Suichies

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Port Forwarding niet mogelijk op de Connect Box

Ik wil graag port forwarden maar dat lukt niet. ik heb al naar de handleiding gekeken van port forwarding voor de Connecbox, hierin staat dat het bij het kopje 'Geavanceerde instellingen' en dan onder 'Beveiliging'.
Hier staat echter niet Port forward bij mij, alleen IP-poort-Filtering

hoe kom ik bij Port Forward?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4304Likes
@Sander88,

Ik zie dat je ook al wat regels hebt ingesteld. Hoeveel Port forwarding regels zijn er momenteel ingesteld? En zo te zien heb je het eerder wel voor elkaar gekregen, anders konden de overige regels er ook niet in komen.

Heb je al geprobeerd de gehele lijst (of een deel ervan) te verwijderen en het opnieuw in te voeren?

Bekijk in context

10 Reacties 10
Verwijderd account
Niet van toepassing
Suichies wrote:
Ik wil graag port forwarden maar dat lukt niet. ik heb al naar de handleiding gekeken van port forwarding voor de Connecbox, hierin staat dat het bij het kopje 'Geavanceerde instellingen' en dan onder 'Beveiliging'.
Hier staat echter niet Port forward bij mij, alleen IP-poort-Filtering

hoe kom ik bij Port Forward?

Draait jouw modem op IPv6, dan kun je niet port forwarden.
Maaike S.

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb wel IPv4 maar port forwarden lukt niet op de connectbox met port 21. 80 is wel open. Die 21 gebruikte ik altijd bij de horizon box voor de ftp
Ceesebees

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Ik wil mijn ip-camera's weer kunnen gebruiken (om van buitenaf te kunnen zien). Is er een mogelijkheid om dit toch weer te kunnen met IPv4 of heb ik dan een ander modem nodig?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Uitsluitend IPv4, zonder IPv6, kan ingesteld worden door de Ziggo helpdesk.
Sander88

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Uitsluitend IPv4, zonder IPv6, kan ingesteld worden door de Ziggo helpdesk.


Mijn modem staat op IPv4 (bevestigd door helpdesk) en niet in bridge mode, toch is de knop 'Voeg nieuwe regel toe' niet beschikbaar onder Poort-forwarding. Kan er nog een andere reden zijn dat dit niet mogelijk is? Ik hoor het graag.
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4304Likes
Goedemiddag Sander,

Van harte welkom op de Ziggo Community :-)!

Wat vreemd dat je de regels niet ziet staan. Wil je eens een screenshot plaatsen van de desbetreffende pagina? Dan help ik je graag verder!
Sander88

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Serkan Ziggo wrote:
Goedemiddag Sander,

Van harte welkom op de Ziggo Community :-)!

Wat vreemd dat je de regels niet ziet staan. Wil je eens een screenshot plaatsen van de desbetreffende pagina? Dan help ik je graag verder!


Bedankt voor je reactie, de regels staan er wel maar zijn niet aan te passen / toe tevoegen. Zie bijgevoegde afbeelding.
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4304Likes
@Sander88,

Ik zie dat je ook al wat regels hebt ingesteld. Hoeveel Port forwarding regels zijn er momenteel ingesteld? En zo te zien heb je het eerder wel voor elkaar gekregen, anders konden de overige regels er ook niet in komen.

Heb je al geprobeerd de gehele lijst (of een deel ervan) te verwijderen en het opnieuw in te voeren?
Sander88

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Serkan Ziggo

Bedankt voor de tip, ik had er zelf geen rekening mee gehouden (of vind het onlogisch) dat er een maximum aan deze lijst kan zitten. Er stonden (door UPNP) een groot aantal (32) vermeldingen in, het verwijderen van een deel hiervan heeft het gewenste resultaat. Wellicht was het handiger geweest dit d.m.v. een foutmelding in het modem duidelijk aan te geven, want ik kwam met mijn redelijke kennis van netwerken ook geen steek verder. Het is nu gelukkig opgelost 🙂

Nogmaals bedankt voor de hulp!
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4304Likes
Ah, mooi! Fijn dat ik je heb kunnen helpen :-)! Succes verder en als je weer eens ergens vragen over hebt, dan weet je de Community te vinden. Voel je ook vrij om anderen te ondersteunen ;-)!

Uitgelicht topic