MennoB

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

RTL4

Sinds 3 dagen slecht beeld/ontvangst van RTL4. Alle bedrading gecontroleerd en is goed. Signaalsterkte is rond de 80% en loopt op tot 100% en valt daarna weg. Dit tot +/-3x per minuut. Wat kan dit probleem veroorzaken en/of hoe kan dit verholpen worden? Alle kabels en connectoren hebben Ziggo kabel keurmerk.
15 Reacties 15
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Over welke ontvanger gaat het?
MennoB
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steefb,

Ik heb een CI+ module in de tv met daarin de smart-card.
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Gebruik je ook nog een versterker?
Je kan alle kabels even loshalen en weer vastzetten.
Ook dingen met een keurmerk kunnen kapot.
Probeer eens een beetje te rommelen aan de kabels misschien merk je dan wat aan het signaal.
De TV even stroomloos maken kan ook wel eens een raar probleem oplossen.
Heb je nog een 2e tv ter controle?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik lees dit:

"Signaalsterkte is rond de 80% en loopt op tot 100%"

Heb je het dan echt over de sterkte of over de kwaliteit? Als het om de sterkte gaat dan is 100% in ieder geval te hoog, al geven bepaalde Tv's dat aan als de sterkte in orde is.

Maar toch is het raadzaam de Tv eens rechtstreeks op het AOP aan te sluiten met een zeer goede kabel, zonder tussenkomst van splitters, versterkers etc. Ik weet niet hoe lang de kabel naar de Tv is, maar is deze niet al te lang, en twijfel je er toch aan, dan kun je va Ziggo gratis een zeer goede kabel ontvangen.

Maar het is handig te weten hoe de situatie is, dus het aantal Tv's, lengte van kabels, opbouw van de installatie, de aanwezigheid van een recente AOP* (*indien 2 gaats, dan kan Ziggo deze kosteloos vervangen) etc. Maar beginnen bij het AOP en dan opbouwen is altijd de beste stap.

En nogmaals, ik ben echt benieuwd wat de Tv aangeeft. Buiten de sterkte zie je ook de kwaliteit en vaak ook nog de BER. Die laatste moet 0 zijn.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi MennoB, welkom op de Community! Zoals je ziet pluizen onze Community leden graag met je uit wat er bij jou misgaat op RTL4. Merk je ook dat het beeld slecht is op andere zenders?
Wolters650

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem. Rtl4 is niet te kijken ivm haperingen, RTL5 heeft dit een beetje. Alle andere zenders doen het prima.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Wolters650 Hoe kijk je TV? Mediabox of CI+ of alleen een coax kabel aan de TV?
Wolters650

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mediabox
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Wolters650

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Wolters650

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
box is met utp kabel aan modem aangesloten...geen thuisnetwerk. Heb zojuist vernomen dat er meerdere mensen zijn met hetzelfde probleem in onze buurt sinds het onderhoud.
ik krijg nieuwe kabels toegestuurd van UPC, maar ik vermoed dat het probleem buiten ligt, aangezien er meerdere mensen zijn
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Wolters650 Het probleem wordt vrijwel zeker veroorzaakt doordat je de Mediabox XL hebt aangesloten met een UTP kabel aan je modem.

Dit is niet nodig en veroorzaakt juist problemen door een bug in de software van de Mediabox XL.

De Mediabox XL heeft een eigen IP adres via de coax voor replay, on-demand, apps en de gids.

In dit topic staat de omschrijving van het probleem en hoe op te lossen:
Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.
Wolters650

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waarom is het dan bij de buren ( en anderen) ook een probleem sinds 12/13 november? En daarvoor niet
Wolters650

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Correctie...geen utp
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
OK duidelijk, er lijkt een probleem te zijn met RTL4, Ziggo vraagt om voorbeelden om het probleem te kunnen opsporen: https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/haperend-geluid-tijdens-reclameblokken-mediabox-xl-33725?postid=335596

Vraag ook aan de buren of ze daar een bericht willen plaatsen, hoe meer meldingen, hoe meer prioriteit.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Laatste info over dit fenomeen: https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/haperend-geluid-tijdens-reclameblokken-mediabox-xl-33725?postid=337195

Uitgelicht topic