Bart12

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Port Forwarding (Connect box)

Ik probeer een port te forwarden op mijn connect box. In de forums hier heb ik een tweetal handleidingen gevonden. Echter als ik mijn ip adress (gevonden onder dhcp en ook via ipconfig) probeer in te voeren krijgen ik een foutmelding. De router vraagt om een ip6 adres, maar ipconfig geeft me enkel een ip4 adres. Iemand een idee? 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je zit nu in IP filtering en dat is iets geheel anders, die blokt juist de verbindingen.

Je modem heeft nu geen Port Forwarding beschikbaar, hij staat nu in Dual Stack Lite modus, dat wil zeggen dat je een gedeeld IPv4 adres hebt met anderen en een uniek IPv6 IP adres, maar daar heb je nu niets aan.

Je modem moet naar IPv4 only gezet worden door Ziggo, dan heb je Port Forward beschikbaar.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

 

Neem contact op met Ziggo via de chat als je sneller op IPv4 only wilt staan.
Het oranje chatbox logo (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf rechts onder in het scherm van de contactpagina, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Je doet waarschijnlijk toch wat fout, Portforwarding is alleen mogelijk bij ipv4, ipv6 werkt heel anders.

 

Kun je hier wat screenshots plaatsen van de pagina(s) van de connect box?

 

Je ip adres kun je bijv. hier makkelijk vinden. Geef de andere resultaten gelijk ook maar even door.

Verwijder dan wel je adressen.

https://ipv6-test.com/

Bart12
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Je hebt gelijk, ik zat onder het kopje port filtering. Ik heb helemaal geen optie port forwarding …

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je zit nu in IP filtering en dat is iets geheel anders, die blokt juist de verbindingen.

Je modem heeft nu geen Port Forwarding beschikbaar, hij staat nu in Dual Stack Lite modus, dat wil zeggen dat je een gedeeld IPv4 adres hebt met anderen en een uniek IPv6 IP adres, maar daar heb je nu niets aan.

Je modem moet naar IPv4 only gezet worden door Ziggo, dan heb je Port Forward beschikbaar.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

 

Neem contact op met Ziggo via de chat als je sneller op IPv4 only wilt staan.
Het oranje chatbox logo (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf rechts onder in het scherm van de contactpagina, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

Bart12
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel!

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedenavond @Bart12, welkom op de Community! 

Goed dat je ons hebt gevonden met je vraag! Zoals je hebt gemerkt denken we graag met je mee. Is er in tussentijd al contact geweest met de klantenservice? Of kan ik hierin nog iets voor je betekenen? 

Bart12
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Gianna,

 

Nee, heb nog geen contact gehad met de klantenservice. Is het mogelijk mijn modem naar ip4 om te zetten ?

Dank!

 

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dat kan ik zeker voor je in orde maken @Bart12 ! Ik heb het nu gelijk voor je aangevraagd. Binnen 24 uur is die order dan voor je verwerkt! 

Heb je hier nog vragen over, stel ze dan gerust! 

Uitgelicht topic