren, dan kan er een pop-up verschijnen waarmee je verder moet. Als die pop-up niet verschijnt moet je iets in je browser aanpassen.
Kijk ook op onderstaande link voor aanvullende info:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/safe-online/
Succes.
Laat even weten of het gelukt is of kom rustig met verdere vragen.
LindaVerheijen
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie, maar ik denk dat je mijn verhaal niet helemaal begrepen hebt. Hoe het zou moeten werken is mij bekend, alleen het werkt niet (helaas geen onbekend fenomeen de laatste tijd bij Ziggo).
Met mijn eigen account op hun laptop krijg ik een nieuwe pagina met mijn initialen en dan kan ik een apparaat toevoegen.
Met hun account (op welke laptop dan ook), krijg ik een nieuwe pagina "Kan niet aanmelden".
Ze hadden een melding dat de licentie per 30 april verliep en ik wil nu dus de nieuwe installeren, maar kom niet zo ver dat ik een apparaat kan kiezen.
Ik denk dat er iets is met het account, maar schijnbaar kan niemand me helpen wat er mis is. De helpdesk geeft als antwoord "dan installeer je toch via jouw account"? Maar dat wil ik dus niet. Dit moet toch wel op te lossen zijn?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo LindaVerheijen,
Om van jouw account te installeren, zou je meerdere licenties moeten hebben en zelfs als dat zo is is het op die manier niet de bedoeling van het licentiesysteem, een slecht advies van de helpdesk.
Als je in MijnZiggo van je ouders kijkt zie je dan wèl een mogelijkheid om een softwarepakket te installeren?
Kijk anders hier eens:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/safe-online-installeren
LindaVerheijen
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo N.N.,
Ik zie in het profiel van mijn ouders geen mogelijkheden, maar het lijkt allemaal hetzelfde als in mijn profiel. Ik heb in mijn eigen profiel 20 licenties (XL?), dus ik heb eens geprobeerd te installeren vanuit mijn profiel met het idee dat ik wellicht verder kon als ik in ieder geval de software had. Nu kan ik na installatie kiezen om van profiel te wisselen en als ik dan inlog met het profiel van mijn ouders, komt de melding:
Aanmelden is mislukt. Probeer het opnieuw met de juiste aanmeldgegevens.
Als het probleem blijft bestaan, neemt u contact op met de ondersteuning van uw serviceprovider om het probleem op te lossen.

Ik zal morgen nog eens proberen (wellicht gaat er een dag overheen als ze wat toevoegen aan het profiel?) en anders zit er helaas weinig op en zal ik nog eens gaan bellen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo LindaVerheijen,
Vreemd dat er in MijnZiggo van je ouders geen SafeOnline staat, als zij ook internet van Ziggo hebben, hebben zij minimaal recht op 1 licentie, dan verdient zeker aandacht.
Dat jij 20 licenties hebt kan 2 redenen hebben, of je hebt daar een abo op genomen of je hebt recht op 20 licenties bij een combi abo met Vodafone mobiel.
Als je het probeert zonder van profiel te wisselen lukt het dan wèl, moet je dat gewoon doen.
Als je dan thuis op je eigen account inlogt en naar het beheerdeel van SafeOnline gaat zie je een aantal aangesloten devices, waaronder de pc van je ouders, daar wijzig je dan de standaard naam van met de naam van bijvoorbeeld 'pc pa en ma'.
Succes.
LindaVerheijen
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Update: er ging inderdaad een dag overheen nadat de helpdesk de optie aan hun kant had toegevoegd aan het account van mijn ouders. Vandaag kon ik via hun eigen account de installatie doen.
Nu alleen uitzoeken hoe ik de pc uit mijn lijst krijg, maar dat kan later. Voor nu: gelukt.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo LindaVerheijen
als je in je eigen computer inlogt in MijnZiggo,
ga dan naar producten/internet/beheer SafeOnline.
Als je daar op klikt behoort er een pop-up te verschijnen met een aantal iconen van de aangemelde apparaten die safeonline hebben, klik dan op het icoon van de pc van je ouders en dan kun je klikken op 'licentie vrijgeven', dan verdwijnt die pc uit je lijst en wordt het aan nog beschikbare licenties weer opgehoogd met 1.
Succes
Laat s.v.p. even weten of het gelukt is.

Uitgelicht topic