veenkar

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Programma opnemen van tv naar usb

Betr. TV Sony KDL-40EX500 aangesloten met een CI+ kaart.
Hoe kan ik een programma opnemen op een usb stick ? ik hoef niet tegelijk tv te kunnen kijken.
Op mijn afstandsbediening vind ik geen Rec knop.
De stick heb ik op de computer geformatteerd naar FAT32.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Dan kun je alsnog niet opnemen, je tv is er gewoon niet voor gemaakt.
Het enige wat een CI+ kaart doet is je signaal decoderen.

Bekijk in context

22 Reacties 22
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Ik heb nog even gestudeerd op de handleiding van deze televisie. Die blinkt niet bepaald uit door duidelijkheid: https://www.sony.nl/electronics/support/res/manuals/4174/41749852M.pdf

Maar er is ook nog een i-Manual die ook online is te raadplegen.
https://helpguide.sony.net/gbmig/ADL31001/dut/3a-1/index.html

Ik heb daar gevonden dat er wel degelijk een aansluiting is voor een ethernetkabel zodat de TV met het internet kan worden verbonden.
https://helpguide.sony.net/gbmig/ADL31001/dut/3a-1/homenetwork.html
Er is ook een speciale adapter in de handel geweest zodat de TV draadloos met een thuisnetwerk kan worden verbonden.
https://helpguide.sony.net/gbmig/ADL31001/dut/3a-1/wfready.html
Het zal nog een hele klus worden om de WiFi-adapter UWA-BRU100 in Nederland op de kop te tikken. Nieuw worden ze niet meer geleverd door Sony.
In Engeland worden er een paar via Ebay aangeboden en ze zijn niet eens idioot duur: https://www.ebay.co.uk/b/Sony-Uwa-Br100/45002/bn_7023595474

Ik zie geen mogelijkheden om een harde schijf aan te sluiten en daarmee op te nemen. De USB-poort kan alleen gebruikt worden voor de WiFi-adapter of voor een harde schijf of USB-stick om foto's/video/muziek af te spelen.
https://helpguide.sony.net/gbmig/ADL31001/dut/3a-1/usb_aep.html
veenkar
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor het antwoord. Ik begrijp dat het beste is om een ethernetkabel van modem naar de tv te verbinden. Het ligt natuurlijk aan mij ,maar het tv signaal dat al binnenkomt via de CI+ kaart is dus onbruikbaar om direct op een usb stick te zetten.
Waar moet de ethernetkabel aan de tv verbonden worden ?
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Dan kun je alsnog niet opnemen, je tv is er gewoon niet voor gemaakt.
Het enige wat een CI+ kaart doet is je signaal decoderen.
veenkar
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dus is het aan te raden om de oude Humax box (ir.deta) weer van zolder te halen ? Daar moet het toch wel mee gaan ?
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Over de Humax kan Willem-A je van alles vertellen 🙂
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Welk type Humax is het?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
veenkar wrote:
Dus is het aan te raden om de oude Humax box (ir.deta) weer van zolder te halen ? Daar moet het toch wel mee gaan ?


Hangt helemaal af van het type. Nu heb je het over een oude Humax, en inmiddels geld dat al ook wel voor de 5100c, 5200c en 5050c waar opnemen mee mogelijk is, maar je kan niet op elke Humax met een USB aansluiting een harde schijf aansluiten.

Dus als je even doorgeeft welke Humax je met dat 'oudje' bedoelt, word er al veel duidelijker veenkar
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
veenkar ,

Ook bij mij geen opnameknop op de AB. Steek de USB stick in de TV . Home > system settings > opname instellen > HDD registratie. Niet elke USB stick wordt herkend maar wordt hij wel herkend dan als volgt opname maken. Guide > Timer recording > Zender en Tijd controleren > OK. Zo werkt het hier op mijn Sony uit 2011, miischien bij U ook.

Succes.
veenkar
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De Humax is een IR Fox C.

Ik denk dat het beste is om een stick te vinden die herkend wordt door de TV en dan de instructie van Sparco te volgen.
Ik kom er op terug.
veenkar
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Een stick van 32 Gb geformatteerd naar FAT32.
De TV herkend de stick, dan zou de HDD registratie toch al overbodig zijn?
Maar ik kom niet verder dan "systeem instellingen" , maar zie nergens " opname instellen" staan.
Ook via de Guide zie ik geen Timer recording staan.
Music19

Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes
veenkar Steefb schreef het al, met jouw Sony kun je niet opnemen op usb stick of ext. harde schijf.
veenkar
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oke. Bedankt. Ik sluit deze topic hierbij.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
veenkar wrote:
De Humax is een IR Fox C.

Ik denk dat het beste is om een stick te vinden die herkend wordt door de TV en dan de instructie van Sparco te volgen.
Ik kom er op terug.

