macci1970

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Programma's bufferen in Ziggogo.tv i.c.m. Replay TV (voorbeelden nodig)

Kijk graag op mijn pc verschillende programma's terug of kom "herstart" een programma die al bezig is.
Regelmatig krijg ik de melding: het laden duurt te lang. Hierna moet ik het programma opnieuw opstarten. Dit zou een minor issue zijn wanneer ik vooruit zou kunnen skippen. Helaas!! Programma moet dan weer helemaal opnieuw bekeken worden. Je kan je voorstellen dat dit frustreert wanneer je al bijv. 20 minuten in het programma zit.

Heb het nu met Voetbal Inside. Was te laat dus dacht het even terug te kijken via "Replay TV". Nou vergeet het maar ben er na 3 keer opnieuw starten mee gestopt.

Voordat er wordt gedacht dat het aan mijn zijde ligt: pas geleden mijn pc een schone installatie gegeven en gebruik diverse browsers. Het gebeurd op alle 3 de browsers, nl: explorer, chrome en opera.

Huidige browser: Versie 61.0.3163.100 (Officiële build) (64-bits)
Operating system: Windows 7 64-bit (up to date)
Pc: Intel i5 met 16GB Ram.

Is hier een work-around voor of is er iets in de pijplijn waardoor dit opgelost wordt?
Zo heeft het hele "replay tv" geen meerwaarde voor mij.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Momenteel zijn er uitzendingen die blijven bufferen via ZiggoGo.TV. Let wel dat dit alleen via ZiggoGo.TV het geval is. Heb jij ook voorbeelden waarbij iedere keer op exact hetzelfde moment het programma begint te bufferen en vervolgens weer opnieuw moet beginnen? Laat dan een bericht achter! graag met vermelding van het kanaal, programma, tijd en tijdstip van bufferen.

Alvast bedankt!

*Update 14-11: De voorbeelden zijn inmiddels doorgegeven en het probleem is in onderzoek*

Bekijk in context

122 Reacties 122
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
***onjuiste tekst verwijderd***
WDo

Level 1
  • 114Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik heb dat ook in bijna elke uitzending die ik op mijn pc (windows 10) bekijk. Ik gebruik meestal Firefox.
In sommige gevallen was dat zelfs altijd op exact dezelfde plek(ken) in de uitzending.
Mijn remedie tot nu toe is: zodra de melding "buffering" in het beeld verschijnt, heel snel een kort stukje terugspoelen en dan hopen dat de uitzending niet op dezelfde plek weer gaat haperen.

In principe moet de uitzending tegenwoordig weer op hetzelfde punt hervat kunnen worden. Bij mijn video's kun je zien tot hoe ver je ongeveer gekomen was. Waar ik tegen aanloop is, dat het een (soms heel lange) tijd duurt voordat Ziggo dat heeft vastgelegd (of het niet goed heeft bijgehouden). Als ik dan de uitzending via mijn video's verder kijk, loop ik ook nog vaak tegen het max. 3 streams probleem aan.
Waar ik ook heel veel last van heb, is dat de uitzending opeens wordt afgebroken, met de melding "De video is onderbroken. Onze excuses voor het ongemak."

Ik ben ervan overtuigd dat het probleem bij Ziggo ligt en niet bij mijn configuratie (pc, browser, internetverbinding). Want als er iets met mijn verbinding zou zijn, waarom krijg ik dan wel de schermen met de foutboodschappen te zien?
Om het e.e.a. beter te begrijpen, kijk ik de laatste tijd (mbv element inspecteren - netwerk) vaak naar de opeenvolging van de fragmenten die worden verstuurd. Het valt me daarbij op dat bij het buffering-probleem om de een of andere reden er wel audio-fragmenten maar geen video-fragmenten worden ontvangen (bij replay tv is audio en video gesplitst in tegenstelling tot "live" tv), waarna met een post clearstreams de uitzending wordt beëindigd en het scherm met de foutboodschap wordt getoond.

