caspert

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Port forwarding van een ziggo connect box

Hoi,

Ik probeer te port forwarden maar het vakje " voeg een nieuwe regel toe " is grijs en kan er ook niet op klikken. Kan iemand mij hiermee helpen? Zie bijlage :
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
caspert

U heeft al een aantal regels voor port forwarden. Zelf heb ik geen CB dus getallen kan ik niet noemen, maar een dat een router een maximumaantal hanteert, is zeker niet ongebruikelijk.

Dit kunt u zelf uittesten. Haal een paar regels weg en kijk tot welk aantal u er weer bij mag maken.

Groet,
DennyW

Bekijk in context

6 Reacties 6
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
caspert

U heeft al een aantal regels voor port forwarden. Zelf heb ik geen CB dus getallen kan ik niet noemen, maar een dat een router een maximumaantal hanteert, is zeker niet ongebruikelijk.

Dit kunt u zelf uittesten. Haal een paar regels weg en kijk tot welk aantal u er weer bij mag maken.

Groet,
DennyW
caspert
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hartelijk bedankt!
ed.jansson

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem ....grijs vlak en kan er niet op klikken...
Maar ik heb wel veel meer regels bij portforwarden staan dan ik hier in de bijlage van Caspert zie...
Lijkt me niet dat het daar aan kan liggen ,maar ik weet het niet zeker.
Heb vanavond de helpdesk gebeld,en die ondersteunen portforwarden eigenlijk niet...
Kortom?
Denk dat het aan de firmware ligt van bepaalde type Connect boxen want in het topic van de moderator van ziggo zie ik bij portforwarden andere tekst dan bij mijzelf in beeld...
Groet..
ed.jansson

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb het gevonden denk ik Caspert.....
Het grijs is nu weer oranje in het vakje 'voeg een nieuwe regel toe'
Achter op het modem zit een klein gaatje tbv harde reset.
Hier heb ik 35 sec lang met een paperclip het knopje ingedrukt tot alles uit ging op het modem.
Daarna weer inloggenop het modem, en alles als zijnde een nieuw gekregen modem instellen.
Toen ik bij port forwarden uit kwam was het vakje weer toegankelijk....:)
Greetz...
Ed.
Ziggy Rocks

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ed.jansson wrote:
Heb het gevonden denk ik Caspert.....
Het grijs is nu weer oranje in het vakje 'voeg een nieuwe regel toe'
Achter op het modem zit een klein gaatje tbv harde reset.
Hier heb ik 35 sec lang met een paperclip het knopje ingedrukt tot alles uit ging op het modem.
Daarna weer inloggenop het modem, en alles als zijnde een nieuw gekregen modem instellen.
Toen ik bij port forwarden uit kwam was het vakje weer toegankelijk....:)
Greetz...
Ed.


Waren alle bestaande port forwarding regels nog aanwezig? Ik kan me voorstellen dat die na een harde reset verdwijnen.

Om over de gereserveerde IP adressen nog maar te zwijgen...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Voor een reset van het modem met persoonlijke instellingen, altijd even een backup maken uit je modem en later weer inladen.

Uitgelicht topic