Daar was ik al een beetje bang voor. Dat is een al zeer oude SD decoder, welke niet in staat is opnames te maken. Overigens is deze decoder wellicht al niet meer bruikbaar bij Ziggo vanwege de overgang naar Mpeg 4, waar de Fox niet meer mee kan werken. Kringloop modelletje dus, of gebruiken voor de radiozenders.
veenkar
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als dit waar is wat hierboven gezegd wordt over de decoder, dan is dit toch schandalig van Ziggo.
Een klant die al vele jaren aangesloten is zou toch mogen verwachten dat bij veroudering van een decoder deze door een modernere zou worden vervangen?
Dit noem ik niet klantvriendelijk. De klant kan niet weten dat er een nieuwere decoder nodig is.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ziggo heeft dat tijdens de wissel ook gedaan. Je hebt destijds daarover een brief en/of mail gekregen. Maar dat is inmiddels al meer dan 2 jaar geleden.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
veenkar wrote:
Als dit waar is wat hierboven gezegd wordt over de decoder, dan is dit toch schandalig van Ziggo.
Een klant die al vele jaren aangesloten is zou toch mogen verwachten dat bij veroudering van een decoder deze door een modernere zou worden vervangen?
Dit noem ik niet klantvriendelijk. De klant kan niet weten dat er een nieuwere decoder nodig is.

Dit is waar, want ik verleen al zeer lang ondersteuning voor Humax/Quantis, en ken de apparaten dus wel. De Fox C is al zeer oud, en is dus zeker niet in staat om opnames te kunnen maken. Je vindt dan ook geen enkele toets op de afstandsbediening die daarmee te maken heeft. Het gaat hier dan ook om een simpel uitgevoerde SD decoder zonder extra's en dus ook zonder HDMI.

Ziggo levert nog wel 2 Humax modellen, te weten de Humax 5300c, en 5500c. Die laatste is een decoder zonder poespas, en zonder opname mogelijkheid. Tevens is daarin geen smartcard aanwezig omdat deze decoder eigenlijk in het leven is geroepen voor diegenen die van het analoge signaal afkomen en graag weer Tv willen kijken zonder extra's en extra kosten. Met de 5500c zijn dan ook alleen de vrije zenders te ontvangen.

De 5300c is tevens vrij simpel uitgevoerd, maar dit is wel een PVR. Dat betekent dat daarmee wel opgenomen kan worden, op een extern aan te sluiten schijf. Let op; deze word niet bijgeleverd. Nadeel: de Humax 5300c heeft maar 1 tuner dus doorgaans kun je alleen opnemen wat er word gekeken, of andersom. Daarin zijn wat uitzonderingen hetgeen te maken heeft met de indeling van de zenders (streams).

Wil je meer, zou je eens moeten bedenken wat je wilt. Neem je de Next, kan er bv. veel meer, maar zit je ook vast aan hogere kosten. Heb je een werkende smartcard (IR-Deto) dan zou je ook een Humax 5200c van marktplaats kunnen halen. Dat is een veel uitgebreider model, met harde schijf en 2 tuners. Zonder smartcard is deze ook inzetbaar, maar dan alleen voor de vrije zenders.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Evert wrote:
Ziggo heeft dat tijdens de wissel ook gedaan. Je hebt destijds daarover een brief en/of mail gekregen. Maar dat is inmiddels al meer dan 2 jaar geleden.

Misschien al wel langer ook. Ik weet het niet precies meer maar denk dat de eerste Fox C, het zilveren model, al wel zo'n 16 jaar meedraait. De zwarte uitvoering kwam iets later maar is in feite identiek en dus ook al aan het bejaardenhuis toe...
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Willem-A wrote:
Misschien al wel langer ook. Ik weet het niet precies meer maar denk dat de eerste Fox C, het zilveren model, al wel zo'n 16 jaar meedraait. De zwarte uitvoering kwam iets later maar is in feite identiek en dus ook al aan het bejaardenhuis toe...

Oef, 16 jaar, bijna net zo oud als ik :sweat_smile: Moet ik ook nu het bejaardenhuis in? :disappointed_relieved:
De overgang naar MPEG4 is dacht ik in juni/juli 2017 gedaan.
veenkar
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als Ziggo mee wil doen in de huidige markt mogen ze hier wel eens wat aan doen.
De enige reden dat ik Ziggo aanhoud is vanwege de mogelijkheid om de zender Ons te kunnen ontvangen.
Mijn huiskamer-TV zit op Telfort/KPN.
P.S. Ben iets ouder dan de Fox C nl. 84 jaar en nog niet in een bejaardenhuis.
Bedankt voor jullie informatie. Groet.

Uitgelicht topic