John-B

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Probleem met updaten van Smit CI+ module

Ik heb een Smit CI+ module gecombineerd met een Samsung UE48JU6670 TV. Sinds een aantal dagen krijg ik een melding dat de Software van de CI+ module ge-update moet worden. Dit gaat echter steeds fout met de melding "Connection to download stream failed".
Wat kan er mis zijn, en hoe kan ik dit verhelpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
John-B
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,

Dank voor hulp. Probleem is verholpen!

Vanmiddag idd bekabeling na gekeken tot aan Ziggo aansluitpunt in kelder. Dit is een jaar of 2 ook gecontroleerd door een Ziggo monteur, destijds was signaal en aansluiting goed.

In kelder had ik een splitter geplaatst zodat ik 2 TVs kon aansluiten.
Nadat ik de splitter verwijderd had vond de TV de Digitale zender weer en kon ik ook de CI+ module weer updaten.

Gr. John

Bekijk in context

8 Reacties 8
arjan

Level 9
  • 317Posts
  • 20Oplossingen
  • 30Likes
Stem af op kanaal 13 Ziggo TV. (Mijn tv springt automatisch naar kanaal 13 tijdens het updaten.)
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Inderdaad even afstemmen op kanaal 13 en misschien even tijdelijk de tv rechtstreeks aansluiten.

Teun
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op de Community, John-B. Is het inmiddels al gelukt om je CI+ module te updaten?
John-B
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo, dank jullie voor tip, maar op Kanaal13 zetten heeft niet geholpen. Na nog eens eea geprobeerd te hebben support gebeld. Alles nog eens doorgelopen en daarna advies gekregen, Samsung TV te resetten naar fabrieksinstellingen. Dit gedaan, wat probleem alleen erger gemaakt heeft omdat ik nu de Digitale kanalen niet meer vind.
Wederom van alles geprobeerd om Digitale zenders zichtbaar te maken (CAM/CI+ module verwijdert etc). Dit is niet gelukt...
Er is nu een monteur ingepland.

In eerste instantie dacht ik niet aan signaal sterkte, maar is dit iets dat oorzaak kan zijn?

Gr. John
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als het signaal niet goed bij je TV kan komen, dan kan de module geen upgrade binnenkrijgen en is de monteur de beste optie.

Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters erop?

En een foto van de kabel die naar en in je TV gaat?
John-B
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,

Dank voor hulp. Probleem is verholpen!

Vanmiddag idd bekabeling na gekeken tot aan Ziggo aansluitpunt in kelder. Dit is een jaar of 2 ook gecontroleerd door een Ziggo monteur, destijds was signaal en aansluiting goed.

In kelder had ik een splitter geplaatst zodat ik 2 TVs kon aansluiten.
Nadat ik de splitter verwijderd had vond de TV de Digitale zender weer en kon ik ook de CI+ module weer updaten.

Gr. John
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
TOP John-B Veel kijkplezier gewenst.:relaxed:
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Bedankt voor het delen van de oplossing, John-B, daar hebben anderen zeker wat aan!
Fijn dat het is opgelost, veel kijkplezier weer 🙂

Mocht je ooit nog willen sparren, open dan gerust een nieuw topic :thumbsup_tone1:

Uitgelicht topic