Rene-1963

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

probleem bij gebruiker leggen: veelvuldig haperend geluid

Van de week naar de helpdesk gebeld over zeer frequent haperend geluid. Samen met Ziggo medewerker mediabox gereset. (Later zelf nog een keer de box naar de fabrieksinstellingen terug gezet. Ook dat hielp niet). Het volgens Ziggo aan de HDMI kabel liggen. Erin en eruit hielp niet. Deze vervangen door een andere ook niet. Probleem deed zich nog steeds voor. Vandaag na wat zoeken op internet zag ik dat iemand de geluidsproblemen had verholpen door de netwerk kabel eruit te halen (netwerkkabel blijkt vaker problemen te geven ook bij spookbeelden). Netwerk kabel eruit en het probleem bleek opgelost. Wat maakt dat Ziggo bij iedere storing die ik meld in eerste instantie het probleem bij mij als gebruiker legt? In het verleden bij storingen lag het aan de coax. Met een directe verbinding bleek het probleem nog steeds te bestaan en lag het uiteindelijk niet bij mij. Zeker met een media box als de Horizon box en de recente mega storing bij Ziggo zelf, is het langzamerhand niet zo vreemd dat het niet perse bij de gebruiker ligt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dit probleem is al zolang de Mediabox XL bestaat.
Dit topic wordt ongeveer 80 keer per dag gelezen:
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Het is aan te bevelen om de box na de verwijdering van de UTP kabel 30 seconden van de stroom te halen voor een verse netwerk startup van zijn eigen systeem en verbinding via de coax kabel.
De box heeft een eigen IP adres via de coax kabel voor replay, on-demand, apps en de gids.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dit probleem is al zolang de Mediabox XL bestaat.
Dit topic wordt ongeveer 80 keer per dag gelezen:
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580

Het is aan te bevelen om de box na de verwijdering van de UTP kabel 30 seconden van de stroom te halen voor een verse netwerk startup van zijn eigen systeem en verbinding via de coax kabel.
De box heeft een eigen IP adres via de coax kabel voor replay, on-demand, apps en de gids.
Rene-1963
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je antwoord. Jammer dat de helpdesk bij Ziggo daar minder weet van heeft en bij haperend geluid niet denkt aan deze optie. Dat haperende geluid (of beeld) staat overigens niet in het topic dus dat wordt op die zoekterm dan ook niet zo snel gevonden en gelezen.
Dank voor de tip om de box nog een keer op te starten en fijn dat er hier wel goede info te krijgen is.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zal een aantal aanvullingen proberen te gaan maken in dit topic.:relaxed:
witherik

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier ook sinds 2 dagen haperend geluid... hoelanger de box aanstaat hoe erger lijkt wel.

Maar die lan kabel eruit is geen optie voor mij want dan kan ik via de app niet de remote controle gebruiken en opnames instellen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
witherik wrote:


Maar die lan kabel eruit is geen optie voor mij want dan kan ik via de app niet de remote controle gebruiken en opnames instellen.


Ja hoor, dit kan wel, hij heeft die utp verbinding echt niet nodig.
witherik

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oké maar 2 dagen geleden werkte toch echt de remote controle in de app niet en toen heb ik dus opnieuw de mediabox xl met utp verbonden op de connect box en in het thuisnetwerk en nu werkt de remote in de app weer...maar nu dus dat haperend geluid.. morgen maar weer die lan kabel eruit en even resetten
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Wil je de app als afstandsbediening gebruiken, dan heb je wel die utp kabel nodig, maar die kabel is niet nodig voor opnames instellen.
Echter, aangezien je de normale afstandsbediening ook kunt gebruiken, zou ik die utp kabel er echt uithalen en daarna de box een minuutje van de stroom afhalen.
Die lan kabel levert je veel meer problemen op dan dat die afstandsbediening in de app je waard is 😉
witherik

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Evert96 wrote:
Die lan kabel levert je veel meer problemen op dan dat die afstandsbediening in de app je waard is 😉

Nou idd. Dat dus!

Uitgelicht topic