remcovanderlind

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

RBR50v2 netgear router

 

Sinds kort een nieuwe router van Netgear. Werkt supersnel. Ziggo modem staat niet in bridge modus, dus naast Netgear wifi werkt kun je ook nog inloggen op het ziggo wifi adres. Als ik verbonden ben met de netgear wifi krijg ik vaak, als ik een nieuwe website probeer, een meding waarbij me gevraagd wordt om in te loggen op de website (zie boven). Dat is op zowel de verbonden iphone apparaten als mijn lenovo laptop. 

Hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft,

alvast veel dank!

 

2 Reacties 2
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @remcovanderlinden en welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat je deze melding te zien krijgt! Het is daarom goed dat je via dit forum even aan de bel trekt. Er kunnen verschillende redenen zijn waardoor deze melding veroorzaakt wordt. Ik raad daarom aan de volgende zaken te controleren.

1. Kijk of je deze melding ook krijgt wanneer je even tijdelijk een rechtstreeks connectie via het Ziggo modem test, dus zonder tussenkomst van je Netgear router. Als je modem nu in router modus staat en je hierop een router aangesloten hebt, kan het zijn dat je een dubbele NAT (Network Address Translation) hebt.
Dit kan ook voor problemen zorgen. Als je een eigen router gebruikt kan dit, maar dien je eerst het modem en je router van de stroom te halen. Schakel eerst je modem in en pas als deze volledig is opgestart je Netgear router. Nog makkelijk is het om het Ziggo modem in Bridged modus te zetten. 

2. Controleer of je draadloze verbinding wel beveiligd is door middel van een netwerkversleuteling (WPA2). Maak altijd gebruik van een sterk wachtwoord bestaande uit meerdere letters, cijfers en een of meer speciale tekens.

3. Controleer of HTTPS scanning aanstaat indien je een antivirusscanner gebruikt. Dit zal vaak onder de algemene instellingen terug te vinden moeten zijn. Kijk ook de instellingen van je firewall na. Het kan zijn dat hierdoor ook bepaalde certificaten geblokkeerd worden.

4. Herstel de instellingen van de internetbrowser die je gebruikt of installeer de browser eens opnieuw als het hiermee niet is opgelost. Test daarnaast ook nog eens in een andere internetbrowser.
Lost dit het niet op, doorloop dan nog eens dit online stappenplan. 


Laat hierna maar weten wat je bevindingen zijn.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hoe gaat het nu, @remcovanderlinden ? 🙂

Uitgelicht topic