SKRP

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Poorten gaan niet open

ConnectBox Port forwarding werkt niet. De monteur was langs geweest, maar kon niet helpen. Hij verwees mij naar Ziggo Community. Ik heb port forwarding nodig voor mijn werk en vind het heel jammer, dat het bij Ziggo niet meer zou werken. Ik heb al sinds de tijd dat ik bij Casema zat, geen last gehad van hun diensten, maar dit begrijp ik niet.

Wellicht hebben meerderen dit probleem of weten anderen de oplossing.

Ik heb alles goed ingesteld. Maar de poorten gaan niet open. Kan iemand mij hierin helpen?

Groet,

Shai

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Heb je al deze stappen gevolgd?

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/port-forwarding-op-de-connectbox-16114

Geen succes?

Vertel dan wat je gedaan hebt en ervaart en waar het mis gaat.

SKRP
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Die topic had ik al gezien en heb het ook zo staan. Mijn PCs hebben vaste IPv4 adressen.

De ConnectBox heb ik pas gekregen, maar de modems daarvoor had ik precies dezelfde port forwarding ingesteld als nu. Maar nu werkt het niet.

Dit zijn de stappen die ik heb genomen.

  1. Reservering toegevoegd.

     

  2. Instellingen opgeslagen.

     

  3. ConnectBox opnieuw opgestart.
  4. Port Forwarding Test uitgevoerd. (om privacy redenen heb mijn publieke adres verwijderd)

Helaas werkt het na alle stappen nog niet. Waar kan dit aan liggen? Ligt het misschien aan het apparaat?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Als via lokaal 192.168.0.123:80 geen response is, dan wordt de externe port 7890 als Closed gezien.

  • werkt het lokaal wel?
  • is het Interne IP wel vast ingesteld? Zo nee, dan kan dat gewijzigd zijn.
  • is je externe Ipv4 adres wellicht gewijzigd?
SKRP
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
  • Lokaal werkt het wel. Mijn firewall is op alle lokale apparaten uitgeschakeld.
  • Interne IP is statisch ingesteld.
  • WhatsMyIP geeft dezelfde externe IP adres aan.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Hmmm. Dat klink niet lekker. Vreemd. Nu even geen andere suggestie.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Wat als je overal 80 invult?

Lokale beginpoort: Voer hier het te forwarden poortnummer in.
In ons voorbeeld dus 2020. In het geval van een reeks poorten, zet je hier het eerste poortnummer neer.
 

Lokale eindpoort: Hier voer je ook het te forwarden poortnummer in.
Gaat het om een reeks? Voer hier dan het laatste poortnummer van de reeks toe.
 

Externe beginpoort: 
Doorgaans voer je hier hetzelfde poortnummer in als bij de lokale beginpoort.
 

Externe eindpoort:
Doorgaans voer je hier hetzelfde poortnummer in als bij de lokale beginpoort.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Test je wellicht de externe toegang vanuit je lokale netwerk?
Dan is er NAT-loopback nodig op je Connectbox. Niet elke Connectbox heeft dat.
Test met een mobiele telefoon over een 4G verbinding. Dan ben je buiten je netwerk.

Wat voor service draait op intern 80? Is het een Web Server of iets anders?

Hoe bereik je de service binnen je LAN via 192.168.0.123?

Je bent vrij welke externe poort dan ook te kiezen, die nog niet voor iets anders in gebruik is. Heb je een speciale reden voor extern 7890 te kiezen ipv 80? Welke?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @SKRP . Heb je een update/antwoorden voor ons? 🙂 

SKRP
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als ik overal poort 80 invul, dan werkt het nog steeds niet. Zelfs niet na het herstarten van de router. 

Lokaal maak ik gebruik van poort 80, 443 en 3389. Ik heb een webserver staan met diverse webapplicaties. Deze heb ik nodig voor mijn studie. RDP gebruik ik om externe bureaublad over te nemen. Intern lukt alles, maar extern lukt het niet. Ik heb ook een Hotspot gemaakt via mijn mobiel. Zelfs met die verbinding werkt het niet.

Het hoeft niet specifiek poort 7890 te zijn. Ik heb ook andere nummers geprobeerd, maar geen geluk. 
 

Ik zie dat hier alleen een poortnummer ingevuld is. Ik krijg dat niet voor elkaar. Ik moet een begin-  en eindnummer geven, anders kan ik het niet toevoegen. Hoe kan ik 1 poortnummer invullen en niet een reeks?

Bij mij ziet het er zo uit.
 

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Begin eens rustig eerst met extern 80 (http) en/of 443 (https) naar idem intern.
Dan moet je web server extern bereikbaar zijn via je externe Ip, op dezelfde manier als dat ook intern het geval is via het interne Ip. Dat laatste lukt toch via http en https? Of snapte ik je niet?

Rdp is iets anders een laat ik ff liggen. Niet alles tegelijk.

SKRP
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zowel poort 80, als 443 werken thuis. Ik heb een regel gemaakt met alleen poort 80. Zowel intern, als extern. Maar helaas werkt dat ook niet. Ook heb ik dit met 443 geprobeerd. Kreeg hetzelfde.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Right. Getest via een 4G Connectie met je Phone ipv een Wireless Connectie met je eigen netwerk?

Vraagje voor alle zekerheid.

Pretenvo

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas heb ik plotseling precies hetzelfde probleem. Voorheen werkte deze functionaliteit prima.

 

Ik krijg het nu enkel aan de praat met arbitraire ports als 1337, maar dit is echt lukraak geluk. Zo werken 1335, 1336, 1338, 1339, 1340 bijvoorbeeld weer niet. Ik weet van deze ports dat ze niet elders in gebruik zijn.

 

Al het nodige diagnostiek geprobeerd, van firewalls, verschillende apparaten en toegangspunten, tot resets.

 

Een voorbeeld, voor 1337 werkt het wel, maar voor 5255 niet.

 

 

 

SKRP
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ook met 4G lukt het niet. Ik begrijp niet waar dit aan ligt, maar ik heb alle opties al geprobeerd.

Nu blijft er maar 1 optie over. Wisselen van ISP.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Met: http://www.pcwintech.com/simple-port-tester
kun je ingestelde Forwards testen naar het IP van PC of Mac waarop je test.

Let op: de test werkt alleen goed bij gelijke externe en interne port

Moch dit geen goed resultaat opleveren dan is vervanging van je Modem/Router de volgende logische stap, want dan werkt de boel echt niet goed.

  • Is er al een Factory Reset geprobeerd?

Laat hier je bevindingen weten.

Dan kan ik zonodig een Ziggo Moderator een extra seintje geven voor hulp.

Zet je Postcode en huisnr in je Community profiel, als je dat nog niet deed.
Kan alleen de Mod zien en daardoor alvast je klantgegevens bekijken.

SKRP
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit weekend heb ik tijd. Dan reset ik de Modem/Router. Begin weer van grond's af aan. Ik begin met port forwarding als eerste. Ik laat alles standaard. Out of The Box.

Dit zal dan ook de laatste diagnostische test zijn, die ik ga uitproberen.

Hopelijk werkt het dan gewoon, want dit begint mij (zo goed als) flink te irriteren.

Uitgelicht topic