dragonblade

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

probleem met internet

heb dat soms me internet er uit valt en dan us ranging blijft knipperen

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 241000000 -5 37 256qam 1
2 249000000 -5 37 256qam 2
3 257000000 -5 37 256qam 3
4 265000000 -5 36 256qam 4
5 273000000 -4 37 256qam 5
6 281000000 -4 37 256qam 6
7 289000000 -4 36 256qam 7
8 297000000 -4 37 256qam 8
9 305000000 -2 38 256qam 9
10 313000000 -2 38 256qam 10
11 321000000 -2 37 256qam 11
12 329000000 -2 37 256qam 12
13 337000000 -1 37 256qam 13
14 345000000 -2 38 256qam 14
15 353000000 -1 38 256qam 15
16 361000000 -1 38 256qam 16
17 369000000 0 37 256qam 17
18 377000000 -1 37 256qam 18
19 385000000 0 38 256qam 19
20 393000000 0 38 256qam 20

1 Goed (Locked) 37.356 358561983 242
2 Goed (Locked) 37.356 357422076 55
3 Goed (Locked) 37.356 357423351 32
4 Goed (Locked) 36.610 357420137 57
5 Goed (Locked) 37.356 357422722 37
6 Goed (Locked) 37.356 357423995 17
7 Goed (Locked) 36.610 357425195 26
8 Goed (Locked) 37.356 357426765 54
9 Goed (Locked) 38.605 357426331 4
10 Goed (Locked) 38.605 357427871 14
11 Goed (Locked) 37.636 357420604 7
12 Goed (Locked) 37.356 357427948 11
13 Goed (Locked) 37.356 357424098 3
14 Goed (Locked) 38.605 357429039 22
15 Goed (Locked) 38.605 357429227 7
16 Goed (Locked) 38.983 357430806 9
17 Goed (Locked) 37.636 357432327 9
18 Goed (Locked) 37.356 357431860 6
19 Goed (Locked) 38.605 357430010 5
20 Goed (Locked) 38.605 357433578 2


Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 58800000 57 5.120 64qam 1

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 2 0

Onderdeel Status Status
Ingesteld Downstream kanaal (Hz) 241000000 Goed (Locked)
Ingesteld Upstream kanaal (Hz) 58800000 Goed (Ranged)
Provisioning status Verbonden Goed (Operational)

Netwerk historie
Tijd Prioriteit Omschrijving
03-03-2018 19:45:19 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=38:43:7d:22:c5:7b;CMTS-MAC=28:52:61:fb:62:42;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:08:54 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:22:c5:7b;CMTS-MAC=28:52:61:fb:62:42;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:08:27 critical Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=38:43:7d:22:c5:7b;CMTS-MAC=28:52:61:fb:62:42;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:08:09 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:22:c5:7b;CMTS-MAC=28:52:61:fb:62:42;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:07:41 critical Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=38:43:7d:22:c5:7b;CMTS-MAC=28:52:61:fb:62:42;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:07:22 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:43:7d:22:c5:7b;CMTS-MAC=28:52:61:fb:62:42;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:06:54 critical Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=38:43:7d:22:c5:7b;CMTS-MAC=28:52:61:fb:62:42;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 00:06:36 critical No Ranging Response received - T3 time-
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dit sowieso een oude AOP die gratis door een monteur vernieuwd gaat worden en dan zal die direct ook de aansluitingen in orde maken.
Misschien is het jet SQ601 maar kan ook je AOP zijn.

Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

Zo ja, dan Ziggo bellen en een monteur vragen voor de vervanging van je oude AOP is de snelste weg.

Laat SVP even weten hoe het verdere verloop is?

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je hebt maar 1 upstream kanaal en die is veel te hoog.
Er is ergens een obstructie tussen je modem en de Ziggo servers.

Kun je het modem eens direct aansluiten op je AOP en kijken of het dan beter is en hier de upstream plaatsen?

Kun je ook een foto maken van je huidige situatie AOP met eventuele splitters en versterkers?
dragonblade
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
zal morgen even modem recht streeks aan sluiten op de AOP
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dit sowieso een oude AOP die gratis door een monteur vernieuwd gaat worden en dan zal die direct ook de aansluitingen in orde maken.
Misschien is het jet SQ601 maar kan ook je AOP zijn.

Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

Zo ja, dan Ziggo bellen en een monteur vragen voor de vervanging van je oude AOP is de snelste weg.

Laat SVP even weten hoe het verdere verloop is?
dragonblade
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
zal Ziggo wel even bellen laat wel weten als het dan opgelost is

alvast bedankt
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @dragonblade. Welkom op de Community. Goed dat je hier gekomen bent, want dit moet natuurlijk beter! Ik zie dat je inmiddels contact met de klantenservice gehad hebt en er morgen een monteur ingepland staat. Hou ons hier op de hoogte, we horen altijd graag hoe het verder gaat!

Ben je benieuwd wat de Community nog meer voor jou kan betekenen, of jij voor de Community, kijk dan ook eens in dit topic. Tot snel :smiley: .
dragonblade
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
blijk dus dat de kabel wat naar mijn huis loopt stuk is
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Oef. Goed dat dit is geconstateerd! Dan wordt er nu gelukkig snel verdere actie ondernomen :slight_smile: .

Uitgelicht topic