BBOZ

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Portforwarding Arris TG2492LG Connectbox

op
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/portforwarding-arris-tg2492lg-connectbox-34098
las ik mijn probleem.
Bij deze wil ik aan ziggo vragen om het modem terug te zetten naar IPv4 zodat ik port forwarding voor poort 3389 in kan stellen.

Graag verneem ik antwoord van u.
Dank bij voorbaat 🙂
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.
Dus dat kan nog een paar dagen duren.

Je kunt ook contact opnemen met Ziggo om je modem op IPv4 te zetten via de chat of op een andere manier op de contactpagina beschreven.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.
Dus dat kan nog een paar dagen duren.

Je kunt ook contact opnemen met Ziggo om je modem op IPv4 te zetten via de chat of op een andere manier op de contactpagina beschreven.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
BBOZ Welkom op de Community! Ik zag dat je het al hebt geregeld. Staat de IPv4 al actief?
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
BBOZ
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sander en Efok, dank je wel allebei!
BBOZ
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Sander, kan ik via dit systeem ook een bericht sturen naar jou over Ziggo, zonder dat anderen mensen dat zien?
En ik heb nog wat suggesties voor de connectbox:
1) zorg dat het wachtwoord NIET zichtbaar is als ik dat intyp.
Tegenwoordig is veel sites na het wachtwoord veld een ikoontje met een oogje geplaatst.
Door daar op te klikken wordt het ww getoond zo lang als ik klik.
2) vaste IP toewijzen aan de hand van een MAC adres.
Zorg dat er bij komt te staan dat men enige tijd moet WACHTEN voordat men dat in kan geven. Eerst moet -schijnbaar- een lijst opgebouwd worden en pas daarna kan ik een MAC adres in gaan geven....
3) zorg dat de ingave HANDIGER IS. Zorg dat standaard de bestaande inhoud van de velden wordt overschreven in de invulvelden. Nu is dat niet zo. Dan staat er 00 en ik kan typen wat ik wil, maar wat ik typ komt er niet in......
4) ook bij het geweste IP adres hetzelfde: ik typ netjes de laatste 3 cijfers van het IPnr:
028 . Dat wordt geweigerd. Ik kan niet bewaren. Pas als ik zelf ga denken, en maar ga proberen blijkt dat hij wil dat ik 28 invoer in plaats van 028......
5) nadat ik dat gedaan had voor mijn eigen PC, en verder wilde gaan, kreeg ik de melding dat een ander was ingelogd (dat was dezelfde PC, met het vorige IP nr!) en dat ik er niet in kon!!
Niet handig hoor!
6) de software in het menu is heeeeeeeeeeeeeeeeeel traag.
7) een vraagje: als ik ping intern heb ik nu tijden van <1ms. op een gigabit netwerk.
Het ziggo modem heeft altijd waarden van 1-2 ms. Veel trager dus. Is daar nog een oplossing voor of hoe komt dat?
😎 de snelheid van de verbinding is HEERLIJK! 10ms/300Mbps 40Mbps!!!!! ZALIG.

Bart.

Uitgelicht topic