Hoi allemaal,
Gisteravond heb ik mijn oude Cisco EPC3925 vervangen door een nieuwe Connect Box, naar aanleiding van een eerdere internet en tv storing. Groot was mijn verrassing toen bleek dat ik prima port forwarders kan aanmaken, met uitzondering voor een reeks van poorten:
The configured port range cannot contain one of the following reserved ports(25,53,135,137,138,139,161,162,445 &1080)
Zoals gezegd kon dit op de Cisco EPC3925 prima. Inkomende SMTP is ook niet geblokkeerd op het Ziggo netwerk (enkel uitgaand), want met een workaround door de mailserver als DMZ op te geven kan ik prima email ontvangen. Dit is echter een erg vieze oplossing, want daarmee zet ik de deur wel heel ver open.
Hoe kan ik alsnog poort 25 forwarden op de Connect Box? Heeft Ziggo support hier een aparte firmware voor, of kan ik op een of andere manier in een Advanced Interface komen? Of is het enige alternatief de modem in bridging mode laten zetten en er zelf een router + fw achter plakken?
Hardware version : 5.01
Software version : CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m2-GA-NOSH
Alvast bedankt voor jullie hulp!