Ziggo gaat er helaas nog steeds van uit dat de oorzaak van dit soort problemen bij de klant moet worden gezocht en niet bij hun zelf, terwijl hun computersysteem, software en internetverbinding toch vele malen complexer zijn dan die van mij.
WDo

Level 1
  • 114Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Be rt wrote:
De app wil wel eens vollopen in de buffers.
Kun je de app eens verwijderen en weer installeren?
Ben benieuwd of dit helpt.

Het gaat om kijken via een browser en niet via een app.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
WDo
Had het pas later in de gaten, onjuiste tekst heb ik verwijderd.:thinking:
WDo

Level 1
  • 114Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik merk net ook dat terwijl ik nu al bijna een uur naar uitzending "kijk" die ik na het "laden duurt te lang" vanaf bijna het begin moest kijken, de vermelding van die uitzending bij mijn video's weer verdwenen is.
En dat terwijl ik dit zat te typen de verbinding weer eens plotseling is afgebroken.
Merkwaardig genoeg, werd de uitzending na een refresh weer wel vermeld.
De uitzending begon helaas toch weer bijna aan het begin (Ziggo administreert blijkbaar wat anders dan mij wordt getoond).
Als ik de uitzending via mijn video's start, kom ik een stuk verder (maar niet op het punt waarde video was afgebroken). Voor de zekerheid zet ik 'm maar een tijdje op pauze ivm de max 3 streams.
macci1970
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ben dus niet de enigste echter dat wisten we allemaal al.
Misschien dat je een eigen topic kunt beginnen WDo, dan hebben we meer kans op aandacht voor het probleem. Nu neem je het topic over wat niet helemaal de bedoeling is.
Tommy887

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan nederland - zweden niet eens normaal kijken, hele tijd bufferen en daarna slechte beeld kwaliteit..
wat een rotzooi man
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Tommy887
Soms buffert de Ziggo Go app te veel.
Verwijderen en weer installeren.
Windows 10 - instellingen - apps - Ziggo Go Geavanceerde opties > Opnieuw instellen.
Tommy887

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik kijk online op de site, niet via een app.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Dan zou ik de Ziggo Go app eens proberen.
Ik heb even gekeken en zie geen haperingen op de site, kijk je via Wifi?
Als je via Wifi kijkt wat is daar je downloadsnelheid?
http://www.dslreports.com/speedtest
WDo

Level 1
  • 114Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Be rt wrote:
Dan zou ik de Ziggo Go app eens proberen.
Ik heb even gekeken en zie geen haperingen op de site, kijk je via Wifi?
Als je via Wifi kijkt wat is daar je downloadsnelheid?
http://www.dslreports.com/speedtest

Ik ben er stellig van overtuigd dat dit niet aan de ontvangende partij maar aan Ziggo ligt.
Als ik van Ziggo een scherm met de betreffende foutboodschap ("Buffering..." gevolgd door een scherm "Het laden duurt te lang") kan ontvangen, zou ik ook een videofragment moeten kunnen ontvangen.
Ik heb bij een film gehad dat het zich telkens op exact hetzelfde fragment voordeed (die ik via Replay tv op mijn pc bekeek).
Gisteren had ik het met een uitzending, waarbij ik telkens als ik naar het allereerste begin terug ging, de melding "buffering" kreeg.

Bij een uitzending die wordt gestart via Replay tv, zie ik dat er bij het buffering-probleem alleen maar audiofragmenten worden ontvangen (en blijkbaar dus ook verstuurd).

Mijn work-around (bij Replay-tv uitzendingen) tot nu toe is om zodra "Buffering..." op het scherm verschijnt een stukje terug te spoelen. Vaak gaat het dan wel goed. Als dat niet wil helpen, dan bij een niet-commerciële uitzending een stukje vooruit spoelen.
Tommy887

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Idd, het ligt niet aan mijn kant, heb een goede eigen router en 200mb internet.
Vandaag alweer gewoon slecht beeld het is heel even goed en daarna tijden lang beeld alsof ik via een illegale stream kijk zo slecht.. Als dit probleem niet een keer wordt opgelost binnenkort ga ik kijken naar een andere provider.
Ik kijk heel weinig tv en als ik een keer wil kijken is het bagger!!!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Tommy887
Vreemd, want het gaat over het algemeen heel goed.
Met welke systeemsoftware kijk je en met welke browser?
gekkegerrit

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Tommy887
Vreemd, want het gaat over het algemeen heel goed.
Met welke systeemsoftware kijk je en met welke browser?


