Nionexis

Level 5
  • 47Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Random internet interrupties op TC7210

Beste leden van het forum,

Sinds een week of 2 ondervind mijn internet sporadisch problemen. Hierdoor heb ik voor een korte periode meerdere malen geen internet. Hoe dit kan, geen idee.. Wel heb ik natuurlijkerwijs mooie screenshots gemaakt en hoop ik dat iemand op dit forum mij hiermee kan helpen.

Ik heb een Technicolor TC7210 staan en heb hier via LAN 1 pc en een smart tv op aangesloten. Voor de rest maken wij gebruik van 2 mobiele telefoons in huis maar deze hebben wij niet op het Wifi aangesloten gezien dat niet werkt... (dramatisch sloom als die überhaupt al wilt verbinden).

De toegevoegde screenshots zijn in een tijdspanne van maximaal 30 minuten gemaakt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Het AOP (achter de splitter) lijkt mij niet van deze tijd. Ik zou de helpdesk even raadplegen. Een AOP vervangen is gratis. Waarbij ik er even vanuit ga dit dit ook de plek is waar de groene kabel je huis binnenkomt. Of heb je nog iets in de meterkast?

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Kanaal 16 downstream is niet lekker. Dat kan de uitval verklaren.
Helpt spanning 30 sec van de TC7210 af?
Je kunt inderdaad een verouderd AOP (centraal aansluitpunt) hebben dat gratis door Ziggo zal worden vervangen. Kan de oorzaak zijn. Dus: foto maken & hier laten zien, zoals Bert vraagt.
NB door een storing ontvang je thans geen Email na onze reakties. Dat is lastig.
Nionexis
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes
Goedemiddag Bert & Hanh,

Ik heb inderdaad helaas geen e-mail ontvangen dat er een reactie was gepost op het forum. Mijn excuses voor de late reactie.

Hierbij de binnenkomst van Ziggo met de daarbij horende splitter.

Spanning van de TC7210 afhalen helpt inderdaad voor even, maar de volgende dag komt het euvel helaas weer voort.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Het AOP (achter de splitter) lijkt mij niet van deze tijd. Ik zou de helpdesk even raadplegen. Een AOP vervangen is gratis. Waarbij ik er even vanuit ga dit dit ook de plek is waar de groene kabel je huis binnenkomt. Of heb je nog iets in de meterkast?
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Is dit de eerste punt waar ziggo binnen komt zo ja dan is deze echt aan vervanging toe haal de kap eraf om. Te zien of er een groene kabel aan zit dan weet je zeker dat het de aansluitpunt is van ziggo
Nionexis
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes
Er zit inderdaad een groene kabel achter, dus dit is het punt waar de verbinding naar binnen komt. Ik zal op jullie aanraden de helpdesk benaderen zodat zij de AOP kunnen vervangen, beiden hartelijk dank voor jullie snelle antwoorden !

Uitgelicht topic