Hallo,
Ik heb sinds mei ziggo telefonie en internet 25Mb. Dit was een aanbieding, omdat ik nog analoog televisie kijk.
Ik heb de installatie zelf gedaan. Op iets meer ruis na op de tv ging alles ok.
Zowel bekabelt als via WIFI ging alles ok.
Sinds een maand heb ik problemen. De connectbox geeft geen internet en telefoon meer op de meest vreemde tijden van de dag. harde reset en alles nog eens opnieuw aangesloten.
Gebeld en een monteur (1) is gekomen. Die stelde vast, dat ik een oude aansluiting heb en een te laag signaal. Nieuwe aansluiting gemonteerd.
Een week later opnieuw hetzelfde probleem. Monteur (2) is geweest. Doorgemeten. Geen probleem te vinden in het signaal. Er werd geconstateerd, dat de verbinding (met de wijkcentrale) up was, maar door een hoge ping was de internet en telefoon afgeschakeld. Voor de zekerheid heeft de monteur een nieuwe connectbox geplaatst.
Na een week opnieuw een eerste uitval. 2 weken op vakantie geweest.
Sinds donderdagnacht terug. Afgelopen twee dagen is een drama. Alle bekabeling verwijderd en de situatie van mei hersteld. Geen succes. Nu doe ik alles via WIFI. Met WirelessNetview nette stabiele verbinding met hoge cijfers (ik zit redelijk dicht bij de connectbox) op leeg kanaal.
Maar de verbinding plopt er regelmatig uit. Als ik een online spel speel (Elvenar), dan help ik de connectbox regelmatig om zeep. Bij speedtest help ik de connectbox om zeep. Mijn vrouw op de tablet helpt met Youtube filmpje de connectbox om zeep. Pingplotter geinstalleerd. De ping is regelmatig erg hoog (uitschieters).
Ik zit nu maar van pure ellende op de hotspot (van de buren). Help!! Iemand enig idee?