Z_account_Andre

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Port Forwarding voor Dedicated Server CSGO

Onlangs heb ik geprobeerd om een eigen server te starten. Dat is gelukt, maar niemand kan de server vinden. Wanneer zij connectie proberen te maken met het publieke IP adres, loopt het laadscherm vast. Bij elke Tutorial over het maken van een Dedicated Server, beginnen zij met Port Forwarding. Op deze Ziggo Community heb ik ook een duidelijke uitleg gevonden, maar staat er bij mij geen Port Forward; alleen IP filter. Dat heeft volgens mij te maken met IPv6. Er staat bij instellingen van mijn router dat er ook IPv4 adressen zijn, en ik kan er een reserveren voor mijn apparaat.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik anderen connectie kan laten maken met mijn server? En heeft Port Forwarding ook consequenties omtrent Internet veiligheid op ons thuisnetwerk, of alleen op mijn apparaat?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“En heeft Port Forwarding ook consequenties omtrent Internet veiligheid op ons thuisnetwerk, of alleen op mijn apparaat?”

Port forwarding geld alleen voor de poort die je openzet vanuit buiten naar binnen naar je server.
Verder houdt de firewall alle andere poorten gesloten vanuit buiten, alleen wat  je vanuit binnen aanvraagt komt dan van buiten naar binnen zoals b.v. de pagina van Google of een andere website.

Zorg wel dat het apparaat wat erachter zit een goede beveiliging heeft met een goede gebruikersnaam en een goed wachtwoord, anders kan heel de wereld meekijken in je server.

@Gianna Ziggo kan je modem naar IPv4 only zetten waardoor je Port Forward kunt instellen in je modem en gelijk Ziggo uit je gebruikersnaam halen, dat is alleen voorbehouden aan Ziggo medewerkers om te gebruiken in de community account naam.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Ziggo_account_Andrej, welkom op de Community! 

Goed dat je ons hebt gevonden met je vraag! Ik wou dat ik gelijk een hapklaar antwoord voor je had. Ik heb veel verstand, maar niet over het opzetten van een eigen server!  Ik weet zeker dat @Be rt en @hanh je wel waarde volle tips kunnen geven hierover! Zouden jullie eens mee willen denken?  

Wat ik inderdaad wel alvast kan aangeven is dat voor het instellen van Port Forwarding IPv4 only noodzakelijk is. Dit kunnen wij voor je uitvoeren als dat nodig blijkt te zijn in dit geval. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“En heeft Port Forwarding ook consequenties omtrent Internet veiligheid op ons thuisnetwerk, of alleen op mijn apparaat?”

Port forwarding geld alleen voor de poort die je openzet vanuit buiten naar binnen naar je server.
Verder houdt de firewall alle andere poorten gesloten vanuit buiten, alleen wat  je vanuit binnen aanvraagt komt dan van buiten naar binnen zoals b.v. de pagina van Google of een andere website.

Zorg wel dat het apparaat wat erachter zit een goede beveiliging heeft met een goede gebruikersnaam en een goed wachtwoord, anders kan heel de wereld meekijken in je server.

@Gianna Ziggo kan je modem naar IPv4 only zetten waardoor je Port Forward kunt instellen in je modem en gelijk Ziggo uit je gebruikersnaam halen, dat is alleen voorbehouden aan Ziggo medewerkers om te gebruiken in de community account naam.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Niets aan toe te voegen.

Z_account_Andre
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Gianna Ziggo@Be rt 

Is goed. Wat mijn gebruikersnaam betreft, snap ik het. Je kunt het veranderen; maakt mij niet uit waarin. 😃

De modem naar IPv4 zetten kan van afstand?

Er staat een wachtwoord op de server.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Ziggo_account_Andrej Het modem op IPv4 only zetten moet Ziggo doen op afstand.

Dat kan @Gianna Ziggo vanmiddag nog doen, als ze nog tijd heeft.

Mocht het over een uurtje niet gebeurd zijn door de huidige drukte, kun je dat ook aan de chat vragen.

Het oranje chatbox logo (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf rechts onder in het scherm van de contactpagina, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

Z_account_Andre
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

@Ziggo_account_Andrej Het modem op IPv4 only zetten moet Ziggo doen op afstand.

Dat kan @Gianna Ziggo vanmiddag nog doen, als ze nog tijd heeft.

Mocht het over een uurtje niet gebeurd zijn door de huidige drukte, kun je dat ook aan de chat vragen.

Het oranje chatbox logo (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf rechts onder in het scherm van de contactpagina, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 


Ah, top. Bedankt voor de snelle reacties! Ik vroeg me ook al af waar de chat functie zat. Ik kon het nergens vinden, maar blijkbaar bij de “Suggesties?” balk.

Alvast bedankt en als het niet lukt, zien jullie vanzelf een topic verschijnen. 😃

Uitgelicht topic