CJR

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ring Chime koppelen aan het wifi netwerk

Op bovenbedoelde vraag van Elkeb zo'n 3 maanden geleden werd geen inhoudelijk antwoord gegeven. Ik haak hierop in omdat ik recent met een identiek probleem geconfronteerd werd. Het was mijn bedoeling om naast de Ring Videodeurbel 2 ook een Chime aan het systeem koppelen. Ook mij lukte dit niet de Chime contact te laten maken met de router van de Mediabox Next. 

Ten einde raad heb ik afgelopen maandag van 12:17 uur tot 13:55 uur met medewerkster van de Ring Helpdesk gebeld en heeft zij met mij de hele installatieprocedure meerdere malen doorlopen. Helaas zonder succes. Het vermoeden rees, dat het antwoord op deze vraagde gesteld moet worden aan Ziggo. Ring stuurde mij een tweetal links met het verzoek deze door te willen sturen aan Ziggo.

Ik heb de strijd inmiddels opgegeven en de Chime teruggebracht naar de winkel. 

https://support.ring.com/hc/en-us/articles/205385394-The-Protocols-and-Ports-Used-by-Ring-Devices

https://support.ring.com/hc/en-us/articles/210644123-Ring-Video-Doorbell-Chime-Kit-Compatibility-Lis...

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@CJR

Jij hebt de strijd inmiddels opgegeven. Uit de probleemstelling kan ik niet anders afleiden dat jij, op basis van de info van de Ring helpdesk, er van uit gaat dat het installatie probleem alleen maar op gelost kan worden door Ziggo.

Onlangs meldde iemand met een Ring-installatie-probleem, een voor hem goed werkende oplossing, hier in dit forum. Hij had, na lang aandringen, alsnog iemand bij Ring aan de lijn gekregen die wel kennis van zaken had. Diegene kende de “beperkingen” en problemen van hun producten!

Dan hier een link naar die tip. Hopelijk heeft iemand hier iets aan.

Groet,
DennyW

Bekijk in context

6 Reacties 6
Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Vreemd 🙂 ik denk dat je je modem bedoeld want de Next heeft geen modem/router functie 

Snap alleen niet zo goed wat ze met die links willen aantonen/zeggen ? De ene link geeft alleen aan welke poorten je moet open zetten in je modem en met welke wifi beveiliging het systeem kan werken en de andere link gaat over met welke Chime kits de bel wel of niet compatible is………...

 

CJR
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Schiksie, de vraag stellen is hem beantwoorden  en als de inhoud van link twee niet relevant is negeer je die toch gewoon 

En helaas heb ik te weinig kaas gegeten van poorten en beveiligingen om zelf in te kunnen grijpen. Maar mogelijk zijn er mensen die ook met dit probleem kampen en misschien net die ene hint nodig hebben om wel verder te kunnen met de installatie. Dus vandaar dat ik hier mijn vraag stelde “ter leering ende vermaeck”. Snap je?

 

Groet

Cor 

 

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Die Ring spullen zijn naar mijn smaak hopeloos.
Zoeken op de Community kan helpen. Deed je dat niet, alvorens je een Topic maakte?
https://community.ziggo.nl/search?q=Ring
Ik heb wel eens geholpen. Een ramp.
Soms werkt het wel, maar wat moet je met soms?

Je kunt ze niet eens bekabeld aansluiten/testen. Goed dat je de Chime hebt teruggebracht.
 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welk modem heb je in gebruik? 

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes
CJR wrote:

Beste Schiksie, de vraag stellen is hem beantwoorden  en als de inhoud van link twee niet relevant is negeer je die toch gewoon 

En helaas heb ik te weinig kaas gegeten van poorten en beveiligingen om zelf in te kunnen grijpen. Maar mogelijk zijn er mensen die ook met dit probleem kampen en misschien net die ene hint nodig hebben om wel verder te kunnen met de installatie. Dus vandaar dat ik hier mijn vraag stelde “ter leering ende vermaeck”. Snap je?

 

Groet

Cor 

 

 

Hoi Cor,

Sorry maar ik las het alsof Ziggo er iets mee moest doen 🙂 maar als het bedoeld is voor andere mensen met dezelfde problemen dan snap ik hem.

 

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@CJR

Jij hebt de strijd inmiddels opgegeven. Uit de probleemstelling kan ik niet anders afleiden dat jij, op basis van de info van de Ring helpdesk, er van uit gaat dat het installatie probleem alleen maar op gelost kan worden door Ziggo.

Onlangs meldde iemand met een Ring-installatie-probleem, een voor hem goed werkende oplossing, hier in dit forum. Hij had, na lang aandringen, alsnog iemand bij Ring aan de lijn gekregen die wel kennis van zaken had. Diegene kende de “beperkingen” en problemen van hun producten!

Dan hier een link naar die tip. Hopelijk heeft iemand hier iets aan.

Groet,
DennyW

Uitgelicht topic