paulvro

Level 1
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Radio aanbod via de Ziggo GO app

Zojuist kon ik na er bija een hald jaar op te hebben gewacht mijn Huawei tablet bij Media markt ophalen. Dus super-ervaren ben ik hier nog niet mee.
Het lukte me wel om Ziggo Go als app te installeren maar in plaats van een zenderlijst om een zender uit te kiezen kreeg ik meteen voorgeschoteld wat anderen het meest gebruikten. Helaas want naar commerciële zenders zoals RTL4 kijk ik absoluut nooit.
Ik was dan ook heel blij dat ik de optie had zelf een zendervolgorde vast te stellen om zodoende bovenaan te hebben staan waar ik het meest naar kijk. Ik begon mijn lijstje met de nieuwszenders (501 en verder) vooraan te zetten. Alles prima geregeld en vastgelegd dus het zou OK moeten zijn. Maar toen kwam ik erachter dat er kennelijk iets of iemand is bij Ziggo die vindt dat je sommige zenders niet hoort te kunnen zien. Zo werden uit mijn lijstje nieuwszenders Al Jazeera en RT gewoon weggelaten en dat gold ook voor sommige andere zenders in mijn basispakket. Ook weggelaten werden de Film 1 zenders die ik als compensatie voor het lange wachten op mijn tablet voor 3 maanden extra erbij kreeg.
Ik begrijp werkelijk niet waarom dat is.
Datzelfde geldt overigens ook als ik het Ziggo signaal naar mijn combi satellietontvanger haal. Uiteraard dan zonder dat daar een aparte Ziggo kaart in zit. Je zou verwachten dat dat dan parallel loopt met Ziggo GO draadloos maar dat is niet zo. Via de sat ontvanger krijg ik wel Duitsland 1 en 2 maar geen Duitsland 3 (WDR) terwijl die dan weer wel via de tablet te zien is.
Ik begrijp echt helemaal niets van deze warboel, de vraag wat je wel of niet te zien krijgt lijkt wel Russische roulette.
Ook had ik via een van Uw medewerkers begrepen dat je met die tablet het hele radio en tv aanbod waar je op geabonneerd was draadloos door het huis zou kunnen krijgen. Van radio heb ik helaas helemaal niets ontdekt op die Ziggo app. Ontzettend jammer omdat ik me daar meer op had verheugd dan op tv. Ik luisterde voorheen veel naar zenders als de Deutschlandfunk en de BBC World Service, toen nog via de middengolf, en verheugde me erop dat ik zo'n tablet als alternatief zou kunnen gebruiken, ik had het lijstje digitale radiozenders er al voor afgedrukt. Maar ook daar... geen spoor van het Ziggo radio aanbod te vinden op die tablet.
Allemaal erg onnodig teleurstellend, of mis ik hier misschien iets?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Voor Radio kun je de Ziggo app niet gebruiken, maar voor radio luisteren zijn er een aantal apps te downloaden in de store.
Ook kun je via een browser vrijwel alle radiostations in de wereld beluisteren.
Zoek op online radio met de zender die je wilt horen.
In de Ziggo app heb je links in beeld een paar icoontjes, klik hier op het TVtje en je kunt kiezen tussen live en TVgids en replay.
Hieronder staat een filmicoontje waar je ook diverse mogelijkheden krijgt.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Voor Radio kun je de Ziggo app niet gebruiken, maar voor radio luisteren zijn er een aantal apps te downloaden in de store.
Ook kun je via een browser vrijwel alle radiostations in de wereld beluisteren.
Zoek op online radio met de zender die je wilt horen.
In de Ziggo app heb je links in beeld een paar icoontjes, klik hier op het TVtje en je kunt kiezen tussen live en TVgids en replay.
Hieronder staat een filmicoontje waar je ook diverse mogelijkheden krijgt.

Uitgelicht topic