mari

Level 1
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Port forwarding voor ps4

Enige tijd geleden poste ik hier over online gamen van 2 ps4 in huis. Beiden eigen account.
Kregen hun eigen ip adress en dat werkte. Tevens heb ik voor een ps4 toen de poorten geforward, zodat ook deze een nat type 2 had. Met jullie hulp gelukt dus toen was het prima. Zaten elkaar niet in het vaarwater, en beiden nat type 2.
Sinds gisteren heeft een van de ps4 weer een nat 3. Geen idee waardoor dit komt. Het gaat om de ps4 waarvoor ik nog geen poorten heb geopend. Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet doen.
Ik wilde ook voor deze ps4 de poorten forwarden maar dat lukt niet in de modem (TC7210). Ik volg alle stappen uit het lijstje en krijg als ik apply een foutmelding: error converting one or more entries. Iemand enig idee wat er mis gaat? Kan ik wel voor een ander ipadress dezelfde poorten forwarden?
Is het een idee om voor betreffende ipadress dmz open te zetten?
Of misschien andere suggesties?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
mari
Je kunt een externe port slechts naar 1 intern Ip forwarden.
Vandaar dat de TC dit niet accepteert- andere Routers ook niet.

Port Forwarding voor de PS is niet nodig resp zou niet nodig moeten zijn.
Je moet zorgen dat UPnP aan staat op de TC ihb bij twee Playstations in huis.
Geavanceerde instellingen>Advanced>UPnP Enable.

Het hangt van de kwaliteit van de UPnP van de TC af of die doet wat hoort.
Kwestie van proberen.

Dat er ineens iets is veranderd, kan je wellicht oplossen met een Reboot van de TC.
Als je dat niet te vaak moet doen, is dit ook een oplossing voor de langere termijn.
Een andere is de TC in Bridge en een eigen Router met betere UPnP.
Kan je er geen adviseren.

Zie ook:
https://www.reddit.com/r/PS4/comments/3ygxj5/two_ps4_on_one_router_problems_solution_in/
Het gaat er pittig aan toe, maar geeft wel goed inzicht in hoe de zaken ervoor staan.

Gr Han

Bekijk in context

3 Reacties 3
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
mari
Je kunt een externe port slechts naar 1 intern Ip forwarden.
Vandaar dat de TC dit niet accepteert- andere Routers ook niet.

Port Forwarding voor de PS is niet nodig resp zou niet nodig moeten zijn.
Je moet zorgen dat UPnP aan staat op de TC ihb bij twee Playstations in huis.
Geavanceerde instellingen>Advanced>UPnP Enable.

Het hangt van de kwaliteit van de UPnP van de TC af of die doet wat hoort.
Kwestie van proberen.

Dat er ineens iets is veranderd, kan je wellicht oplossen met een Reboot van de TC.
Als je dat niet te vaak moet doen, is dit ook een oplossing voor de langere termijn.
Een andere is de TC in Bridge en een eigen Router met betere UPnP.
Kan je er geen adviseren.

Zie ook:
https://www.reddit.com/r/PS4/comments/3ygxj5/two_ps4_on_one_router_problems_solution_in/
Het gaat er pittig aan toe, maar geeft wel goed inzicht in hoe de zaken ervoor staan.

Gr Han
mari
Topicstarter
Level 1
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi han,

Bedankt voor je reactie.
Upnp staat aan.
Reboot van tc, bedoel je daarmee stroom er een minuut of wat af? Of achter router het knopje indrukken is?
Ik dacht dat dat een fabrieksreset was en terug ga naar standaardinstellingen. Incl wachtwoord enzo.
Das niet de bedoeling.
Balen van dat portforwarden. De ps4 die nu poorten heeft geforward wordt niet online gebruikt vooralsnog. Dus ik zou die twee kunnen omdraaien?
Ik zat al te denken om een tweede router te nemen voor een van de ps4. Daar moet ik me eens in verdiepen.

Gr
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
mari

Nee geen factory reset met grote gevolgen.

Open de web beheers pagina van de TC.
Standaard is dat
http://192.168.178.1
User: Ziggo Passwd: draadloos
En dan:
Beheer>Opnieuw opstarten

Zou kunnen helpen.

Gr Han

Uitgelicht topic