JanGaros

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Port forwarding lukt niet

Hallo,

Ik probeer een port open te krijgen, maar dit lukt niet. Mijn netwerk ziet er als volgt uit:

Modem: Ubee EVW321B.
Router: Asus RT-N66U.

Eerst heb ik ingelogd op het modem (192.168.178.1) om port 8080 te forwarden naar de router (192.168.1.1). Zie onderstaande afbeelding:


Vervolgens heb ik ingelogd op de router om port 8080 te forwarden naar mijn pc (192.168.1.10). Zie onderstaande afbeelding:


Vervolgens heb ik met een online portchecker gecheckt of port 8080 open staat, en dit bleek niet het geval te zijn.

Ik heb ook geprobeerd mijn laptop direct met het Ubee wifi te verbinden, en vervolgens port 8080 direct te forwarden naar mijn ip ipv de router. Ook dit zonder resultaat.

Ik weet niet meer hoe ik dit verder moet aanpakken. Iemand een idee?
14 Reacties 14
DeGebruiker

Level 1
  • 157Posts
  • 10Oplossingen
  • 37Likes
Het IP-adres van jouw router valt rijkelijk buiten de DHCP range van de Ubee. Kun je de router een IP-adres toekennen die in de range van de Ubee (192.168.178.2 ~ 192.168.178.256) valt? Maar als je een webserver hebt dan kun je ook gewoon poort 80 gebruiken ipv 8080. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan 80. 🙂

Probeer het eens met een IP-adres uit de juiste range dus en dan heb je kans dat het wel werkt. 🙂
DeGebruiker

Level 1
  • 157Posts
  • 10Oplossingen
  • 37Likes
Ik bedenk mij iets.

Je hebt nu het internet IP-adres van de Asus gepakt, je moet het externe adres hebben. Het adres wat je in de DHCP-log van de Ubee kunt terugvinden. 🙂
JanGaros
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de snelle reactie. Oke dus als ik het goed begrijp moet ik het als volgt instellen:


Het mac adres van mijn router komt overeen met de bovenste entry in deze lijst. Dus het externe adres zou 192.168.178.010 moeten zijn. Dit heb ik ingevuld in het port forwarding menu:

(het ip adres wordt automatisch 192.168.178.10 ipv .010)

Vervolgens heb ik de port in mijn router geforward:


De portchecker geeft nog steeds aan dat de port gesloten is.
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Even een vraagje, waarom heb je 2 routers in je netwerk?
JanGaros
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gusto Ik heb geprobeerd de Ubee te bridgen, maar dit zonder succes. Ik heb bij zowel het 2.4Ghz als het 5Ghz netwerk bridging op 'Enabled' gezet.
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
JanGaros,

de Ubee moet van router-mode naar bridge-mode (dus niet alleen de WiFi).
Laat anders de helpdesk dit voor je doen. 🙂
Rgeb

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben er mee gestopt, want als zelfs de Ziggo monteur zegt dat dit niet lekker werkt. Zijn advies: Ziggo modem op bridged en dan zelf een goede router aanschaffen. Beetje jammer dit?
Hetzelfde geldt voor de horizon box die je volgens de handleiding als AP kunt gebruiken, mooi niet. Zodra je dit doet worden alle instellingen van de Evw3226 naar de horizon box gezet en werkt de telefoon en internet niet meer.
Ook hier zei de monteur dat dit niet werkt, dus de WiFi gewoon op het modem houden. Haal dan aub die handleiding van de site, voorkom je een hoop problemen en dus vragen mee
JanGaros
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gusto Dank voor de tip! Contact gehad met de klantenservice, en de modem staat nu in bridge mode, een stapje dichter bij dus. Zijn er nog instellingen van de router die ik moet aanpassen als ik een bridged netwerk heb?

Verder is het port forwarden nog steeds niet gelukt. Gezien het feit dat het internet nu 'direct' op de router binnen komt, zou dit moeten werken toch?


Als ik check of de poort open staat krijg ik de volgende melding (het grijze vakje bevat mijn externe ip adres):


Terwijl ik normaal dit te zien kreeg:


Er zit verbetering in dus, maar volgens mij doe ik nog steeds iets fout.
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
JanGaros,

- Zet local port op 80 en protocol op TCP.
- Controleer de firewal op je pc.
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
JanGaros,

is het ondertussen gelukt?
DeGebruiker

Level 1
  • 157Posts
  • 10Oplossingen
  • 37Likes
Ik stel liever een domme vraag dan helemaal geen maar heb je ook een webserver draaien? Als de port is geforward maar er luistert niets op die poort dan houdt het ook snel op.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
JanGaros, laat ons weten of het gelukt is. Onze Community members helpen je hier graag mee verder.
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Marianne Ziggo,
een aantal gebruikers van het forum gooien hun probleem op het forum, maar melden de oplossing niet. 😞
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Wie weet Gusto, ik heb goede hoop 😉

Uitgelicht topic