Be rt,

Ik ervaar het zelfde probleem. Internet netjes via de kabel geen problemen met andere streams etc.
-W10 Pro, Versie 1703 Build 15063.674
-Heb Chrome, IE en Edge geprobeerd. (Het enige voordeel van Edge is dat deze wel onthoudt waar gebufferd werd en dat ik daar kan hervatten, maar zelfs bij het hervatten valt deze soms terug in het bufferen en dan weer de melding "het laden duurt te lang")

Naar mijn gevoel is er iets mis met de data aan Ziggo zijde of er gaat iets anders mis in het download process, de binnengehaalde data lijkt wel corrupt want soms hervat de stream ook niet meer verder van dat punt en is het beter om iets verder of een stukje terug te hervatten want dan gaat dit wel verder. Al lijkt het probleem verder in de replay uitzending steeds erger te worden.

Ik probeer nu bijvoorbeeld de F1 kwalificatie van gister avond terug te kijken, het is gewoon niet te doen.
WDo

Level 1
  • 114Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik heb gisteravond de F1 kwalificatie met een ca. kwartier vertraging bekeken en ben denk ik ongeveer 30x met het "Buffering"-probleem geconfronteerd, waarbij in ieder geval een aantal keer op exact dezelfde plek in de uitzending (eenvoudig te controleren door snel een stukje terug te spoelen, zodat in ieder geval de uitzending niet wordt afgebroken).
Ik ben bang dat het bij de uitzending van de F1 wedstrijd vanavond helemaal een drama gaat worden....
WDo

Level 1
  • 114Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik ben nu via Replay TV op mijn pc mbv Firefox onder Windows 10 (vanochtend ge-updated en dus opnieuw gestart) iets meer dan een half uur aan het kijken naar de F1 wedstrijd waarvan de uitzending om 20:05 is gestart en ben nu (al) op de volgende tijdstippen met het buffer-probleem geconfronteerd:
03:29, 13:05, 14:29, 16:31, 17:37, 232:25, 27:01, 30:17, 32:09 en 33:55.
Alle tijdstippen zijn consequent, dwz na een klein stukje terugspoelen (soms zelfs 2x) doet het buffer-probleem zich op exact hetzelfde moment weer voor.
macci1970
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Zo te lezen gebeurd het frequent bij Formule 1 races en/of kwalificaties terugkijken en/of betreffende items met een vertraging kijken. Dit kan alleen maar tot de conclusie leiden dat de oplossing bij Ziggo ligt. Vind het frappant stil vanuit Ziggo mbt deze topic. Hebben de Ziggo medewerkers geen enkele input hieromtrent? Zo nee, wat is dan het nut van deze forum?
Zo ja..............................?

VOOR DEGENE DIE HET NOG STEEDS NIET DOOR HEBBEN: DIT PROBLEEM BETREFT NIET HET KIJKEN VIA DE APP MAAR VIA EEN PC MET EEN WILLEKEURIGE BROWSER!!
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
macci1970,

Schreeuwen is nergens voor nodig, er zijn namelijk ook mensen die op hun computer via de app kijken.
Maar dat had U kennelijk nog niet door:wink:
Kiampp2

Level 2
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hier ook via de browser of de app niet goed te kijken. Eerste uur wilde het helemaal niet laden en nu via de browser is het alleen in hele lage kwaliteit te zien met heel veel buffering.
Speedtest is gewoon goed en bijvoorbeeld een twitch stream gaat wel goed.
Op de tv is het gewoon wel perfect te kijken.

Gebeurd helaas vaak tijdens de F1 dat er problemen zijn

Uitgelicht topic