Erik_F

Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Powerline Adapter Ziggo, oranje lampje

Hallo,

Afgelopen de ziggo Powerline adapter binnen gekregen. Vandaag aangesloten en haal een snelheid van 46 Mbps down en 15 Mbps up. (gemeten speelsters Ziggo)Dit met een ziggo 150/15 abonnement.

Adapter A heb ik aangesloten met een cat5e kabel naar de router en Adapter B heb ik in de schuur aangesloten.

Nu heb je op de Adapter A 3 lampjes branden welke eigenlijk allemaal groen moeten zijn, huisje, lan en power. Echter geven de lan en power beide groen aan, maar het huisje is de ene keer groen en de andere keer oranje. Bij Adapter B blijft alles groen.

Weten jullie misschien waarmee dit te maken heeft. Adapter A draait op groep 1 en Adapter B op groep 2. Groep 1 is de woonkamer excl keuken. Bij groep 2 staat een koel/vries combinatie (altijd aan), wasmachine en droger. In de schuur staat niks wat eventueel aan kan.

Weten jullie misschien waarom Adapter A het huisje soms orangje is?

Mvg,
Erik
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Goede avond Erik_F,

Indien de Groep of Groepen waarop de Powerline adapters aangesloten zijn te maken krijgen met hogere belasting door o.a. wasmachine, droger, oven etc dan heeft de powerline adapter minder ruimte om een schoon signaal door het stroomnet te voeren.

Probeer altijd te voorkomen dat de Powerline adapter gebruikt worden op groepen waar de zware belastende apparatuur op is aangesloten en plaats ze altijd direct in een wand stopcontact.

Ook de leeftijd en kwaliteit van het stroomnet spelen een rol, Powerline Adapters zijn niet voor elke situatie geschikt.

Ze kunnen snelheden boven de 100Mbps halen in de juiste situatie, er is wel fluctuatie.

MVG

Details:
- Huis uit ongeveer 1980
- Meterkast bijgewerkt in 2016
- Ongeaarde spotcontacten
- 200/20Mbps

Ziggo Powerline Adapter - Storing vrij - 5G - Andere groepen

Ziggo Powerline Adapter - Storing - 5G - Andere groepen - Wasmachine aan

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Zitten de powerlines op een geaard stopcontact of ongeaard, dat kan al schelen.
Is de snelheidstest bedraad uitgevoerd of via Wifi?

De status-led met het huissymbool geeft de maximale snelheid aan tussen beide powerline adapters:
Groen: >40 Mbps
Oranje: 20-40 Mbps
Rood: 1-20 Mbps
Uit: geen verbinding mogelijk
Verwijderd account
Niet van toepassing
Staat gewoon in de handleiding op pagina 17 :
verbinding niet optimaal, storingen in elektriciteitsnetwerk.
De kleuren geven geen snelheid aan, maar de kwaliteit van de verbinding.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Bij Comtrend snelheden, bij Ziggo kwaliteit.:D
Verwijderd account
Niet van toepassing
Be rt wrote:
Bij Comtrend snelheden, bij Ziggo kwaliteit.:D

En daarom moeten we de ziggo handleiding volgen en niet de comtrend.:)
Erik_F
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb het gelezen. Lampje brand nu groen, ik denk dat het te maken heeft met het feit dat de wasmachine en wasdroger draait. Heb beide Powerline adapters rechtsteeks aangesloten op het stopcontact.

Wel is het zo dat ik een korte UTP kabel in de router (Cisco EPC3928) heb gedaan en dan verbonden met de laptop en een speedtest heb uitgevoerd, snelheid komt uit na meerdere keren op 45 Mbps down en 15 up.

De snelheid waarvoor ik een contract heb bij Ziggo haalt die dus niet.
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Goede avond Erik_F,

Indien de Groep of Groepen waarop de Powerline adapters aangesloten zijn te maken krijgen met hogere belasting door o.a. wasmachine, droger, oven etc dan heeft de powerline adapter minder ruimte om een schoon signaal door het stroomnet te voeren.

Probeer altijd te voorkomen dat de Powerline adapter gebruikt worden op groepen waar de zware belastende apparatuur op is aangesloten en plaats ze altijd direct in een wand stopcontact.

Ook de leeftijd en kwaliteit van het stroomnet spelen een rol, Powerline Adapters zijn niet voor elke situatie geschikt.

Ze kunnen snelheden boven de 100Mbps halen in de juiste situatie, er is wel fluctuatie.

MVG

Details:
- Huis uit ongeveer 1980
- Meterkast bijgewerkt in 2016
- Ongeaarde spotcontacten
- 200/20Mbps

Ziggo Powerline Adapter - Storing vrij - 5G - Andere groepen

Ziggo Powerline Adapter - Storing - 5G - Andere groepen - Wasmachine aan
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik heb ook de powerlines, 1 set plus een extra powerline van Ziggo.
Rechtstreeks aangesloten op niet-geaarde stopcontacten.
Had eerst een 150/15 abo, daarmee haalde ik bekabeld plusminus 100/15 en draadloos de volle snelheid.
Abo toen terug laten zetten naar 40/4 en haal bekabeld via de powerlines de volle snelheid en draadloos ook.
Op een geaard stpcontact aansluiten scheelt ook positief in bekabelde snelheid, maar bij mij technisch niet mogelijk.
Kortom, ik ben wel blij met de Ziggo powerlines, daar ik de voorkeur geef aan bekabeld werken, maar een lan kabel trekken niet altijd mogelijk is, zijn de powerlines een goed alternatief.
Als de powerlines na testen toch niet bevallen, kun je ze binnen 30 dagen retour sturen en worden ze niet gefactureerd.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Erik_F wrote:
Heb het gelezen. Lampje brand nu groen, ik denk dat het te maken heeft met het feit dat de wasmachine en wasdroger draait. Heb beide Powerline adapters rechtsteeks aangesloten op het stopcontact.

Wel is het zo dat ik een korte UTP kabel in de router (Cisco EPC3928) heb gedaan en dan verbonden met de laptop en een speedtest heb uitgevoerd, snelheid komt uit na meerdere keren op 45 Mbps down en 15 up.

De snelheid waarvoor ik een contract heb bij Ziggo haalt die dus niet.

Kun je de downstrem en upstream waarden hier laten zien met een screenshot, alsmede je logs van de Cisco EPC3928?
Misschien kunnen we daar iets uit afleiden betreffende je snelheid.
En als je nog zin hebt een foto van je Abonnee Overname Punt met de aangesloten apparatuur?

Uitgelicht topic