henmar

Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Radio Signaal valt weg

Ik heb er reeds eerder melding van gemaakt, dat op bijna een vaste tijd de radio wegvalt bij de digitale radio op de Next.

Diverse malen is een monteur langs geweest. Signaal, bekabeling alles is in orde bevonden.\

Nu is de situatie iets veranderd. Ik heb een nieuwe receiver en hoopte dat dit over af.

Maar nee hoor ‘s morgens rond plm. 10:30 uur valt het signaal weg en na enkele haperingen komt het signaal weer terug.

Heb de FM functie van de receiver gebruikt en dan gebeurd dit niet.

Hoe is dit hinderlijke wegvallen op te lossen

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19175Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

Goedemiddag @henmar en welkom op de Community,

Ontzettend goed dat je dit meldt via dit kanaal! Het probleem wat je omschrijft is bij ons inmiddels bekend.  Ook na de laatst software update (4.23) merken we 
dat de digitale radio wegvalt en naar het digitale tv signaal springt. We hopen dit probleem zo snel mogelijk op te lossen met een nieuwe software update.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19175Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

Goedemiddag @henmar en welkom op de Community,

Ontzettend goed dat je dit meldt via dit kanaal! Het probleem wat je omschrijft is bij ons inmiddels bekend.  Ook na de laatst software update (4.23) merken we 
dat de digitale radio wegvalt en naar het digitale tv signaal springt. We hopen dit probleem zo snel mogelijk op te lossen met een nieuwe software update.

henmar
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Paul

Dat is niet het probleem wat ik beschrijf.

Het signaal springt niet naar een tv signaal, maar het radio signaal valt in geheel weg.

Na plm. 15 a 20 sec dan is het net of gaat stotteren en dan komt het radio signaal terug.

 

Het springen naar een tv signaal doet de Next ook, maar ik ondertussen uitgevonden hoe dit gebeurd. Als ik voordat ik uitschakel de TV op NPO1 zet dan springt het signaal niet over, maar als ik uit zet op SBS6 dan springt het radiosignaal wel over naar SBS6 en meestal op een heel uur. Wellicht heeft dit met de frequentie waarop SBS6 wordt weergegeven.

Maar ik zal dit vrijdag ook vertellen tegen de monteur, want na de update naar 4.23 afgelopen nacht doet de next het niet meer.

Harde reset, dan komt “Welkom” in beeld en daarna schakelt de box zicht weer uit.

Als het een nieuwe next wordt, dan is het de 3e box sinds de introductie.

 

 

 

 

 

Uitgelicht topic